Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Zo... ik heb de dia's uitgezocht voor de volgende scanronde :-D

Wat zit daar zoal in?

- de welbekende gevarieerde 'dagelijkse kost' plaatjes anno 1989
- de laatste 2400-en (en eerste 6400-en) in Bussum :cry:
- speciaal voor Antal: gele 1300-en :-)
- speciaal voor Marcel: nog wat plaatjes van de CFL serie 3600 (en 1600) ;-)
- een bezoek aan de Rhätische Bahn, inclusief historisch materieel
- proefbedrijf met NS-dubbeldekkers voor de S-Bahn van München
- en: NS 150 barst in alle hevigheid los! Binnen- en buitenlands historisch materieel, Confetti-stel 4083 en stoom, stoom en nog eens stoom... :-P

Kortom: stay tuned ! :mrgreen:

Martijn
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
I will!!!
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
WE will, denk Gerard :P
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
jep ik ook
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: back to the 90's
Re: back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op zondag 13 april 2008, 13:02:05
Citaat van: Kappa op zaterdag 12 april 2008, 21:32:07
Maar ik denk dat je de Willemsbrug bedoelt, de Erasmusbrug werd pas in 1996 geopend. :wink:

Je hebt helemaal gelijk :oops: - is aangepast. Ik ben niet zo thuis in Rotterdam, ben altijd meer een Amsterdammer geweest, dan krijg je dat ;-) :-P

Ik ben ook niet thuis in Rotterdam, maar het leek mij dat de Erasmusbrug er toen nog niet was en hij leek er niet op, dus had ik even Wikipedia geraadpleegd. :wink:

Citaat van: Acido op zondag 13 april 2008, 13:02:05
Enne... straatspoor is inderdaad leuk, maar wél een uitdaging op een Märklinbaan vanwege de derde rail. In mijn bouwverslag heb ik aangetoond dat er in ieder geval één manier is om het te maken, voor M-rails nog wel (zie HIER). Denk dat het voor C-rails ook wel werkt maar dat het bij K-rails wat lastiger wordt door de brede puntcontacten.
Succes! ;-)
Ja, je hebt gelijk, al die puko's op straat, straks wordt er nog een peisertje geelectrocuteerd. :lol:

I'm tuned in as well. :D
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn.
Wat een prachtige foto's weet jij ons iedere keer weer voor te schotelen!
Van hele bijzondere, vaak van het nodige commentaar voorzien, tot hele leuke waar weer een stukje historie aan vastzit.
Het valt mij op dat dit soort "historische" plaatjes vaak weer voor inspiratie zorgt voor de bouw op de modelbaan.


Het onderstaande is GEEN voorbeeld! :wink:

Citaat van: Kappa op zondag 13 april 2008, 23:16:34
Ja, je hebt gelijk, al die puko's op straat, straks wordt er nog een peisertje geelectrocuteerd. :lol:

Je bedoelt misschien een Piesertje? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Re: back to the 90's
edwin1974
gast

Re: back to the 90's
In de werkplaatstrein vanaf 1984/85 reden deze serie Hbis mee met deze nummers 40 84 951 3 764-781 totaal 14 stuks.
deze werden in 1988 aangevuld met4 stuks met de volgende nummers 40 84 951 3 782-785 en in 1991/92 werden er nog eens 7stuks aan toegevoegd met de volgende nummers 40 84 951 3 977-984.
De 40-84 951 3 977-1 en de  40 84 951 3 978-9 zijn beides"liniaalwagens" zijn vanaf 1991 indienstgesteld en komt dus uit de laatste serie Hbis die zijn toegevoegd aan dit dienstpark.

groetjes edwin
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
@acido: Prachtige plaatjes! Voor de pukos bij k rail kan je toch enkele gelijkstroomrails gebruiken op die plaats en met een fijn ijzerdraadje werken? Of zou dat niet betrouwbaar genoeg zijn?

Mvg Kristof
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Artologic op maandag 14 april 2008, 15:52:10
Voor de pukos bij k rail kan je toch enkele gelijkstroomrails gebruiken op die plaats en met een fijn ijzerdraadje werken? Of zou dat niet betrouwbaar genoeg zijn?

Dat is een optie inderdaad, al denk ik dat het best lastig te maken is (hoe zet je het draadje vast?) maar wel betrouwbaar genoeg zal zijn.
Ik wilde er alleen mee aangeven dat het mij gelukt is M-straatspoor te maken waarbij de twee stroken redelijk dicht op elkaar aansluiten. Door de brede puntcontacten van K-rails krijg je daar met mijn methode een lelijke kier in het midden.
Overigens lost Märklin dat (bij overwegen) op met een plastic plaatje dat twee keer zo breed is als mijn strookjes, met rechthoekige gaatjes waar de contacten doorheen steken. Maar ja... zie die gaatjes maar eens netjes zelf te maken...
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Vandaar even die gedachtdwaling acido. Zou het zelf ook niet zo weten, k heb geen k rail. Maar jouw oplossing vind ik wel reuze mooi!
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op maandag 07 april 2008, 21:25:53
Er staat inderdaad erg veel mooie en leuke informatie op!

Nog zo'n leuke link: Klik hier

Groetjes,

Robbert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey,

Is er al een programmaboekje uit warneer de foto's komen? :D
Dan kan ik met een glas fris en een zak chips/popcorn ervoor klaar zitten. :D  :lol: :lol:
PS: Zijn er meer mensen die de Jaren 90 en Nederlands rijden? (Ik heb dan ook een vleugje 2007 :P )

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Ik heb niet echt een jaartal waar ik m'n baan in plaats. Alles wat geel/grijs is is goed zeg maar  :D

Dus ik heb wel wat materieel wat in de 90-er jaren rondreed...

Koen
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 18 april 2008, 15:08:33
Heey,

Is er al een programmaboekje uit warneer de foto's komen? :D

Ik kreeg gisteren een telefoontje van de fotozaak met de vraag of de dia's op volgorde zaten. Hadden ze een slede uit hun handen laten vallen.... :shock:

Ze hebben beloofd ze weer op volgorde te zetten (de dia's zijn uiteraard genummerd op de raampjes)...  Straks (koopavond) ga ik even informeren of dat nog goedgekomen is :-P

Dus: met een beetje mazzel kan ik vanavond weer wat plaatsen :-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Leuk leuk!!
Nou ik ben benieuwd wat er in de ronde zit erg gaaf om weer wat foto's langst te zien gaan!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Nou Antal... scannetjes zijn binnen... Niet allemaal even geslaagd, ik ga er nog aardig wat werk aan hebben om ze te corrigeren, maar goed, dat heb ik er wel voor over ;-)

Laten we beginnen met een paar 1300-en voor jou, dan plaats ik later vanavond wellicht nog wel een 'reguliere' update :-)


We beginnen meteen met een leuke: NS 1315 ontmoet DB 103 160-8! De 1315 kwam van de trein af, de 103 nam 'm over. Emmerich, 26-6-1987.


De 1306 met de 1124 in opzending en een gemengde goederentrein aan de haak, Tilburg, 30-6-1987.


De 1308 brengt de D-trein naar Parijs binnen, met in opzending de defect geraakte NMBS 2555. Er werd een ouderwtese locwissel uitgevoerd waarbij de plaats van de 1308 werd ingenomen door de 2553. Van het resultaat is ook ergens in dit topic een foto te vinden... ;-) Roosendaal, 12-7-1988.


De Burgemeester van Bussum heeft zojuist het wapen op de 1310 Bussum onthuld. Naarden-Bussum, 5-10-1988.


Loc 1312 (met grote nummers op de fronten) in zijn element met de beladen drieproducten-kalktrein, Naarden-Bussum, 30-5-1989.

Tot zover even, nu ga ik wat CFL plaatjes voor Marcel plaatsen - maar niet hier :-P

Martijn :mrgreen:
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
DIe plaat met de e103 is te gek, wat een prachtige machine! De ns 1300 blijf ik toch het mooiste vinden met de panto s zoals op het plaatje samen met de e103. Mooie aanvulling!
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
ook dit is al een leuke update
ben benieuwd naar de volgende  :D
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Machtig mooie update weer!
Deze foto's ga ik zeker gebruiken voor mijn 1314. :D
Ga zo door zou ik zeggen echt briljant deze foto's!
De 1306 met de 1124 is ook een uniek mooi plaatje zeg!
Deze zou ik met andere nummer varianten ook zo kunnen maken. (zonder goederenwagens. :D)
Super bedankt voor het plaatsen ik heb er echt van genoten.

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op vrijdag 18 april 2008, 21:17:04Tot zover even, nu ga ik wat CFL plaatjes voor Marcel plaatsen - maar niet hier :-P
:oops: :lol:,

Kheb ze gezien. Toch geweldig hoor zo al die mooie foto's van die serie 3600 van Luxemburg.
Maar kzit int verkeerde topic :P. Ook deze foto's zijn weer heel mooi.
Tot de volgende keer maar weer, in welk topic dan ook ;).
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
OK, zoals beloofd volgt hier een "reguliere update" (dwz verder met chronologische de reis door mijn verzameling), al is dit eigenlijk ook een beetje een thema-update. Het thema is namelijk het afscheid van de 2400-en voor de Crailose VAM trein. De 6400-en stroomden in en de 2400-en stroomden uit, het moest er een keer van komen :cry:


Eerst nog even een mooi straatspoorplaatje op het terrein van Bensdorp :-) Het personeel kijkt toe terwijl ik de 2453 en 2528 op de foto zet nadat ze de beladen wagens hebben afgeleverd. Bussum, 28-3-1989.


Tussendoor nog even een elfelfje met een staaltrein. Naarden-Bussum, 24-5-1989.


Een fraaie plaat - al zeg ik het zelf - van de 2411 en 2443 op weg van Naarden-Bussum naar Crailoo om de VAM op te halen, twee dagen voor 'het eind'. Bussum, 24-5-1989.


Een half uurtje later kwamen de twee weer terug om opnieuw kop te gaan maken op Naarden-Bussum, maar nu mét VAM-trein ;-) Deze bevatte overigens maar liefst drie blauwe VAM60 wagens. Bussum, 24-5-1989.


Op 26 mei 1989 was het dan toch echt voor het laatst dat er volgens omloop 2400-en voor de VAM stonden. Collega-spoorweghobbyist René kwam met het idee om toch iets van een afscheid te organiseren van de brullende locs waar wij jaren lang vrijwel iedere dag samen van hadden staan genieten. Een triest moment: ook de 2411 moest daarom een traantje laten... :cry:


Nog één keertje pluimen dan :-) De 2411 en 2456 doen waar ze goed in zijn: veel rook en lawaai produceren! Naarden-Bussum, 26-5-1989.


Het Laatste Plaatje: De 2411 + 2456 met de lege Bensdorpwagens en de beladen VAM gaan op weg naar Amersfoort... (snif) Bussum, 26-5-1989.


Ondertussen passeert de 1145 over spoor 2 (ipv 1) met een IC naar Amsterdam. Naarden-Bussum, 29-5-1989.


Tjah... De maandag na het afscheid van de 2400-en kwam deze 6405 aanrijden met de Bensdorpwagentjes. Eén loc slechts, in plaats van 2, vrijwel rookloos en in vergelijking met twee brullende 2400-en volkomen onhoorbaar! Boooooring... :-( Op zich was het wel even spannend om nu van die nieuwe 6400-en op bezoek te krijgen, maar eerlijk gezegd was het vrij snel gedaan met de trouwe dagelijkse bezoekjes aan het station, tussen vier uur (het moment van deze foto) en vijf voor half zeven (de vertrektijd van de VAM). Naarden-Bussum, 29-5-1989.


De 6405 Jan op het terrein van Bensdorp. Toch een heel ander gezicht... Al moet ik zeggen dat ik ze in deze afleveringsuitvoering, en zo strak in de verf, toch een stuk mooier vind dan al die halfbakken varianten en verbleekte jasjes waar ze nu in rondrijden (de fraaie RailPro-locs uitgezonderd). Bussum, 29-5-1989.


Het voormalige Martinair treinstel, de 4012, had na een jaar zo rond gereden te hebben zijn outfit omgeruild voor die van Aegon-stel. Op het moment dat deze foto werd genomen was dat al weer enige tijd geleden. Bussum, 29-5-1989.


De volgende dag was de verrassing groot toen er kennelijk geen 6400 voorhanden was en de VAM gereden werd door de 2289 + 2210 :-D Helaas was dat éénmalig... :-( Naarden-Bussum, 30-5-1989.

Wordt vervolgd ;-)

Martijn
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
heel erg gaaf
ook een erg leuk idee om die tranen erop te plakken
complimenten en bedankt voor weer een mooie serie foto's
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Erg mooie serie foto's en erg jammer van de afscheid van de 2400 serie.
De Aegon stel was eerst toch ook over de ruiten heen bestickerd maar door klachten van reizigers er weer vanaf gehaald?

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Antal,

Dat was toch meer vanwege het meedrukken van de letters op de ramen ?
Dacht dat dat al ergens anders op het forum geschreven was / stond, maar kan mij vergissen natuurlijk ;) :P.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Dat klopt, volgens mij heb ik dat in dit topic al eens vermeld ;-)

Effe zoeken.... ja: in deze update :-P
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Haha,

Zie je wel Martijn dat ik zo nu en dan wel eens oplet als je wat typt :P.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Mister1736 op zondag 20 april 2008, 15:44:34
Haha,

Zie je wel Martijn dat ik zo nu en dan wel eens oplet als je wat typt :P.

Hahaha... Nou ja... Antal ook kennelijk, alleen vergeet hij waar-ie het gelezen heeft :mrgreen:
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op zondag 20 april 2008, 14:31:58
De Aegon stel was eerst toch ook over de ruiten heen bestickerd maar door klachten van reizigers er weer vanaf gehaald?

Groetjes,

Antal

Dat is bij de de Aegon stellen (zijn er 3 van) niet ter sprake geweest geweest.
Dat verhaal speelde later bij het Lage landen stel, daar was over de ramen geplakt en werd geklaagd.

Mvg, Johan.
Re: back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: back to the 90's
Martijn, ik heb weer genoten van je mooie foto reportage en je bloemrijk commectaar. :D
Ik hoop dat er nog vele foto's volgen. 8)

Valt me op dat bijna alle foto's uit 1989 zijn, heeft dit een rede?

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Kappa op zondag 20 april 2008, 16:53:02
Valt me op dat bijna alle foto's uit 1989 zijn, heeft dit een rede?

Het is je misschien ontgaan, maar ik ga chronologisch door mijn diaverzameling heen. Ik ben begonnen in mei 1987 en ben nu dus gevorderd tot in 1989. Hoewel het eind van de periode dat ik actief dia's maakte langzaamaan in zicht komt, ben ik niet bij dia 1 begonnen.

Als ik het eind van de verzameling heb bereikt (de dia-administratie loopt tot en met juli 1990) gaan we nog een stapje (verder) terug in de tijd met plaatjes uit het eerste deel van de verzameling: zomer 1985 t/m mei 1987.

Als dát op is, heb ik nog de nodige niet-geadministreerde dia's, o.a. van de Grote Afscheidsrit met de 2400-en. Kortom: ik kan nog wel even voort, ik heb in totaal zo'n 5000 spoordia's ;-) Uiteraard ga ik die niet allemaal scannen en posten. Tot nu toe heb ik er 500 laten scannen waarvan ik er zo'n 450 geplaatst heb.

Martijn
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey,

Sorry ik wist niet meer waar het stond. :P
erg benieuwd naar de andere 50 foto's die wij nog te zien krijgen! :D
PS: Ik zal het nu proberen te onthouden over de Lage landen koploper. :P

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: back to the 90's
WOOTTT
Ik heb zelfs niet zoveel digi foto's!!!
Heel erg bedankt weer voor deze prachtupdate's, heb weer zitten genieten 8)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey,

Hier enkele intresante links: (de site heb ik al weleens gelinkt maar toen waren er deze foto's er nog niet bij mijn weten)
http://kippenlijntje.nl/_sgg/mb_1.htm
http://kippenlijntje.nl/_sgg/ma_1.htm
http://kippenlijntje.nl/_sgg/mnm1_1.htm
http://kippenlijntje.nl/_sgg/mnm2_1.htm
http://kippenlijntje.nl/_sgg/mnm3_1.htm

Groetjes en geniet ze!

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Antal, een paar mooie plaatjes via die links. Bedankt.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's

(kippenlijntje.nl)

GAAF! :shock:

3327 + 4MFOR :mrgreen:
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op donderdag 24 april 2008, 17:38:10

(kippenlijntje.nl)

GAAF! :shock:

3327 + 4MFOR :mrgreen:


Inderdaad! :D :mrgreen:
De loc heb ik al alleen de wagens nog niet. :P

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's


;-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op donderdag 24 april 2008, 20:05:06


;-)

(kijkt er met een jaloerse blik heen)
(Droomt daarna dat ik die ook eens ga maken)
Zonder dollen prachtig Martijn en kan je me miss even PB'en wat de kortkoppelingen het artikelnummer van is en hoe je die er onder zit ik erger me een beetje aan die beugelkoppelingen namelijk.

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citeerkan je me miss even PB'en wat de kortkoppelingen het artikelnummer van is en hoe je die er onder zit ik erger me een beetje aan die beugelkoppelingen namelijk
Die koppelingen zitten in artikel nummer 7205. Dat is een zak met 10 koppelingen voor locomotieven en 40 (!) voor rijtuigen. Niet echt handig, maar als je het je dealer even vraagt kun je ze vast ook wel los krijgen. Ik weet niet wat het artikelnummer van een losse koppeling is. De 7205 staat in ieder geval op bladzijde 340 van het Jaarboek 2007/08. Je hebt de rechter van de twee afgebeelde koppelingen nodig. Je monteert ze net zoals de originele Relex-koppelingen.





We maken even een uitstapje naar Duitsland...


DB Köfje 323 734-4 staat stand by in Triberg, 1-6-1989.


Hondenweer was het... maar ja, als je helemaal naar München bent gereden heb je weinig keus ;-) NS-dubbeldekkers rijden hier mét reizigers proef op lijn S4 tussen twee 120-ers. Toch niet de minste loc... Die reden nota bene in dubbeltractie en dat was nodig om met die vier rijtuigjes de rijtijden van het reguliere S-Bahn materieel (treinstellen) bij te houden... En hard dat dat ging! :-D DB 120 151-6 te Berg am Main, 5-6-1989.


De eerste klasse was gedeklasseerd en kennelijk zijn de S-Bahn reizigers niet gewend met een knop de deuren open te moeten doen, getuige de grote pijl die er naar wijst... Wat ongetwijfeld ook even wennen was, waren de klapdeuren. Door het ongekend stevige aanzetten en remmen werden dat namelijk KLAPdeuren! Allemaal tegelijk... :-P Geltendorf, 5-6-1989.


Postertje op het perron te Geltendorf, 5-6-1989. De dia is gekanteld ingescand, waardoor er boven en onder een stuk af is gevallen. Buiten beeld staat een oproep aan de reizigers om hun mening te geven.


Tussen twee zware buien door stuiven de NS dubbeldekkers over de S4, ingeklemd tussen de 120 153-2 en 120 151-6. Nabij Zorneding, 6-6-1989.


Terug in Nederland... Een Fccpps in de pre-ProRail-uitvoering op de losweg te Naarden-Bussum, 13-6-1989.


Ook op de losweg: Sik-met-kraan 246. Naarden-Bussum, 13-6-1989.


Loc 1129 is onderweg met een gezelschapstrein bestaande uit een ICR-A en een Buffetrijtuig (was er nou niet iemand die gevraagd heeft of 1100-en ook met korte reizigerstreinen reden? Ja dus ;-)). Naarden-Bussum, 16-6-1989.


Dit is nou een Uaai-w, oftewel een achtassige kuilwagen, met het fraaie nummer 31 84 999 9 100-4.
Amsterdam Westhavens, 17-6-1989.

Volgende update: NS150! :-)

Stay Tuned ;-)

Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op donderdag 24 april 2008, 21:41:03
Volgende update: NS150! :-)

Stay Tuned ;-)
I will.
Dat NS-150 lijkt me interessant. Jammer genoeg heb ik daar niets van mee kunnen maken :(.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
heey martijn,

gafe update zeg!!
Ik denk dat je met de foto van de Köf II Kristof erg blij mee kan maken. :D
bedankt ook voor de info ik ga als ik er langst ga even enkele meenemen altijd handig!
En de NS 150 heb ik helaas moeten missen had ik dat maar kunnen zien. :(
Ach ja over 6 jaar NS 175 dus dan valt er denk ik ook wel wat te spotten. :D

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Hey Antal, je zag zeker ook die 1100 met die legertrein of niet?

Wist je dat de kippenlijn een NAVO-lijn is en deze nooit maar dan ook nooit zonder toestemming van de NAVO mag worden afgebroken, deze lijn is tijdens oorlogsomstandigheden / handelingen een verbindingslijn van en naar Duitsland.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
leuke plaatjes weer
bedankt voor het delen met ons
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Teddyvallei op donderdag 24 april 2008, 22:04:42
Hey Antal, je zag zeker ook die 1100 met die legertrein of niet?

Wist je dat de kippenlijn een NAVO-lijn is en deze nooit maar dan ook nooit zonder toestemming van de NAVO mag worden afgebroken, deze lijn is tijdens oorlogsomstandigheden / handelingen een verbindingslijn van en naar Duitsland.

Heey Maurice,

Ik heb er weleens wat van gehoord en gezien.
4/5 jaar geleden was er namelijk een expositie over de kippenlijn en tijdens de koude oorlog vlogen er met de transporten ook heli's boven.
Meer weet ik er jammer genoeg niet meer van maar intresant is het zeker wel! :D

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die dubbeldekkers in Duitsland?
Verders weer mooie plaatjes :D

Bas
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: bas op vrijdag 25 april 2008, 09:38:48
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die dubbeldekkers in Duitsland?

Geen idee eigenlijk... De Deutsche Bahn heeft dubbeldekkers, ook voor S-Bahn verkeer, maar als ik ga zoeken vind ik alleen ET 423 en VT 628 terug in München. Misschien dat voor de ontwikkeling van de rijtuigen, zoals die in de Märklin startset 29475, naar NS-dubbeldekkers (of de ervaringen ermee in München) is gekeken, maar dat zou ik niet kunnen zeggen.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
de DD-AR was op dat moment de grootste dubbeldekker qua binnenruimte . een persoon van 1,95 meter kon er gemakkelijk in staan . Dit was niet bij de eigen DB dosto's ( DobbelStock ) Deze waren Ex DDR en niet bepaald comfortabel . Op de basis van de DD-AR heeft Wagonbau Grolitz dit ontwikkeld .
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: MaK man op vrijdag 25 april 2008, 14:58:11
Op de basis van de DD-AR heeft Wagonbau Grolitz dit ontwikkeld .

Zoiets dacht ik al, volgens mij zijn dat de rijtuigen die Märklin ook maakt.

Voor de volledigheid: ik denk niet dat ze DD-AR als voorbeeld hebben genomen maar de DDM-1 rijtuigen die in München gereden hebben. DD-AR was er toen nog niet, tenzij de ontwikkeling van de DB dubbeldekkers veel later heeft plaatsgevonden dan het proefbedrijf dat ik gefotografeerd heb.