Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn.
Wat een prachtige serie foto's heb je weer uit je fotodoos getoverd!
Prachtig om tot in detail de locs uit deze jaren nog eens te kunnen bewonderen.
Samen met jouw levendige onderschriften en commentaar is het een genot om deze weer eens door te lezen. (en kijken)

Theedooz.
Prachtig dat in dit topic ook nog foto's opduiken uit (van) een oude theedoos.
Weer een hele mooie aanvulling op datgene wat Martijn, Hans en Johan ons al hebben laten zien! :o

Bedankt voor het plaatsen van al dit moois.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Ik zou bijna voor je knielen wat een prachtige foto's weer zeg!!!!
Toch is het weer een hele aparte ronde met aparte trein combi's en wagens!
Ik heb wel nog een 'brutaal' vraagje.
Heb je foto's van straatspoor?
Aangezien dat in de jaren 80/90 ook weg is gegaan en er ook wat in de RM van April in staat. (Die ik vandaag bij enkele andere geintreseerde van de hobby heb mogen bezorgen. :D)

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Straatspoor? Als je het straatspoor in (bijvoorbeeld) Bergen op Zoom bedoelt, nee... Mijn "straatspoor"-plaatjes beperken zich voornamelijk tot het terrein van Bensdorp ;-)



Martijn
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Prachtige foto zulke foto's zoek ik precies!
Reden er in de Bensdorp treinen alle soorten HBISen mee dus ook van PTT HBIS en andere namen?
PS: Het is een echt mooi plaatje wat in het geheel klopt een 2400 op een stuk straatspoor heerlijk!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Nog eentje:



De wagens voor Bensdorp waren schuifwandwagens van verschillende soorten (met twee en met vier deuren bijvoorbeeld) maar natuurlijk geen PTT-wagens. Cacaobonen geven een vieze vette troep (die alles, inclusief het spoor, spekglad maakt) en daar wil je geen post in vervoeren daarna :-P

Martijn
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Dank je weer voor de foto!
Ik kan je vertellen dat ik pas enkele poststukken had die besmeurt waren met een soort van glijmiddel en das niet leuk nee. :P
Ik zit namelijk te kijken of ik de PTT HBIS met de HBIS van Oranjeboom bier samen kan laten rijden.
Vandaar mijn vraag maar wie weet weet je er nog een antwoord op. :P
Alvast bedankt voor de informatie erg leuk dit zo op de avond!

Groetjes,

antal
Re: back to the 90's
markje
gast

Re: back to the 90's
En dan deze  de fotos zijn niet van mij vandaar de link

http://www.feijenoordsemeesters.nl

Er staat veel informatie over Rotterdam maar ook van vroegere jaren en een stukje over straatspoor
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
heeeel erg mooi
complimenten voor weer een hele mooie serie foto's
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: back to the 90's
Feijenoordse Meesters ken ik inderdaad al. Zit iedere keer weer te snoepen...

Mooie serie foto's...
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Postwagens reden uitsluitend in posttreinen, tenzij je er een soort werkplaatstrein van wil maken natuurlijk
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Tim,

Dank je voor de informatie.
Maar hoeveel van die wagens zaten er dan in een werkplaatstrein? (Gemiddelde)

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Mensen,

Naar wat gezoek wat informatie gevonden over werkplaatstreinen.
Toch vraag ik me af wat er allemaal in een werkplaatstrein zat.
Zijn er bijvoorbeeld ook koploperbakken (geen hele treinstellen) vervoerd.
En had je ook dagelijkse werkplaatstreinen of reden deze treinen incidenteel?
Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Werkplaatstreinen reden volgens een vaste dienstregeling. Of ze dagelijks reden weet ik niet, ik dacht van wel. En natuurlijk zullen er bij calamiteiten ook incidentele werkplaatstreinen gereden hebben.
Ze brachten beschadigde, kapotte, gerepareerde en gereviseerde onderdelen van en naar de diverse werkplaatsen, waar die onderdelen in- en uitgebouwd werden in en uit treinen, locomotieven, rijtuigen en wagons.
Ik dacht dat ze voornamelijk in de avond- en nachturen reden. Er werden diverse mP's (met en zonder diverse soorten wagons) voor gebruikt en het werd "het Sternet" genoemd, dacht ik.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Gerard,

Dank je voor de informatie.
Maar weet je ook of er koploperbakken er bijvoorbeeld in zaten?
En hoeveel postwagens werden er bijvoorbeeld gebruikt voor een sternet trein?
Dit wil ik weten omdat ik op me baan ook zoiets wil namaken en ik een kleine revisieplaats wil maken vandaar.

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Dat zou ik even na moeten zoeken, daar heb ik niet meteen een antwoord op.

Wordt dus vervolgd...
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
okay alvast bedankt!
Ik weet dat de moterwagens van de oude dubbeldekker wel vervoerd werden maar vand e andere weet ik het niet.
Maar erg intresant ik ben benieuwd naar het antwoord ervan! :D

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
In werkplaatstreinen van het sternet werden wel locomotieven en rijtuigen vervoerd, maar voor zover ik weet geen losse bakken van treinstellen. Waarschijnlijk omdat deze met beperkte snelheid vervoerd moeten worden vanwege de koppeling. Mogelijk dat dit wel 's-nachts gebeurde, maar dan als apart transport. Ik heb zelf zoiets nooit gezien in combinatie met andere wagens.

Overigens zou een mDDM motorwagen wel op deze manier vervoerd kunnen worden omdat deze aan beide zijden over normaal stoot- en trekwerk beschikt. Maar ja, die waren er nog niet aan het eind van de jaren '80... ;-)

Verder werden ze in de jaren '90 gereden met Elocs. Later, na het stopzetten van het postvervoer per trein, werden ook motorposten hiervoor gebruikt.

Daarnaast, maar dat heb ik al een paar keer opgemerkt, zaten er platte wagens met assen of draaistellen en gesloten goederenwagens met losse onderdelen in.


Werkplaatstrein met een loc in opzending


Werkplaatstrein met een rijtuig in opzending

Martijn ;-)

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Dank je voor de reactie die ik erg goed kan gebruiken!
Ik heb een NS cargo motorpost die wat werkplaats treintjes gaat trekken en zo af en toe een elfje. :D
Ik heb nu 2 HBISen eentje van PTT en eentje van Oranjeboom hebben deze ook nog dienst gedaan voor de Werkplaatstrein?
En misschien maar eens een Plan E van Artitec aanschaffen voor in de trein. (al staat die niet hoog op mijn lijstje :P )
Nogmaals bedankt voor de info en foto's erg bruikbaar!!!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
CiteerIk heb nu 2 HBISen eentje van PTT en eentje van Oranjeboom hebben deze ook nog dienst gedaan voor de Werkplaatstrein?

Voor zover ik weet niet.

In de tijd dat ik werkplaatstreinen fotografeerde, was het postvervoer per trein nog niet afgeschaft. Waarschijnlijk zijn de PTT-Hbis'en ontdaan van hun PTT-opschiften als deze na het opheffen van het postvervoer in de gewone goederendienst terecht zijn gekomen, omdat er immers geen post meer mee vervoerd werd.
Iets dergelijks geldt voor de Oranjeboom-Hbis, die ik zelf overigens nooit gezien heb.

Wat je wél tegenkwam in werkplaatstreinen waren de blauwe Hbis'en van de werkplaats Amersfoort:


(speciale uitgave van Roco, relatiegeschenk Hoofdwerkplaats Amersfoort)

Martijn
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Alweer bedankt voor de informatie!
Ik zal eens kijken wat ik met de HBIS en ga doen.
De blauwe HBIS is dacht ik een eenmalig exemplaar en erg moeilijk te krijgen!
Ook is die als je hem kan halen erg duur jammer genoeg.
Wie weet kan ik de red de roco actie HBISen bemachtigen. :D

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Even voor de duidelijkheid, een NS Cargo motorpost heeft nooit tegelijkertijd gereden als PTT-post wagens (welk type dan ook)
Re: back to the 90's
Andreas
gast

Re: back to the 90's
Dat zou ook niet kunnen, pas na het beëindigen van het postvervoer per spoor (30-06-'97) zijn de mP's verkocht aan NS Cargo. Overigens reden ze in de rood/gele kleurstelling alleen nog maar met waggons van het type Hbbkkss.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Tim,

Dank je voor de informatie.
Maar er zijn dus nooit losse HBBKKSen of HBIS'en met ptt post logo's als ledig materiaal mee geweest of als werkplaats trein?
Ik zelf ben een beetje aan het kijken wat ik in model kan namaken ik heb namelijk een NS cargo motorpost. (Me eerste NL trein!) en wil hem nuttig gebruiken voor bijvoorbeeld werkplaatstreinen vandaar.

Groetjes,

Antal

EDIT: Andreas heeft me aardig geholpen met me vraag maar warneer is de 3030 van een rood jasje voorzien?
En wat heeft de MP zowel vervoerd voor werkplaatsen aangezien ze niet erg veel trekkracht hebben?
Re: back to the 90's
Andreas
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op maandag 31 maart 2008, 22:03:42
EDIT: Andreas heeft me aardig geholpen met me vraag maar warneer is de 3030 van een rood jasje voorzien?
En wat heeft de MP zowel vervoerd voor werkplaatsen aangezien ze niet erg veel trekkracht hebben?
Dag Antal,

Ik heb hier ergens in huis een Railmagazine liggen uit '99 of 2000 en daar staat een mDw (motor Dienstwagen, omdat ze de naam mP natuurlijk niet meer waardig waren) in die net in een rood (NS Cargo)-jasje is gestoken (en gezien het feit dat de 1637 ook in begin '99 een NS Cargo-jas kreeg aangemeten is het erg waarschijnlijk dat enkele mDw's deze rond dezelfde periode kregen). Dat waren overigens de 3024, 3029, 3033 en 3034 (allen met opschriften "BB21 / ERTMS-TESTTRAIN"), die zoals de naam al zegt werden gebruikt voor ERTMS/ETCS-testritten. De 3030 was het enigste rode treinstel dat door Railion gebruikt werd. De anderen zijn al voordat Railion ook daadwerkelijk als naam gedragen werd (vanaf 2002) aan Alstom en Bombardier verkocht.

Een mDw heeft volgens mij zo'n beetje alles vervoerd wat je in een Hbis kan dumpen t.b.v. vervoer tussen werkplaatsen. (o.a. assen en meer van dat soort gerei).

Hbbkkss'en werden voor de werkplaatsentreinen al niet meer gebruikt, en de PTT-logo's zijn meteen al in '97 verwijdert. Al zijn bij de treinstellen die grote PTT-logo's hadden een gedeelte van de "O" en de "S" (van het woord "post") blijven staan.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Andreas,

Prachtige informatie zeg!
Nooit geweten dat railion er maar eentje had.
De 3030 kwam ik voordta ik naar stage ging elke dag tegen.
Ik heb er dan ook vele foto's van.
Naast dat ik hem in model heb vind ik de MPtjes prachtige stellen en ook vanwege hun toch wle bewogen loopbaan erg intresant.
Ik hoop later nog eens een PTT MP te kunnen aanschaffen zodat ik de HBBKKSen er dan mee kan vervoeren en me 1135/1139 niet de extra post treintjes hoeven te trekken. ;)
Nogmaals enorm bedankt voor de informatie erg leuk!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: back to the 90's
Hier een link waarop foto's staan van Mp's, onder andere enkele met sternetwagons.

http://members.lycos.nl/timgoorman/mp.htm
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey WIlfried,

Erg leuke site.
Ik heb hem volgens mij ooit eens al gezien maar er staan prachtige maar soms ook trieste foto's op.
De foto bij Zaanstraat bij de defecte gele plan U is prachtig zoveel mooie stellen.
Hopelijk komt er eens iemand met een mooie line up van Mptjes in 1/87 als 1:1. :D
Maar hartstikke bedankt voor de link ik heb hem in mijn favorieten gezet!

groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: back to the 90's
Hoi Antal,

Geen dank, we zijn er om elkaar te helpen. :D
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: back to the 90's
Geweldige foto's Nederland had toen toch wel veel te bieden op spoor gebied.

Gr. Bert


plaatsen maar weer
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
dit blijft een super mooi topic
met heerlijke foto's
groet robert
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: baureihe 103 op maandag 31 maart 2008, 22:56:42
Geweldige foto's Nederland had toen toch wel veel te bieden op spoor gebied.
Nu niet meer dan?
Toen was er nog geen ACTS, R4C, etc, etc...

Elke periode heeft z'n eigen charme...

Koen
Re: back to the 90's
Andreas
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op maandag 31 maart 2008, 22:32:44
Prachtige informatie zeg!
Nooit geweten dat railion er maar eentje had.
De 3030 kwam ik voordta ik naar stage ging elke dag tegen.

Dag Antal,

De 3030 was/is de enigste Railion mP die rood is, verder hebben ze nu nog de 3027 (staat meestal wel bij de 3030 in Amersfoort). De andere mP's zijn al eerder gesloopt nadat de nog bruikbare onderdelen eruit waren gehaald voor de Plan V.

Overigens heb ik de betreffende Railmagazine (nr. 176 uit Augustus 2000) nog gevonden, rond die tijd (mei/juni 2000) zijn ze dus in het NS Cargo jasje gespoten.

Groeten,
Andreas
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Andreas,

Dank je voor de informatie!!
Ik blijf het zonde vinden dat het naar de sloop is gebracht. :(
Het rode kleurtje is trouwens niet lelijk maar de geel rode is toch net wat passender voor het treinstel. (al zou ik mijn 3003 nooit van kap willen ruilen)

groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: back to the 90's
Je vergeet de Eurailscout MP!
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Laurent op dinsdag 01 april 2008, 19:08:31
Je vergeet de Eurailscout MP!

Voorheen Jules II.

Mvg, Johan
Re: back to the 90's
Andreas
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Laurent op dinsdag 01 april 2008, 19:08:31
Je vergeet de Eurailscout MP!
Ik had het ook alleen over de Railion mP's. De ex-3032 (die overigens Nog steeds mP Jules heet, maar officieel het nummer 978 1 602 draagt) is in '92 aangeschaft door het Service Centrum Elektrotechniek (SCE), via NS Infra Services en NS Technisch Onderzoek is de Jules daarna in 2000/2001 bij Eurailscout terecht gekomen, in 2003 is de Jules volledig gereviseerd, bij deze revisie kreeg het stel ook het huidige gele jasje aangemeten.

Meer info over mP Jules kun je overigens hier vinden:
http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/jules.html (onderdeel van deze site).
Re: back to the 90's
edwin1974
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op maandag 24 maart 2008, 19:59:31

CiteerDe 2467 haalde op 21 mei 1985 de kranten door frontaal te botsen met Wadloper 3231, te Uithuizermeeden. De loc heeft geruime tijd in Tilburg in een hoekje gestaan, maar is tegen alle verwachting in toch hersteld.

Klopt helemaal ik ben toen nog wezen kijken bij deze aanrijding samen met mijn opa waar ik toen op visite was.
De Bz bak van de 3231 werd hierbij zwaar beschadigd.
De B bak werd later die gecombineerd met de Bz van de 3205 die in mei ook een botsing had met een tractor en kwam weer in dienst als stel 3231.Het herstel van de Bz 3231 duurde ruim twee jaar. Door Talbot Uerdingen werd een nieuwe kop geleverd, welke door de Hoofdwerkplaats Tilburg op de Bz 3231 werd geplaatst.
Op 21 juni 1987 kwamen de B 3205 en Bz 3231 als het treinstel 3205 weer in dienst.

groetjes edwin
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Antal, Klik hier ! Aan deze site heb je héél veel denk ik. Foto's van alles zo'n beetje en emplecementen met treinen uit de jaren 90 erop...

Groetjes,

Robbert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Robbert,

Dank je voor de link!
Er staat inderdaad erg veel mooie en leuke informatie op!
Ikzelf wil op mijn baan ook een kleine revisie plaats maken en aan vele foto's heb ik wat aan.
Ook voor de foto's die hier staan trouwens. ;)
Dank je dat je aan me dacht!!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
De laatste set van deze scanronde...


Tijdens groot onderhoud aan de Moerdijkbrug werden o.a. de Beneluxtreinen omgeleid. NMBS loc 1192 nadert de brug bij Culemborg, 12-3-1989.


Snel kiekje van de 1655 met een gemengde goederentrein op de Maliebaanlijn, Utrecht, 12-3-1989 ;-)


De 2528 + 2453 rijden het terrein van Bensdorp op om de lege cacaowagens op te halen. Bussum, 28-3-1989.


Later die dag, om precies te zijn om 18:25 uur, trekken de twee de beladen VAM trein naar Amersfoort. Dat was in de wijde omtrek te horen! Bussum, 28-3-1989.


De 2530, op pad met de sproeitrein, loopt om. Op deze plek ligt nu het derde perron en het stationsgebouw, op de achtergrond, bestaat niet meer. Hilversum, 29-3-1989.


Nog meer 2400-en, drie zelfs! De Crailootrein was die ochtend extra lang, waardoor deze alleen op spoor 1 kon staan (het doorgaande spoor naar Amsterdam) én er een derde loc nodig was om het zaakje te trekken. Een zeldzame gebeurtenis :-) De 2522 + 2454 + 2418 zijn aan het omlopen, Naarden-Bussum, 29-3-1989. De foto is overigens genomen vanuit het seinhuis :mrgreen:


Dit is de voorloper van de (tegenwoordig rode) Railion Instructieketelwagen. Als instructiewagen had deze dus afgedaan, maar dat wil niet zeggen dat je er geen ongevallentraining meer mee kunt doen ;-) Hilversum, 29-3-1989.


Loc 1203 aan het hoofd van een Intercity richting Hengelo, in de tijd dat IC's nog stopten in Hilversum. Sinds kort doen ze dat weer, nu het derde perron klaar is. De kopsporen op de voorgrond, waar jarenlang een Blokkendoos-verblijfswagen heeft gestaan, zijn kort voor deze foto opgebroken. Dit ten behoeve van perronverlenging en, later, de bouw van een nieuw stationsgebouw annex kantoorgebouw. Hilversum, 29-3-1989.


Loc 2506 geeft Sikjes 279 en 292 een lift. Naarden-Bussum, 19-4-1989.


Omdat de welbekende 2400-en in de weer waren op spoor vijf (zichtbaar op de achtergrond), maakte deze 2216 kop op spoor vier, alvorens naar Crailoo te rijden om daar een extra trein met dwarsliggers etc. op te halen. Naarden-Bussum, 19-4-1989.


De werkzaamheden voor de spoortunnel te Rotterdam zijn begonnen. Het oude luchtspoor is uiteraard nog in gebruik, rechts ervan komt de tunnel. Op de achtergrond zowel 'De Hef' als de Erasmusbrug Willemsbrug :oops:. Rotterdam, 23-4-1989.


Diverse diesellocs bij de werkplaats Feyenoord, waaronder de radiografisch bestuurbare 2261 en de 2414. Rotterdam Feyenoord, 23-4-1989.


De omleidingen in verband met de Moerdijkbrug waren nog steeds aan de gang. Hier NMBS loc 2557 met een D-trein naar Parijs die een stoptrein passeert te Geldermalsen, 23-4-1989.


In 1989 was dit een soort blik in de toekomst: de ICR-stuurstandrijtuigen zijn 19 jaar later een vertrouwde verschijning in Utrecht, maar dan met een blauwe band, zoals op het tweede rijtuig... Toen was dit echter een bijzonder plaatje: een omgeleide Beneluxtrein, met buiten beeld de duwende NMBS 1185, Utrecht CS (en nog niet "Centraal"), 23-4-1989.


Omdat Koninginnedag op een zondag viel, werd het gevierd op de 29e april. Hier de net nieuwe 6407 met de NVBS Koninginnedag-express, waarmee een rondrit over o.a. de nevenlijnen in het oosten van het land werd gereden. Delden, 29-4-1989.

Tot slot nog een verdwaalde dia die zijn update gemist heeft:


De cabine van de 2490 in gebruik als overdekte stalling voor apparatuur die gebruikt werd bij het slopen van - veelal bruine - soortgenoten...  Hoofdwerkplaats Tilburg, 10-10-1987.

Martijn ;-)


Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn :D,

Je hebt weer een paar mooie foto's geplaatst en vooral deze vind ik mooi :



Zo door het dorpje rijdent, is het niet geweldig :P :).

Bedankt voor het plaatsen weer maistro.

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: back to the 90's
Wouw, ik zit weer te smullen...

Ik denk nu 1 ding: Meer meer meer meer meer!
Weer heel erg bedankt voor deze fantastische ronde! 8)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Je hebt weer wat prachtige plaatjes geleverd zeg!
De gemengde Vam/goederen trein vind ik erg mooi en apart!
Ik heb er heerlijk van genoten fantastisch om te zien!!
Ga zo door zou ik zeggen!
Oja nog een verzoek.
Aangezien ik een Lima 1314 heb gekocht heb je misschien wat foto's van deze soort E-loc en dan met name detail foto's en ook met grafiti.

groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
heerlijk om te zien die plaatjes van jou acido
geweldig  !!
bedankt weer voor het plaatsen
groet robert
Re: back to the 90's
Andreas
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 11 april 2008, 22:00:56
Aangezien ik een Lima 1314 heb gekocht heb je misschien wat foto's van deze soort E-loc en dan met name detail foto's en ook met grafiti.
De meeste sporofielen hebben juist een grote aversie tegen graffiti. Overigens zijn er nog 4 1300'en. De 1302 en 1312 bij het NSM en de 1304 en 1315 bij de stichting KLOK.

Dat zijn natuurlijk de echte mooie locs. Vanmorgen ook de overbrenging van Mat '36 252 naar Delitzsch in Duitsland.

Dat zijn de echte treinen (filmpje is overigens niet van mij):
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Andreas,

Dat klopt ja ik wil er grafiti op doen vanwege er een kras in een bochtvorm erop zit vandaar.
Hij is vandaag verstuurd dus maandag/dinsdag heb ik hem in huis. :D
Het filmpje is toruwens prachtig zo'n speciale rit is toch echt helemaal geweldig!
Dank je voor het plaatsen en het genieten ervan!

groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op vrijdag 11 april 2008, 21:24:59


De werkzaamheden voor de spoortunnel te Rotterdam zijn begonnen. Het oude luchtspoor is uiteraard nog in gebruik, rechts ervan komt de tunnel. Op de achtergrond zowel 'De Hef' als de Erasmusbrug. Rotterdam, 23-4-1989.

Mooie set foto's weer Martijn, vooral die straatspoor foto's zijn erg mooi.
Leuk thema voor een modelbaan. :D
Misschien dat ik op mijn baan een stukje straatspoor probeer te realiseren.

Maar ik denk dat je de Willemsbrug bedoelt, de Erasmusbrug werd pas in 1996 geopend. :wink:
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
andreas
dat is een erg mooi filmpje
super mooi
complimenten ondanks dat hij niet van jezelf is
groet robert
Re: back to the 90's
edwin1974
gast

Re: back to the 90's
Weer mooie foto,s hoor en ik hoop dat er nog veel zullen volgen.

groetjes edwin
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Kappa op zaterdag 12 april 2008, 21:32:07
Maar ik denk dat je de Willemsbrug bedoelt, de Erasmusbrug werd pas in 1996 geopend. :wink:

Je hebt helemaal gelijk :oops: - is aangepast. Ik ben niet zo thuis in Rotterdam, ben altijd meer een Amsterdammer geweest, dan krijg je dat ;-) :-P

Enne... straatspoor is inderdaad leuk, maar wél een uitdaging op een Märklinbaan vanwege de derde rail. In mijn bouwverslag heb ik aangetoond dat er in ieder geval één manier is om het te maken, voor M-rails nog wel (zie HIER). Denk dat het voor C-rails ook wel werkt maar dat het bij K-rails wat lastiger wordt door de brede puntcontacten.
Succes! ;-)