Bedankt Tim,
Maar zoals ik lees is dit voor eenzijdige aansturing/draairichting.
Voor een motor van een windmolen of dergelijk.
Staat bij dat je voor draairichting de polen moet wisselen, of ik moet dit al niet goed hebben gelezen.
De m83 is op dit moment bij mij een losse boostergroep.
Tenminste ik neem aan dat je dit bedoeld en niet een "digitale booster".
Of bedoel je de delta unit tussen cs3 en baan.
Ik heb nog ergens de delta spulletjes liggen, maar gebruik tot heden 0,5 a 0,6 A van de cs3 dus idd heb ik nog geen booster nodig.
De bedoeling was om ooit een digitale booster te kopen en dan monteren onder de andere tafel waar ook de schaduwstation moet komen.
Mocht dit nodig zijn. (2 circuits cs3 en digitale booster 60175) lijkt me meer dan genoeg. (volgens cs3 boekje)
I.p.v. dit, gebruik ik tot heden een viessmann trafo onder de tafel (10v/16v) en 3x m83 met aangesloten universele voeding module. (60822)
1 wordt nog gebruikt voor magneet artikel, 1 nu voor verlichting (8 groepen) en 1 heb ik nu over.
Ik gebruik de viessmann trafo voor secundaire voeding voor servo aansturing (faller-esu switch-dr4024) aangezien deze signaal en voeding apart hebben.
16 volt voor voeding en 10 volt voor speciale verlichting zoals gaslampen via viessmann gaslampen module.
Vandaar ook mijn vraag m.b.t. de mtb dcc versie, want i.p.v. baanstroom te gebruiken kun je de goedkopere mp1 kiezen en dan via een servo decoder laten lopen.
Dan kost het geen extra baanstroom.
Een m84 erbij kopen bied ook niet de oplossing, want dan koop ik liever nog een esu switch er bij om de 8 groepen voor bijna hetzelfde bedrag.
En heb de dure m83 over voor gebruik.
Nu ben ik niet bekend met de mtb wisselmotoren, maar omdat deze liniair zijn en dmv recht staafje kan worden bediend leek mij dit handiger dan servo.
Als je bij een c rail het kapje eronder weg haalt kun je precies tussen de 2 randen een sleufje maken met een dremel.
Daar waar de wissel met de hand word bedient.
Gaatje van 13 of 14 mm door de tafel boren en je kan hier de mp er onder zetten.
Zelfs onder de wissels waar ik nog een magneetspoel in heb zitten voor het geval dat.
Nu nog de mtb aansturing.

De mtb mp1 is dat 3 draads?
Voeding en R of L om?
Of massa R-L
Dan zou de m83 in principe na schakeltijd aanpassen moeten werken toch?
De m83 is een decoder........ alleen geen servo decoder maar wel in dcc adressering. (ook al meld deze zich mfx aan de adressen staan vast in dcc)
Maar ik neem aan dat er bedoelt wordt met "dcc decoder" dat je de cv's kunt aan passen.
Waar het mij om gaat is de verschillen in de mtb aandrijving en hoe je deze kunt aansluiten.
De voordelen, en de nadelen.
De dcc versie met decoder kan ik dan vergelijken met de viessmann 4568 en vraagt digitale baanstroom voor aansluiting.
De mp1 kan via decoder (servo?) en ik kan 2 seinen (ledjes aansturen?)
En de mp8 ???? is dit een vervanging voor de magneetspoel of hoe werkt dit?