Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

nu gewoon Rudiesheim am See : Moet ff m’n ei kwijt

Gestart door Rudibeer donderdag 29 december 2022, 15:51:44

Re: nu gewoon Rudiesheim am See : Moet ff m’n ei kwijt

doe maar een treintje

Laatst was ik bij een modelspoor-vriend en die moest ff z'n hart luchten want er ging niks meer goed bij hem , je kent het wel denk ik.
Nou moet ik zeggen ik had daar de laatste jaren weinig last van totdat tante M*  met de beruchte CS3 2.6* update kwam  en ja hoor ook hier alleen maar vreemde storingen.

Het begon met geen spanning op het programmeerspoor en dat mfx loks zich opnieuw aanmelden en dat sommige piko loks dachten... je bekijkt het maar ik heb geen zin om te rijden.
Reset terug naar de 2.5 (6) versie maar het bleef allemaal vreemd qua baanspanning en commando besturing.
Lok reden wel dan weer niet of niet reageren op de CS3/ iTrain besturing enz enz.

Diverse keren naar de 2.6 versie en dan meer terug naar de 2.5 versie want nieuwe loks willen toch graag zich aanmelden op het programmeerspoor, alvast hier dus.
Daarnaast gaan bij mij als ik een piko lok vastpakt steevast iets kapot of los ging en bij die mooie BR E18 17 wilde de kap er ook niet af en als dan alles eraf breekt eindigde deze in de prullenbak en dat luchte ook zeer op.

Ik heb het echt geprobeerd met piko loks maar geef mij maar die van tante M* want die plux22 decoders zijn in mijn ogen een ramp op wielen.
Terug naar de CS3 en baanspanning die volgens het systeem werken maar piko loks doen helemaal niks (ook niet op programmerspoor) en M* loks werken alleen via de CS3 en niet meer met iTrain terwijl de balletjes op groen staan.
Dus voordat de grote sloopwoede zijn intree doet, de deur dicht gedaan en de komende tijd maar lekker in de tuin werken, want volgens mij is de update de bron van alle ellende en als dat zo mocht blijken te zijn is niet alleen de duitse auto-industrie in zwaar weer beland.

groetjes,

Ruud

PS
de voeding voor de CS3 is hier niet de standaard 3A 60061 maar de 5A 60101 en dat geef ik ook op in de GFP
Niet toevallig DCC uitgeschakeld?

doe maar een treintje

@citaat nee die is geactiveerd / actief

Swiss rail .. what else?

Ruud,

Ik kan me de frustratie levendig voorstellen. Hier zit je niet op ter wachten als alles daarvoor goed liep. Hopelijk komt Märklin zelf snel met een fix.

Groeten,
Wico
Ik heb geen moeilijkheden ondervonden bij de laatste upgrade van CS3. Gelukkig maar voor mij maar sneu voor jou.

Luc

doe maar een treintje

@citaat wat ik gisteren al vermoede maar nu zeker weet is dat de plux22 decoder van de piko BR 78 246 kapot is, want op een andere decoder werkt de lok wel.
een levensduur van net anderhalf jaar is niet bijster lang en dus gaat er een esu loksound in (mot alleen nog ff kopen  :D )

groetjes, Ruud

doe maar een treintje

ook weer gekeken waarom itrain niet meer met de CS3 kan praten terwijl er niks aan IP adressen o.i.d. is verandert maar zonder resultaat.
het pingen vanaf de PC naar de CS3 gaat goed en het pingen vanaf de PC naar de router ook geen probleem.
vreemd allemaal en op een duits forum kwam dit ook te sprake na zo'n CS3 2.6 update.

update;
itrain geeft de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden