Ok daar gaat hij dan, misschien heb je het gelezen in mijn voorstel bericht en anders komt het hier wel voorbij.
Heb na lang niks meer gedaan te hebben in de modelwereld de draad weer opgepakt en begonnen met het verzinnen van een beginbaan.
Het hele plan is gebaseerd op Marklin c-rail in nu nog delta sturing met handwissels, in de toekomst wil ik dit omzetten naar digitaal maar dan zal de baan ook gaan groeien.
Ik heb ter beschikking een betonplex plaat van 250x125 plus een stuk vensterbank van +/- 15 centimeter, deze wil ik samen voegen om zo een baan van 250x140 te maken.
Het landschap zal beetje oude Nederlandse/Duitse industrie worden met een kleine berg in de linkse hoek, er zijn wat beperkingen maar daar valt vast wel omheen te werken.
Ben alvast begonnen om in anyrail een layout te maken waarbij ik denk dat het wel moet lukken om hier iets moois van te maken.
De bedoeling is om 2 keerlussen te maken die links van de baan liggen, de achterste zal direct na de 2 wissels rechts beginnen met stijgen tot 8cm hoogte (zo blijf ik rond de 3% )
Deze lussen lopen dus over en door een berg heen.
Het grijze vak links boven is een uitsparing in de plank waar een gordijn en leidingen zitten, hier moet ik helaas omheen werken, de achterzijde licht op de vensterbank tegen het raam waar een rolgordijn zit.
Verder zit links onderin een kort stukje rail met buffer dit is voor in de toekomst, hier zal een spiraal komen naar het schaduwstation onder de baan deze zal enkel wel demonteerbaar moeten worden ivm ruimte gebrek.
Verder wil ik een station/cargo gebied in het midden onder maken, en een fabriek/dorpje in het midden.
Nu heb ik op sommige punten dat het net niet lekker aansluit op elkaar maar ik denk dat het in werkelijkheid wel gaat passen, zien jullie hier problemen in of zeggen jullie dat kan anders/beter?
Update 19-11:
Het opzet nu is dus:
- Kamer die 290m breed is en waarvan ik ongeveer 2/3m diepte kan gebruiken voor de trein, waarbij de plaat tegen het raam staat(hierna komen kasten en was rekjes enz)
- Plank van 250x125x15(beton multiplex dus erg stevig) met mogelijkheid om deze 260x140/150 te maken, plank zal mobiel gemaakt worden zodat ik er omheen kan lopen (frame met wieltjes)
- Tijdperk 3/4 in duitse/oostenrijkse/nederlandse industrie stijl (rijdend materiaal al aanwezig, diverse industrie geen passagiers)
- Een kleine berg/plateau aan de linker zijde waarvan een stuk doorheen loopt en er wat bruggen zijn in de helling
- Delta rijdend dus max 4 treinen tegelijk op de baan (wissels nog op hand in toekomst elektrisch)
- Toekomst plannen een schaduwstation 2/3 van het bestaande oppervlakte boven met een demonteerbare enkelbaans keerlus aan de linkerzijde(daarom dat rare stukje dood rails links dat is voorbereid)
- Geen bestaand baanontwerp vrije keuze wat er komt te staan wel passend in de bovengenoemde stijl.
- Aanwezig materiaal alles Marklin c-rail
Sets 29501, 29187, 29537 en 29215
24903 en 24905 set en losse rails
Hieronder eerste idee, intussen al flink aangepast.