Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

baanplan tekenen

Gestart door 4K donderdag 27 januari 2022, 15:04:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan tekenen
 :)wie kan voor mij baanplan uit boek uittekenen
wordt  modelbahn HOe met roco smalspoor rails en wissels  schaal 1 : 20 liefst   tegen vergoeding uiteraard ? :)
Re: baanplan tekenen
Lid sinds: 2010

offline
Re: baanplan tekenen
Hoe groot is je plaat/tafel. Wat wil je qua ontwerp. Hoe zijn je ideeën. Wat wil je bereiken/bouwen.

Gr. Dirk
Re: baanplan tekenen
nobody
gast

Re: baanplan tekenen
Schaal  1:20 is behoorlijk groot.  (Groter dan b.v. LGB)
Re: baanplan tekenen
Lid sinds: 2010

offline
Re: baanplan tekenen
 @citaat / Nobody / Wim: Dat zal de schaal van de tekening zijn. Het spoor is Roco H0e
Re: baanplan tekenen
Beste spoorvrinden  leuk al wat  reactie's  :) het idee wordt van Jöhstadt ten tijde jaren 70, in een rond rij idee dat op 4 bakken komt van 800 mm breed (lengte nog  berekenen)
waarin achterin 3 schaduwsporen liggen de baan  bestaat dus uit modules die ik kan koppelen (goede ervaringen mee) het liefst zou ik de tekening 1: 1 willen
ik weet dat er programma's voor zijn  de rijschaal is  HOe smalspoor dus rijmaat 75 cm  voor  beide kanten met een diameter omkeer spoor van 70 cm
Dus wie wil zich er aan wagen ?  kosten worden vergoed! :O
Re: baanplan tekenen
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: baanplan tekenen
Heb je iets van een tekening van Johstadt?

Ik kan in de boeken die ik heb over smalspoor in Saksen geen baanplan vinden  :-(
Re: baanplan tekenen
ja wellicht ook veel info op Youtube zal morgen een of ander boek  foto plaatsen,
sporenplan van Jöhstadt uit de jaren 70  gaat het worden veel ook geplaatst door
Die bimmelbahner
Re: baanplan tekenen
Pressniztalbahn van Wolkenstein- Steinbach- naar Jöhstadt
ik wil alleen Jöhstadt bouwen de huidige modules HOe  8 stuks gaat ik afbreken sporenplan Jöhstadt moet lukken op 4 meter lengte en 800 cm breed
Re: baanplan tekenen
Lid sinds: 2010

offline
Re: baanplan tekenen
Ik heb iets gevonden en een ideetje gemaakt aan de hand van een foto. Ik heb geen idee wat de verhoudingen zijn, maar als we iets hebben kunnen we verder.

Ik hoor wel of ik een beetje in de buurt kom.

Elk blok is 50x50 cm. Dit ter indicatie van de grootte.

Gr. Dirk
Re: baanplan tekenen
He Goedenmorgen das is TOP! :D
al aardig op weg zo,.. zal mijn bevindingen/foto's tekeningen ook even plaatsen
de fotos laat zien het voorlopige sporenplan immers de Flat(Plattenbouw) wordt binnekort gesloopt
en voor het stationsgebouw liggen al weer nieuwe sporen na de opbraak van 1986
het sporenplan wordt weer zo gelegd als in 1964 jaren 70 dus. ben benieuwd of het je verders lukt
zou top zijn
Re: baanplan tekenen
 :)foto uit boek
Re: baanplan tekenen
]