Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bad Allesheim

Gestart door ernstcramer dinsdag 28 juli 2020, 10:27:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Allesheim
De Musikverein is heel leuk gedaan Ernst. :thumbup:
Alles klopt in het gebouw de Schlager en andere muziek posters aan de muur de band de lesruimte enz enz. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Bad Allesheim
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 29 maart 2024, 17:39:54...Leuke scènes, zeker niet te veel!...

Ik heb er nog veel meer in petto, Erik  ;)

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 30 maart 2024, 07:32:44...de Schlager en andere muziek posters aan de muur de band de lesruimte...

Dank je Michel! Gelukkig wist ik het Duitse woord "Schlager", dat zoekt een stuk makkelijker  :D

Citaat van: Jongslog op vrijdag 29 maart 2024, 21:10:55...En voor vandaag een mooie afsluiter...

Dank je Henk!
Bad Allesheim: sfeerfoto's...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Bad Allesheim: sfeerfoto's...
Nadat ik weer wat beesten op de modules heb aangebracht, maar een paar sfeerplaatjes gemaakt.
2404 (1).jpg
Wat kippen rond het kippenhok aangebracht

2404 (2).jpg
het huisje waar het kippenhok bij staat,voorzien van rietdak

Bij de boerderij nog maar eens de schapen gefotigrafeert die weer net de stal in worden gestuurd:
2404 (4).jpg
2404 (3).jpg

en tot slot in het beekje naast de boerderij bij het eendennest:
2404 (5).jpg

ondertussen wacht ik op dat het gips op de modules een beetje droog is... 
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Allesheim
Bedankt voor het plaatsen van de fijne plaatjes, Ernst!  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bad Allesheim
Wat heerlijk dit. Fraaie details en ook nog super in beeld gebracht. Complimenten!

Groet,

Peter
Bad Allesheim: Centrum...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Bad Allesheim: Centrum...
@citaat
Dank Peter en Erik dat de plaatjes in de smaak vallen. In vind het leuk om de hobby's te combineren, en gebruik tijdens het kuntselen daarom veel foto's van heel dichtbij om te zien of het leuk genoeg is. Ik weet dat je in de maquettebouw een soort camera hebt die dan op "ooghoogte" door een wijk kan laten gaan om het perspectief van wat je later ziet weer te geven. Een mobieltje komt dichtbij, maar is soms moeilijk vast te houden. Ik hoop ooit nog een eens zo'n aparaat te bemachtigen...

Maar nu verder met Bad Allesheim Centrum. Want het eerste gedeelte van de stad is nu zo goed als af, tijd om de tweede module van Bad Allesheim "smoel" te gaan geven.
2404 (6).jpg
Ik maak de opbouw weer op dezefde afneembaar als ik het met dat eerste deel heb gedaan:
2404 (10).jpg
En op deze module doe ik het in twee delen.
2404 (7).jpg

2404 (8).jpg

Het idee is dat op die tweede helft de kerk komt te staan die ik denk ik al wel 10 jaar geleden met bouwen ben begonnen...
2404 (9).jpg

Zo, en nu eerst even van het mooie weer buiten gaan genieten...
Re: Bad Allesheim
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Allesheim
  :roll: Ik ben wat wezen googelen naar zo'n camera, ik vond "enthescoop fotografie" maar dat geeft weinig nuttige resultaten.
En al zoekende belandt je dan al gauw bij een "endoscoop", net effe anders, die kan ergens naar binnen. :D
Maar dan kan je ook in de wijk de huisjes binnen gaan, dat is een oplossing voor je eerder benoemde opmerking;
Citaat van: ernstcramer op vrijdag 29 maart 2024, 14:10:24Ik hou ervan om in de huizen en gebouwen een inrichting te maken...ook al kan je er straks niet veel van zien

Maar goed, misschien heeft iemand anders hier een nuttigere opmerking met betrekking tot de camera om door de wijk "te wandelen".
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Allesheim
Mooie updates Ernst. :thumbup:

De dieren maken de baan meteen levendiger en sfeervoller.

Groet Michel
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Bad Allesheim
 @citaat
Dank Michel!!

 @citaat Dank Dirk-jan voor je zoektocht. Ik heb ook al wel eens zitten kijken naar zo'n instrument wat je aan een mobiel kan hangen om bv een verstopte afvoer te controleren. Maar ik weet niet of dat dun en flexibel genoeg is om in een model-landschap te manoeuvreren.
En ik heb nog een kapotte samsung liggen en bedacht dat ik het cameraatje er af zou kunne protsen, maar ja...heb geen flauw idee hoe je die dan toch kunt aansturen...
Maar blijft een leuke zoektocht...
Re: Bad Allesheim
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Allesheim
Hoi Ernst,

Net weer heerlijk zitten wegdromen bij jou update man wat een sfeer  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Allesheim
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bad Allesheim
Met een mobiele telefoon kun je tegenwoordig zeker heel mooie foto's maken, juist ook heel dichtbij. Met het toestel op zijn kop zit je snel op preiserooghoogte. Desnoods een timer gebruiken als je er met je handen niet meer bij kunt.
En anders is een endoscoop ook erg handig, denk ik. Ik denk er ook over zo'n ding te kopen. Soms staat er een trein in een verborgen spoor stil en dan zou het misschien handig kunnen zijn. Webcam monteren kan natuurlijk ook voor dat doel.

Groet,

Peter