Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan van Michel Evers

Gestart door Michel Evers zaterdag 19 oktober 2019, 10:54:31

Re: Baan van Michel Evers
Michel Evers
gast

Alle H0 machinisten, conducteurs, stations - en personchefs,

enige tijd geleden was het er al bijna van gekomen, maar nu gaat het naar alle waarschijnlijkheid alsnog gebeuren.
Ik ga mijn baan afbreken. Gelukkig heb ik, nog steeds, maar een testbaan om omgebouwde locomotieven en wagons te testen na ombouw e.d. Ik heb de zolder een tijd nodig als fotostudio en gezien wij maar 1 ruimte hebben die daarvoor gebruikt kan worden, moet de spoorbaan wijken.

Het is zo dat ik heel veel materiaal heb voor het maken van een modelspoorbaan, maar dat alles al jaren in kasten staan.
Telkens komt het er niet van om eens een echte spoorbaan te maken. Altijd was er wel een reden om het nog niet te doen, zoals bijvoorbeeld mijn minder goede gezondheid.

Voor nu heb ik mijn fotostudio weer nodig. Wanneer en of de spoorbaan ooit terug komt weet ik nu nog niet. Het zal afhangen van hoeveel ik het mis.
Als ik het helemaal niet mis dan ga ik misschien wel over tot verkoop van al het materieel. Als dat zo zal zijn dan laat ik het hier op ons forum weten.

Het helpen met en repareren cq. ombouwen van materieel voor anderen, zal ik blijven doen.

Het is en blijft een mooie hobby en ik zal zeker nog van mij hier laten horen.

Michel :?

zonder fantasie ook geen creativiteit

Jeetje Michel, dat is heftig! Je laat mij schrikken want ik volgde met plezier jouw draadje. Verder weet ik even niet meer wat ik nog kan schrijven. Ik kan enkel maar jouw beslissing respecteren.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Michel,

Net als Frans schrik ik hier ook van, je zult vast niet over een nacht ijs gegaan zijn.
Hopelijk blijven de dozen nog een tijd in de kast staan en gaat het weer kriebelen, zo niet dan lezen we het hier wel.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Michel Evers
gast

Frans en Peter,

dank jullie voor de reactie.
In eerste aanleg breek ik alleen de baan af en bewaar ik alles in dozen in kasten.
Ik heb voldoende ruimte om het op te slaan.

Ook blijf ik zoeken naar een mogelijkheid om de baan te behouden en toch een ruimte als fotostudio te kunnen inrichten.
Wij hebben geen klein huis, maar de bovenverdieping en zolder zijn wat ongelukkig ingedeeld. Maar ik heb echt geen zin in om een grote verbouwing te doen en verhuizen zie ik ook niet zo zitten.

En wie weet valt plots het kwartje, of om in de huidige termen te schrijven, valt de euro en heb ik een oplossing gevonden.

Het grote probleem ben ik zelf. Ik heb naast de hobby modelspoorbaan ook fotografie al heel lang als hobby, waaronder ook studio fotografie zoals portret fotografie e.d. In het najaar start ik een 15 maanden durende fotografie design opleiding, mits er voldoende aanmeldingen zijn bij de opleider. En dan heb ik de ruimte  echt nodig.

Wie weet wat de toekomst brengt.

Fantasietjes op de baan

Nou nou, das heftig Michel. Maar als jij je er beter bij voelt : gewoon doen! Zeker zal ik nog contact met je zoeken hoor.
PS/ aan de geluidjes moet ik nog beginnen... :-)
Speciale Gast

Citaat van: Michel Evers op dinsdag 27 mei 2025, 11:10:32Het grote probleem ben ik zelf.
Nou, dan valt het toch mee? Het is een soort van luxe probleem, keuzes maken is soms niet makkelijk maar als fotografie ook je passie is moet je dat doen. :)
Hopelijk is de wat minder goede gezondheid geen spelbreker in je plannen. O:-D

ik zou maar niet te vlug verkopen, bij Tom (iTom) kriebelde het terug nadat alles weg was;

mvg,
Michel
Michel Evers
gast

Citaat van: ramdani op dinsdag 27 mei 2025, 17:38:37ik zou maar niet te vlug verkopen, bij Tom (iTom) kriebelde het terug nadat alles weg was;

mvg,
Michel
Hoi Michel,

ik ga inderdaad niet zomaar even alles verkopen.
Als ik ga afbreken dan gaat alles in dozen en wordt het aan de kant gezet.
Het blijft een mooie hobby die nog steeds "kriebelt".
Verkopen zou de deur terug volledig op slot gooien en de sleutel zou verdwijnen. En dat is niet wat ik wil.

Daarbij komt dat ik nog steeds nadenk over het vinden van een andere oplossing. En zolang ik zelf niet 100% achter mijn idee sta om de baan af te breken en op te ruimen, blijft alles bij het oude. De baan ligt er nog steeds.
Ik heb mij ingeschreven voor een fotografie design opleiding, startende in oktober. Maar als er onvoldoende aanmeldingen komen, dan gaat die opleiding, welke 15 maanden duurt, niet eens door.

In de "mooi weer maanden" werd er door mij nooit veel gewerkt aan de modelbaan. Het is echt een "slecht weer hobby" voor mij. Dus tegen het komende najaar moet het in mijn hoofd duidelijk zijn wat te doen om het luxe probleem op te losen.😁

Dus de kans bestaat nog steeds dat de modelspoorbaan gewoon blijft waar hij is. Het ligt (nog) niet in de weg.

Michel Evers
gast

Aan alle H0 machinisten,

de kogel is door de kerk.

In 2019 begon ik met veel zin opnieuw aan mijn jeugd hobby. Ik begon vol met veel energie aan het bouwen van een digitale H0 spoorbaan.
Ik had er echt zin in. Materiaal werd gekocht, locomotieven werden gedigitaliseerd, gebouwen werden gebouwd, enz.

Helaas, de passie zoals ik die had tijdens mijn jeugd bleef weg.

Uiteindelijk heb ik besloten een punt te zetten achter mijn modelspoorbaan hobby.
Gisteren heb ik overeenstemming bereikt met een opkoper en heb ik al het materieel wat met mijn modelspoorbaan te maken had verkocht voor een mooie nette prijs.

Ik ga mezelf weer bezig houden met mijn andere hobby's, fotografie en lezen.
En ook zeker niet op de laatste plaats met mijn echte passie, paarden, voor zover mijn gezondheid dat toestaat.

Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Michel,

Alles overziend, lijkt me dit een verstandige keuze.
Je kunt je aandacht en energie beter op die zaken richten, die er voor jou het meeste toe doen.
Ik wens je veel voorspoed en plezier in het leven toe !

Grtz Tony

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Veel plezier met de overige hobbies, Michel!
Mooi dat in één keer van de modelspoor hobby af bent.
Het gaat u goed :thumbup:

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Dag Michel, het zat er aan te komen he. Blij dat jij blij bent met je keuzes. Veel plezier met je nieuwe passies.
Forum Moderator

Hoi Michel,

Als de passie weg is snap ik je beslissing helemaal, veel plezier met het fotograferen en lezen.
Je zou natuurlijk ook treinen in het veld kunnen fotograferen en ons daarmee verblijden, wij zijn gek op foto's  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Michel Evers
gast

HO machinisten,

gisteren heeft de koper alles opgehaald en de zolderkamer keurig netjes achter gelaten.
Eerlijk gezegd voelt het, ondanks dat ik het zelf gewild heb, toch wel raar aan. Alles waar ik jaren, maanden en minuten aan gewerkt heb is nu weg.

De mannen die het kwamen afbreken en opruimen waren zeer positief over de manier waarop ik alles in elkaar gezet had. De tafel, huisjes, gebouwen, de locomotieven, wagons e.d. alles zag er volgens hen tip top uit. De tafel wordt gebruikt om een treinbaan te maken in een verzorgingshuis huis, zodat de mensen daar iets hebben om naar te kijken en middels allerlei knoppen zelf wat actief te kunnen deelnemen aan de nog te bouwen baan. Gelukkig had ik de grote tafel in delen opgebouwd en kon die dus in delen de trap af.

Vandaag ruim ik de zolder kamer verder op en maak alles schoon. Daarna maak ik mijn fotostudio weer in orde. Gelukkig heb ik alles nog. Achtergronden en studio lampen worden weer neergezet. Familie, vrienden, kennissen,  e.a. kunnen weer portretfoto's laten maken als ze dat willen.

Dit geldt ook voor jullie, H0 machinisten. Als jullie (portret) foto's willen laten maken van jezelf, kinderen, kleinkinderen, laat het weten dan maken we een afspraak en zijn jullie welkom. Koffie en thee is snel gezet. De prijs? Ik hoef / wil er niet aan verdienen en dus betalen jullie alleen de prijs die ik betaal bij de afdruk centrale voor de afdruk.

Verder wens ik een ieder veel plezier aan jullie modelspoorbanen en hoop dat jullie de passie voor die modelspoortreinen wel krijgen of behouden.

Michel Evers

https://michelevers.myportfolio.com/portretten
Forum Moderator

@citaat
Hoi Michel,

Ik snap dat het raar voelt dat al je treinen spullen weg zijn, veel plezier met je nieuwe hobby.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Michel Evers
gast

Fotografie is iets wat ik in mijn leven al heel lang doen.
Van analoog naar digitaal, soms nog analoog.
Vroeger ook veel gefilmd, nog met een grote super 8 filmcamera incl. geluid.
Dat gaat tegenwoordig toch een stuk makkelijker.  :-)

Naast mijn werk fotografeerde ik.
Ook in het bezit van het vakdiploma fotografie.

De fotostudio zal na komend weekend weer bruikbaar zijn.

Fantasietjes op de baan

Hey Michel, jammer dat je hier weg bent maar grote vreugde dat je je terugvindt in je "oude" hobby, veel plezier ermee vriend.
Michel Evers
gast

H0 machinisten,

in de afgelopen jaren zijn er forumleden geweest die interesse hadden in een aantal van mijn locomotieven, o.a. de mooie HAG loc's waarvan ik een mooie verzameling had.
De opkoper wilde alles in 1 partij kopen, en daardoor ben ik helemaal vergeten aan onze medeforumleden te denken, waarvoor mijn oprechte excuses.
De opkoper, www.modelspoorbaanwinkel.nl, gaat het meeste op Catawiki te koop zetten binnen nu en enige dagen /weken.

Michel