Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn baan

Gestart door wimpietje dinsdag 02 juli 2019, 18:17:21

Re: Mijn baan

Fantasietjes op de baan

A todos : bedankt voor het bezoekje
Ja die lange Ford heeft wat hè . Ook de borsten-bloot dames 😈
Erik: ja je hebt gelijk met stenen aan de pijlers. Zal ik doen 👌
Re: Mijn baan UPDATE STA OUDENAARDE

Fantasietjes op de baan

Re: Mijn baan UPDATE STA OUDENAARDE
Weer eens n kleine update. De correcties aan het BW ( vervuilen etc) en aan het strand ( stenen rond de pijlers, kitesurfers etc) moeten nog gebeuren.
Wel het station Oudenaarde , wat vooraan op baan 1 ligt , een beetje gewijzigd. Wissels verlegd zodat de stationsborden wat langer worden ( nu rond de 2m50, voorheen 1m70) en de sporen 2cm hoger gelegd zodat het stijging % in de bochten rechts wat "normaler" verloopt.
Zelf de tunnelingangen gemaakt uit XPS van 2cm dik.Er liggen wel wissels in de tunnels nu, dat is nu eenmaal mijn on-orthodoxie he.. >:-D
Comments always welcome

Fotos Linkerzijde:
Re: Mijn baan UPDATE STA OUDENAARDE 2

Fantasietjes op de baan

Re: Mijn baan UPDATE STA OUDENAARDE 2
Fotos van het gedeelte rechts
Op de eerste 2 foto's helemaal rechts zie je een klein Loc- depot. Vloer gemaakt uit FOREX. De voegen zijn een beetje breed maar nog ok volgens mij.
Comments welcome
Re: Mijn baan Ingang schaduwstation baan 2

Fantasietjes op de baan

Re: Mijn baan Ingang schaduwstation baan 2
Na flink wat gereden te hebben en met iTrain gestoeid maar eens verder aan scenery gedaan
Dit keer de ingang van het schaduwstation van baan 2 ( Spaans landschap etc).
Het eerste deel gewoon een rotspartij , in xps en bewerkt met Sculptamold en gespoten met de airbrush
Zie enkele foto's hieronder

Als het maar Zwitsers is.

Mooie scenery vorderingen Wim. :thumbup:
Ook mooi dat er flink gereden wordt bij je. :)

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: wimpietje op zaterdag 30 september 2023, 08:21:18Na flink wat gereden te hebben
Mooi Wim, lekker rijden is hartstikke mooi. Kan er ook geen genoeg van krijgen. Maar beginnen je puko's nu niet te slijten? Wel voor uitkijken hoor.

Hmm dat stuk scenery, echt de waarheid? Het kan mij niet bekoren. Doet me denken aan een Busch tunneltje uit de jaren 60. Even realistisch gesproken, er is toch geen mens die er aan denkt om een tunnel te boren naast een loodrechte wand. Dan blaas je gewoon die hele wand weg, dat is veel economischer. Advies is om wat meer 'body' rondom die tunnel te maken. De waterval is wel leuk maar die kun je dan opschuiven.

Fantasietjes op de baan

@citaat Michel: dank je , eigenlijk vergeet ik soms door de scenery dat het om het rijden gaat 😬
 @citaat  @citaat Henk: hartstikke gelijk, was het niet dat dit de einden zijn van de baan. Bij volgende foto's zie je het volledig plaatje
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Wim,

Dat je geen genoeg krijgt van het rijden snap ik wel, het is heerlijk ontspannend om de treinen aangestuurd door iTrain te zien rijden.
Nu lekker met de scenery bezig, ja dat moet ik ook eens gaan doen maar dat rijden is zo leuk  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Fantasietjes op de baan

@citaat Dank je Peter, maar jij zit ook niet echt stil he...

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Wim,

Je bent lekker aan het bouwen maar gelukkig ook tijd om te rijden.

groet
Harald

Fantasietjes op de baan

Dank je voor je bezoekje; tja eigenlijk altijd tijd te weinig he... :-)
Forum Moderator

Citaat van: wimpietje op maandag 02 oktober 2023, 11:01:58@citaat Dank je Peter, maar jij zit ook niet echt stil he...

Dat valt wel mee Wim, op dit moment erg weinig tijd voor de hobby, de treinen hebben al een lange tijd niet gereden.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn baan weer iets verder

Fantasietjes op de baan

Re: Mijn baan weer iets verder
Hierbij enkele foto's van een uiteinde aan baan 2 . Henk had de opmerking gemaakt dat de rotsen wat steil afliepen: volledig correct, echter is dit een uiteinde en wou ik het zo hebben om doorgangruimte te hebben.

Swiss rail .. what else?

Leuke foto's :thumbup:. En bedenk dat het jouw fantasiewereld is, dus wat een ander er van vindt is minder relevant (al kun je goede tips natuurlijk altijd toepassen ;)).

Persoonlijk zou ik wat meer groen  op de steile delen toevoegen, dat geeft wat meer variatie.

Groeten,
Wico 

Mooie vorderingen aan je prachtige scenery Wim, :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie vordering Wim.
Top!  :thumbup:

Henk
Forum Moderator

Leuke scenery Wim, die rotsen zien er prima uit als je het mij vraagt  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dit blijft toch een fantastisch leuke baan met alle verrassende landschappen en scenery-pareltjes  :)  :thumbup: .

Citaat van: Wico op woensdag 25 oktober 2023, 08:24:17Persoonlijk zou ik wat meer groen  op de steile delen toevoegen, dat geeft wat meer variatie.
in de Spaanse binnenlanden zijn er hele streken die er precies zo uitzien. Dus niets meer aan doen!
Maar dat wist Wim vast al.

Swiss rail .. what else?

Henk,

Ik ben nooit verder gekomen dan de Spaanse costa's, dus ik heb geen idee O:-D. Maar zonder dollen het is een suggestie niet meer dan dat :).

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Na een regenbui wordt het zelfs daar -tijdelijk- groen hoor!

Ik meen toch heel zeker te weten dat het op Wim zijn baan al maanden niet meer heeft geregend. Maar Wim, correct me if I'm wrong.

Fantasietjes op de baan

Wel, ik zit net in Spanje en heb toertjes gedaan met de HD en moet zeggen: je ziet van alles, van heel begroeid tot kaal.
In mijn baan 2 wil ik wel een droger landschap creëren. Ik ga zelfs een landschap creëren 5proberen) a la Taberna, in het Zuiden van Spanje, waar ze ook westerns draaien, het is namelijk DE locatie van de beroemde 'Spaghetti Westerns'.Ook worden er western shows gegeven etc...
Ik denk daar ergens de volgende weken aan te beginnen.
Re: Mijn baan -Tabernas

Fantasietjes op de baan

Zo, een update van het verder bastelen. Nu een scenery voor baan 2, Spaanse look : Tabernas, een regio in het zuid-oosten van Spanje. Hier werden meerdere fameuze spaghetti-westerns gedraaid.Nu voornamelijk gebruikt voor shows voor publiek.

Eerst begonnen met de huisjes ( type western) in mekaar te steken en te "airbrushen".

Daarna het landschap gemaakt , uit XPS , en ook geairbrusht. licht voorzien, huisjes plaatsen met natuurlijk de toeschouwers , filmploeg en de western figuren.

Hierbij de eerste fotos.

Prachtige gebouwen Wim heb je gemaakt en de air-brush maakt het helemaal af. :thumbup:
Zal als het klaar is een leuk scenery hoekje berg zijn.

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Wim,

Wat een leuk en origineel idee :thumbup:. Dat geeft volop ruimte om je uit te leven op de scenery. En de eerste resultaten zien er al goed uit!

Groeten,
Wico

Om het maar in het lokale slang te zeggen. Yeehah olé.
Re: Mijn baan -tabernas

Fantasietjes op de baan

Re: Mijn baan -tabernas
Ik voeg gelijk alle fotos toe, deze scenery is voor mij klaar. Comments&tips altijd welkom hoor :-)

Fantasietjes op de baan

De laatste serie fotos
Speciale Gast

B) Dat ziet er allemaal heel erg leuk uit, mooie scenery en ook een leuk thema.
Dat zien we hier niet veel of niet eigenlijk, dus dat maakt het nog leuker. :thumbup:

Helemaal leuk, Wim! Het is een mooie manier om een wat exotisch element toe te voegen aan de aankleding.
En overtuigend neergezet.

Groet,

Peter

Gaaf Wimpietje, complimenten. Het is inderdaad een thema wat ik nog niet tegen gekomen ben. Wel ooit een Mexicaanse module gezien en ook nog een Egyptische. Het is vaak Duitsland wat de klos is en wat ik ook wel kan begrijpen, omdat het nogal wat mogelijkheden bied. Maar er zijn uiteraard wel meer landen die je in het thema kan verwerken.
Wel 1 opmerking, een echte tandarts was in het wilde westen ver te zoeken. Dat deed de plaatselijke dokter.
Nu nog een poortje van "the good, the bad, and the ugly", alhoewel ik zag al een schavotje met een strop. 

zonder fantasie ook geen creativiteit

Hardstikke leuk gedaan 👍🏻 Een waardig 3D-decor voor Lucky Luke... 😉

BLIJ dat ik analoog RIJ

Origineel Wim, en mooi gebouwd :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: !

En een thema dat je weinig tegenkomt op modelbanen; toch was er ook eentje te zien in jannuari op de beurs in de Broodfabriek:

Swiss rail .. what else?

Mooi geworden :thumbup:. Misschien nog een touringcar met chinese preisertjes toevoegen :D.

Groeten,
Wico 
Forum Moderator

Mooi gedaan Wim, en erg origineel  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Wim,

Het eindresultaat mag er zeker zijn. :thumbup:
Wico zijn bijdrage van een bus vol met Chinese Preisertjes zou de kers op de taart berg zijn.

groet Michel

Zwitserland fan

Geweldig leuk! Het idee en de uitvoering.

Leuk gedaan, maar ik mis nog een detail:

;)

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Wim

Bijzonder stuk scenery, dat zeker!  :thumbup:   :thumbup:
Je vroeg om eventuel commentaar en het enige wat mij opvalt is dat de gebouwen van het dorpje in één lijn staan opgesteld, aan één zijde van de doodlopende straat.
Dat zal waarschijnlijk de scenery met zich meebrengen ... :roll:

Zoals ik het mij kan herinneren was ieder Western-dorpje opgebouwd rond de hoofdstraat, die aan beide zijden bebouwd was: een doorgaande weg, een T-splitsing en heel soms een kruispunt.

Groeten,

Erik.

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Wim,

Leuk gedaan dit bijzondere item.

groet
Harald

Fantasietjes op de baan

Tx voor het bezoek & the comments
 @citaat Dirk-Jan& anderen: ik dacht ik doe eens wat anders. Ik was in die regio met de Harley en dacht: why not 🤗
 @citaat  @citaat Freek: tja in Tabernas dus wel hè
 @citaat  @citaat  @citaat Hanzi : je brengt je op ideeën Hans 😈
 @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  Wico & H0 Missie: heb voorlopig alleen EU- bezoekers, maar zal eens neuzen bij broer Ali ...😉
 @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat Basjuh: the best there ever was he
 @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat
Erik: gelijk heb je, maar gezien de afstand en hoogteverschil zou je dan niets zien van de @events" , dus daarom 1 lijn en open aan de voorzijde