Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Van Station Heerlingen naar Larkerveen en Station Swischenboden.

Gestart door i_m_johny dinsdag 01 januari 2013, 23:12:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Van Station Heerlingen naar Larkerveen en Station Swischenboden.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Van Station Heerlingen naar Larkerveen en Station Swischenboden.
Januari 2013.

Het is een hobby, de treinen. Een continue zich ontwikkelende wereld welke begon in eind jaren '60 toen mijn vader zijn treinen-virus op mij over heeft gedragen. Dit tot ongeveer mijn 20ste actief beoefend, maar tot na het millennium heeft het stil gelegen. Met de behoefte 'iets voor jezelf te doen', heeft dit uiteindelijk geresulteerd in het verlaten van de 2-rail wereld en verwelkoming van zowel de 3-rail, alsook het digitale tijdperk.

Anno 2013 lijkt er een beetje vorm in te komen, zelf eindelijk een 'geschikte naam' gevonden, Station Heerlingen. Harlingen (geboortestad) en Heerenveen (huidige verblijfplaats).

De baanontwerpen (gemaakt met Scarm) van de basisbaan en het schaduwstation zijn klaar en rijbaar, waarbij er uiteindelijk op meerdere verdiepingen dit een 'levendige hoek' moet opleveren. Wissels zijn wel al 'benoemd' en worden voorzien van kastplank houders met de betreffende nummers.
Baan is in gedachten wel al 'voorbereid' op blokrijden, maar nog niet als zodanig toegepast. Lengtes zijn afdoende voor afrem en stop-segmenten die nu vorm gaan krijgen.

Hieronder het overzicht waarin een uiteenzetting is gemaakt van de diverse onderdelen welke zich in de afgelopen tijd hebben aangedient.

November 2017.

Een verhuizing heeft geresulteerd in het moeten afbreken van de oude baan, die zowieso al vervangen zou worden door een nog grotere en mooiere baan. Helaas bleek deze verhuizing dit voornemen volledig om zeep te helpen en is de nieuwe ruimte uiteindelijk een kamertje van 3 bij 1,80 geworden. Deze ontwikkeling wordt nu verder beschreven in deel " 5. Van Larkerveen naar Station Zwischenboden (2017)" .

Andere sub-onderwerpen blijven in de andere draadje actueel gehouden.

INDEX:

01. De basisbaan (Station Heerlingen Centraal),
02. Het schaduwstation (Rangeerterrein Heerlingen-schaduw),
03. Het Programmeer-spoor,
04. Het Einde van Station Heerlingen (medio 2017).

05a. Van Larkerveen naar Station Zwischenboden (Eind 2017 tot 2022).
05b. Het zolderavontuur in de toekomst, de paradebaan, een groot schaduwstation en aanverwanten (April 2021 tot heden).

06. Het rijdend materiaal (van Locomotief tot rijtuig),
07. Aanvullende middelen (van ontwerp tot rijdend bedrijf-software) e.d.
08. Scenery, zonder te bouwen en te plakken en toch je fantasie kwijt kunnen.

Groeten,

Jan

EDIT Ad: Niet actieve topics van link ontdaan, tot deze gebruikt gaan worden.
Re: Van Station Heerlingen naar Parker een van g en Station Swischenboden.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Van Station Heerlingen naar Parker een van g en Station Swischenboden.
:thumbup:

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.