Dank voor alle reacties
Ik zal even uitleggen wat de gedachtegang achter dit ontwerp is.
Het is de bedoeling om op de bovenbaan handmatig te rijden. Daar beleef ik het meeste plezier aan.
Dit betekend dat er sowieso weinig treinverkeer is op de bovenbaan, er zullen misschien maar twee treinen tegelijk onderweg zijn.
De schaduwstations zullen ook niet volledig geautomatiseerd worden, de treinen die gaan rijden worden handmatig gestart.
Voor de dienstregeling heb ik het volgende in gedachten:
Vanuit het eerste schaduwstation (Douwesheim) kunnen de treinen rechtstreeks zowel naar het rechter station (Wilhelmsburg) als naar het linker station (Wilhelminabad).
Vanuit Douwesheim gaat er een ET87 pendelen naar Wilhelmsburg, in de spits aangevuld met een E32 met umbauwagen.
Tussen Wilhelmsburg en Wilhelminabad gaat een accutreinstel of een railbus pendelen.
Vanuit Douwesheim is er een sneltreinverbinding met Wilhelminabad, getrokken door een diesel.
Omdat er in Wilhelminabad een congrescentrum is, is er ook gelijk een excuus voor extra ingelaste treinen
Het goederenverkeer gaat er tussendoor
Het schaduwstation Douwesheim wordt sowieso zichtbaar aangelegd en voorzien van scenery.
Het tweede schaduwstation gaat sowieso verhuizen naar de rechterkant, verder zal het ontwerp van het linker station nog aangepast worden, mogelijk dat de draaischijf en het kopspoor bij het station gaan verdwijnen.