Citaat van: h0_miessie op woensdag 06 juni 2018, 17:36:23
is dan het onderste spoor wat naar de keerlus loopt het inrijspoor ?
En komen er in de keerlus losse locs te staan ?
@Michel
Ik hoop dat Arjan het begrijpt, maar ik niet. Welke plek bedoel je nu?
Er zijn 2 opties: Arjan rijdt ouderwets Zwitsers, of hij rijdt modern Zwitsers.
a. Als hij het ouderwets doet, dan zijn de treinen links rijdend.
b. Als hij het modern doet, dan kunnen de treinen parallel aan elkaar dezelfde kant op rijden.
Welke situatie bedoel je (de groene of de roze):

Rijdt hij ouderwets Zwitsers, dan geldt: het onderste spoor (onderste groen gestippelde spoor) is het inrijspoor
Maar Arjan heeft wel overloopwissels zitten in z'n plan (in het doorlopend groene gedeelte), en daardoor kan een trein ook rechts rijdend (optie b) de keerlus in.
Het roze getekende schaduwstation (bevat ook keerlus, en verbinding met spiraal):

Als je daar uit gaat van linksrijdend (ouderwets Zwitsers) dan is het onderste (meest linkse) spoor het uitrij-spoor, zijn er 6 opstelsporen, en liggen er 7 kopsporen in de lus in uitrij-richting aan gesloten. Hoe je inrijdend op die kopsporen terecht moet komen, is me een raadsel. En ik zou daar beslist een kortere weg voor verkiezen. Ook ingeval van optie b. (modern Zwitsers) zou ik toch iets willen doen aan de bereikbaarheid van de kopsporen.