Al doende leert men en gaande de bouw van een baan met wat grotere omvang, kan ik ook proberen dingen iets anders in te richten.
Al tijdens het plannen van de baan - en specifiek de keerlus in het schaduwstation - las ik op het forum opmerkingen dat een bocht met direct aansluitend een tegengestelde bocht problemen kan geven met ontsporingen tot gevolg.
Merendeels van de wagons passeert dit punt probleemloos.
Echter nu ik in het bezit ben van wat langere Roco rijtuigen, werd me duidelijk dat deze moeite hebben met die bocht.
Toch maar geprobeerd om het 3e niveau in het schaduwstation een korte rechte er tussen te plaatsen. Dat vraagt enige aanpassingen: inkorten van de opstelsporen en voor de zekerheid een klein stukje uit de houten palen gezaagd om voor alle zekerheid de wagons en locs voldoende ruimte te geven in de bocht.
De foto's geven de beelden hierbij.
Uitsparing keerlus by
Arjan Bosman, on Flickr
Uitsparing keerlus by
Arjan Bosman, on Flickr