Hallo,
Op dit moment is het schaduwstation klaar. Alle wissels zijn aangesloten en werken. Ook heb ik gezorgd voor voldoende aansluitingen voor spanning en massa. Alle bezetmeldingen worden keurig doorgegeven aan de ECoS, in dit geval via massadetectie. Tot nu toe geen storingen
Schaduwstation
Maidentrip .....
Nu de voorkant of in mijn geval, de bouw van de kijkdoos
Alle wissels van WW en de bijbehorende rails zijn binnen. Het sporenplan is nu definitief. Nu ben ik bezig met het invullen van de lay-out. Waar komt het station, de lokale industrie, de moderne tunnels ..... Bij de aanleg van de trajecten moet ik rekening houden met het plaatsen van de bovenleiding, de seinen, het looppad en andere spoorse zaken ....
De wissels en de rails van WW komen te liggen op een kurkbed van 2 mm. Bij het plaatsen van de rails op deze bedding moet ik rekening houden met de pukostrip. Deze is namelijk onder de bielzen geplaatst. Daarom moet ik in de kurkplaat een rille snijden waar deze strip in valt. Voorlopig ben ik nog even bezig ....
Om even op je vraag terug te komen, William, heb ik provisorisch een stukje rail van losse ballast voorzien. De puko's vallen veel minder op, zeker wanneer je de rails nog enigszins wheatered. Alleen als je in de lengterichting kijkt, dan blijf je de puko's wel zien
Wisselstraat - puko's
Ballast - puko's
Binnenkomst Station
Groetjes,
Rob