Jilger, Wim heeft het in het kort al samengevat: M-rails leggen verdient de nodige aandacht en zorgvuldigheid.
Vooraf de rails sorteren op kwaliteit en de tips van Wim toepassen moet toch een goed resultaat opleveren.
Het is ook de reden dat ik met MDF een open-skelet-bouw heb toegepast, want dat levert vloeiende hellingen op!
Daarna veel testrijden, per niveau, en neem daarvoor de 'lastigste' loc en dito wagons om te controleren
Nu moet ik toegeven dat ik al heel lang niet gereden heb, de baan moet nodig gereinigd worden. Iets wat ik
ga oppakken, net als de verdere besturing, als de scenery en bouw van
Monte Vecchio volledig klaar is.
Wiggert, geduld komt met de jaren zegt men, en die heb je al wel
dus blijf lekker meekijken!
Wim, bedankt voor het kort uiteenzetten over het leggen van de M-rails, ik ervaar dat gelijk zo.
Dan heb ik eindelijk tijd gevonden om de bedrading van de voeding van de verlichting aan te sluiten.
Samen met mijn pleegzoon heb ik van de aangesloten verlichting, enkele mooie platen kunnen maken.
Allereerst een overzichtsfoto van het complete dorp tot nu toe. Enkel het stationspleintje krijgt nog wat aankleding.
Naar mijn mening dient de verlichting nog ietwat gedimd te worden: ik vind de verlichting toch nog iets te fel.
Met een andere camera-instelling en vanuit een ander camerastandpunt is deze opname, waarbij het meer nacht lijkt.
Een close-up richting restaurant levert deze plaat op. Het verkeer, de verkeersborden en bevolking missen duidelijk nog!
Weer een ander camera-standpunt en instelling met warm licht geeft een warme zwoele zomeravond in
Monte Vecchio.
Groeten,
Erik.