Zoals
hier te lezen valt ben ik eindelijk eens naar een beurs geweest en daarbij
lekker kunnen scoren: niet overdreven, maar tevreden met de aanwinsten.
En daarmee zijn gelijk de modelbouw-kriebels weer gekomen. Na weken van
klussen, zowel bij mijn dochter die op zichzelf ging wonen alsmede de daarmee
vrijgekomen kamer wijzigen naar inloopkast, is het nu tijd voor de hobby!
Nog even, sterk verlaat, reageren op de voorgaande reacties:
Citaat van: m-re op zondag 26 juni 2016, 08:17:38
Is er eigenlijk wel een huisje op de baan die jij niet zelf hebt gemaakt?
Remco, alles is tot nu toe zelf gebouwd:
Scratch built. Enkel de rails, het materieel,
voertuigen (m.u.v. de
ijscokar) en de poppetjes zijn kant-en-klaar producten
Citaat van: Trainhenk op zondag 26 juni 2016, 11:16:54
Ik ben het er ook wel mee eens dat de dwarsbalken wat kleiner mogen.
...
Wat zit ik nu te raaskallen, jij tovert ongetwijfeld een betere oplossing uit je trukendoos.
Gevonden! De balken zijn van de spanten afgehaald en alles is afgeschuurd tot aannemelijke proporties:
Citaat van: Tony op zondag 26 juni 2016, 11:35:28
Die Dekselse Dirk-Jan wil je gewoon extra werk bezorgen
Ach Tony, hij heeft mij wel aan het denken gezet en daarbij vind ik het nu een grote verbetering!
Citaat van: KahnofDoen op zondag 26 juni 2016, 17:47:53
Mooi te zien dat je zelf weer aan de slag bent, zoals gewoonlijk, goede foto's, goed uitgelegd en prettige voorbeelden om inspiratie mee op te doen!
Duncan, bedankt voor deze fijne terugkoppeling, ook dat inspireert!
Citaat van: ikke650 op zondag 26 juni 2016, 20:51:03
En nog bedankt voor de hulp van je uitzoekwerk, ben er nu bijna uit.
Graag gedaan Erwin
Je gaat als een speer met jouw project en hebt daar gedegen
research voor gedaan, ik ben blij daar een klein onderdeeltje van te mogen zijn geweest
Citaat van: Wil Tweeendrie op zondag 31 juli 2016, 13:13:56
Het is allemaal geweldig, schitterend, perfect, fabuleus wat je geknust hebt, om Tony te citeren.
Dank voor de pluim Wil, een eer om die van jou te mogen ontvangen!
Ik ken echter het bewuste artikel niet, ik ben niet lid van de MIBA
Citaat van: Michel15 op vrijdag 12 augustus 2016, 09:36:45
Blij dat ik jou draadje gevonden heb. En ongeloofelijk wat je met simpele middelen enorm mooie dingen maakt.
Welkom Michel & Matthias. Dat is in ieder geval mijn streven
Citaat van: KahnofDoen op donderdag 03 november 2016, 15:24:15
In ieder geval; ik kijk uit naar je nieuwe bouwwerkzaamheden nu het winterse seizoen weer aan breekt!
Wel Duncan, voor mij nog 3 dagen werken en dan 2,5 week verlof in het verschiet en als het aan mij ligt,
worden die grotendeels met hobbytijd ingevuld
Kortom, ik heb er weer zin in!
Tijdens het verlijmen van de behandelde houten balken en spanten, ben ik met de nieuwe aanwinst van
Zutphen bezig geweest: de cabriolet. Deze was niet helemaal zuiver, maar daar was de prijs ook naar!
Bovendien extra voorzien van figuurtjes, waarmee gemaskeerd wordt dat het stuur ontbreekt en de
voorruit netjes hersteld is, maar niet meer origineel.
Met coctailprikker en zilverlak (velgenspray in een nagellakpotje) zijn de randen van de voorruit aangestipt,
de deurklinken, het Mercedesteken op de kofferbak, de sierstrips op de spatborden en de mistlampen.
De mist- en koplampen hebben een druppeltje Kristal Klear gekregen en de neer geklapte kap heeft een
likje matte vernis gekregen, omdat deze teveel glom. Als laatste een penseelhaar door de zilverlak met
een drupje houtlijm vastgezet op het spatbord, wat kan doorgaan voor de uitschuifbare antenne.
Het Mercedes teken op de grille is een dun gesneden plakje soldeertin vastgezet met houtlijm.
Groeten,
Erik.