Ik heb zelfs een tik-fout gemaakt, lol, is minder dan 10 euro per 5 meter, en niet per 4 meter
Komt inderdaad van Ebay af:
Objectnr 160670308364 voor warmwitte LEDstrip van 5M voor 8,98 euro. (incl. verzending)
Objectnr 160671251551 voor koelwitte LEDstrip, zelfde voorwaarde en prijs. (op die foto van mij, hangen deze koelwitte)
En ik gebruik ze ook voor binnenverlichting
Er zit inderdaad een voorschakelweerstand op die LEDstrips zelf, MAAR, deze zijn maar geschikt tot 12V hé !
Ergens anders op dit forum, kan je wel een link vinden naar een schemaatje met een 7812 (deze maakt 12V van de aangeboden gelijkstroom),
een bruggelijkrichter (of 4 diodes) en een paar condensators, zodoende knippert de verlichting niet.
Ikzelf gebruik zelfs een 7809 (om 9V te verkrijgen), want die LEDs op 12V voor binnenverlichting, is echt véél te fel
Let wel als je véél rijtuigen achtereen wil hangen, en je de gehele stam wil schakelen met een functie-uitgang van een decoder, dat het verbruik wel eens te hoog kan zijn
voor die decoder. Best dus een miniatuur-relais aan de uitgang hangen van je decoder, en daarachter de boel aansluiten
groeten,
Kris