Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: teunistreinen op dinsdag 08 november 2011, 22:07:59
Citaat van: sn00zerman op dinsdag 08 november 2011, 21:19:59
Voor de prijs moet je het ook niet laten (minder dan 10 euro per rol van 4 meter),
en het verbruik is ook niet te vergelijken met TL (of zelfs spaarlampen)

Kris

Minder dan 10 euro per rol van 4 meter.
zou je per PB mij info kunnen en willen doorgeven waar dat te koop is?

MVG teunis


Zelf heb ik er ook wel oren naar.

Misschien kun je de link op een plaats zetten waar iedereen het kan zien.

Mvg

Leon
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
hier op Ebay
Daar ergens kwamen die van mij vandaan. De exacte link zie ik niet meer.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter is hier te koop.

Mvg, Jos
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel.
Prachtig om deze goed verlichte catacomben van jouw schaduwstation te kunnen bekijken! B)
Met deze ledstrips is dit mooi en goedkoop te verlichten.

Michiel, Kris en Jos bedankt voor de tip.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Vergis ik mij nu? Volgens mij kan je deze ook prima als rijtuigverlichting gebruiken met eventueel een klein beetje voorschakel electronica.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Olav op woensdag 09 november 2011, 08:12:58
Vergis ik mij nu? Volgens mij kan je deze ook prima als rijtuigverlichting gebruiken met eventueel een klein beetje voorschakel electronica.

Dat zou kunnen kloppen, dat heb ik inmiddels gedaan.
De strippen zijn in stukjes van 5 cm af te knippen. Aansluiten op (ik denk) 12 volt en branden.
Voorschakelweerstanden zitten reeds op de strip.

teunis

PS bovenstaande geldt voor de strips die aangegeven worden in post 502.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Dag Michiel,
ik geniet van je draadje en lees het dan ook regelmatig.
Er is echter één ding, je hebt een geweldige modelbaan maar wat ik ontzettend jammer vind zijn die ruwe bakstenen. Het is moeilijk terug te draaien maar voordat je begon met je baan zou ik de muren afgewerkt hebben.

Hans
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Jos op dinsdag 08 november 2011, 22:38:23

Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter is hier te koop.


Vanmorgen 2 rollen besteld en betaald via PayPal. USDollar25,98 = ?19,44 incl. verzenden. Ben benieuwd..... :)

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Spoorman op woensdag 09 november 2011, 17:09:25
Citaat van: Jos op dinsdag 08 november 2011, 22:38:23

Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter is hier te koop.


Vanmorgen 2 rollen besteld en betaald via PayPal. USDollar25,98 = ?19,44 incl. verzenden. Ben benieuwd..... :)

Gr, Ben.

Toevallig ook vanochtend twee rollen besteld.
Zal wel een paar weekjes duren.

Ik had al een rol en deze beviel erg goed.
Vooral voor binnenverlichting.

Groeten Sander
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citeer
Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter is


Hallo

Nu dat is toevallig
Ik heb ook 2 rollen besteld.

teunis
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Jaha, in de donkere dagen gaat iedere modelspoorder tegenwoordig aan de LED-strips op rol! Veel plezier ermee  :)  en ik denk dat ze veelzijdig inzetbaar zijn met 12V dc.


Citaat van: duizendpoot op woensdag 09 november 2011, 17:03:05
Dag Michiel,
Ik geniet van je draadje en lees het dan ook regelmatig.
Er is echter één ding, je hebt een geweldige modelbaan maar wat ik ontzettend jammer vind zijn die ruwe bakstenen. Het is moeilijk terug te draaien maar voordat je begon met je baan zou ik de muren afgewerkt hebben.

Hans

Hoi Hans,

Ik heb er lang over getwijfeld om de stucadoor door de hele kelder te laten gaan maar ik heb er niet voor gekozen. Het plan is om straks nog wat elektrawerk te doen en vervolgens ook achterwanden op het zichtbare niveau te plaatsen. Dat kan denk ik tot het plafond want het is daar maar 2.00m hoog. Straks valt het erg mee.

groet,
Michiel

Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Jos op dinsdag 08 november 2011, 22:38:23
Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter

Ik wou gister ook een rol bestellen, maar ik heb geen creditcard... :-( :-(

-zou iemand er voor mij 1 kunnen bestellen ? -




Je foto's ziet er wel weer gaaf uit Michiel. :thumbup:
Lijkt me ook een stuk gemakkelijker om een treintje terug op de rails te zetten met deze verlichting er boven.

Mvg,

Jeroen
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Roeny op woensdag 09 november 2011, 21:01:37
Citaat van: Jos op dinsdag 08 november 2011, 22:38:23
Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter

Ik wou gister ook een rol bestellen, maar ik heb geen creditcard... :-( :-(

-zou iemand er voor mij 1 kunnen bestellen ? -




Je foto's ziet er wel weer gaaf uit Michiel. :thumbup:
Lijkt me ook een stuk gemakkelijker om een treintje terug op de rails te zetten met deze verlichting er boven.

Mvg,

Jeroen

Ik moet er eentje ook bestellen maar ik moet wachten op Paypal daar kan je zonder creditcard werken.



groeten Dylan
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Roeny op woensdag 09 november 2011, 21:01:37
Citaat van: Jos op dinsdag 08 november 2011, 22:38:23
Zelfs minder dan ? 10 maar dan voor 5 meter

Ik wou gister ook een rol bestellen, maar ik heb geen creditcard... :-( :-(


Jeroen,

Dat hoeft niet hoor. Een PayPal account kun je ook koppelen aan een gewone betaalrekening.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Spoorman op woensdag 09 november 2011, 21:04:04

Jeroen,

Dat hoeft niet hoor. Een PayPal account kun je ook koppelen aan een gewone betaalrekening.

Gr, Ben.

Oh, dan moet ik toch nog maar even kijken dan. :)
Bedankt voor de informatie. :thumbup:

Mvg,

Jeroen
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Ik heb zelfs een tik-fout gemaakt, lol, is minder dan 10 euro per 5 meter, en niet per 4 meter :-)
Komt inderdaad van Ebay af:

Objectnr 160670308364 voor warmwitte LEDstrip van 5M voor 8,98 euro. (incl. verzending)
Objectnr 160671251551 voor koelwitte LEDstrip, zelfde voorwaarde en prijs. (op die foto van mij, hangen deze koelwitte)

En ik gebruik ze ook voor binnenverlichting :-)
Er zit inderdaad een voorschakelweerstand op die LEDstrips zelf, MAAR, deze zijn maar geschikt tot 12V hé !
Ergens anders op dit forum, kan je wel een link vinden naar een schemaatje met een 7812 (deze maakt 12V van de aangeboden gelijkstroom),
een bruggelijkrichter (of 4 diodes) en een paar condensators, zodoende knippert de verlichting niet.
Ikzelf gebruik zelfs een 7809 (om 9V te verkrijgen), want die LEDs op 12V voor binnenverlichting, is echt véél te fel :-)
Let wel als je véél rijtuigen achtereen wil hangen, en je de gehele stam wil schakelen met een functie-uitgang van een decoder, dat het verbruik wel eens te hoog kan zijn
voor die decoder. Best dus een miniatuur-relais aan de uitgang hangen van je decoder, en daarachter de boel aansluiten :-)


groeten,
Kris
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel,

Buurman dat is mooie verlichting in je schaduwstation, komen die ruwe bakstenen mooi uit :D ;) ;) :D

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Vandaag van AJ twee K83 's ontvangen en eentje meteen bevestigd. De andere moet een kapotte 6083 vervangen. Met het omgooien van de baan ben ik links en rechts onderdelen gaan kopen. Helaas kom je dan af en toe wat ongein tegen. Een 6083 diie niets doet en een uitruil met een goed exemplaar op een andere lokatie brengt ook niets... wat zou het euvel zijn? Iets aan te doen?

Bijgaand nog wat foto's om die forummers die nog niet aan de LED-rollen zijn over te halen  >:-D into the Dark!
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michel

Volgens mij was je dronken want je kunt niet recht plakken >:-D

Ziet er strak uit. Ga zo door :thumbup:

mvg

Leon
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
daar komt een knap stuk licht van die strips af. zijn volgens mij ook iedeale strips voor in rijtuigen

gr jw
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Janvis op donderdag 10 november 2011, 22:45:02
daar komt een knap stuk licht van die strips af. zijn volgens mij ook iedeale strips voor in rijtuigen

gr jw

Ja dat komt et zeker, koud wit voor op/onder de tafel en dan warm wit voor rijtuigen??

En dan 5mtr voor nog geen 10neuro's....

Gr Ruud
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel,

dat ziet er echt gaaf uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel,

Dat is een mooi verlicht schaduwstation. B)

Gr.
René
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hallo Michiel,

Dat van die led strips is een uitkomst! Ga ik dus ook doen en heb inmiddels 2 besteld. Bedankt.
Zal wel even duren vanuit Hongkong .....

JH
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Ey Michiel,

Kijk, een beetje licht in de duisternis kan geen kwaad. Ziet er echt mooi uit.
Goed idee ook voor mijn schaduwstation straks. :thumbup:

Ga ook maar een paar rollen bestellen. Komt altijd van pas. :idea:

@JH: kunnen onze rolletjes mooi met elkaar meereizen :D B)

Gr. Joachim
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
ik had daar ook aan gedacht maar toen in luxemburg ledslingers gevonden van 10 meter (180 leds) voor 19,95 euro.Verbruik is 2 W/uur.Heb deze gekocht en denk dat ik er dit weekend nog wel 1tje ga meebrengen.Die staan nu tussen de kerstverlichting en mss in reklame.
PS :gekeken op de site en inderdaad ipv 29,95 nu 19,95. In wit ,warmwit en gekleurd.Joepie.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
De verzending valt mee, de eerste rol heeft er 15 dagen over gedaan en bij de tweede duurde het maar 8 dagen.

De LED's geven zoveel licht dat ik uit het schaduwstation al een lengte van 2 meter heb weggehaald omdat de mini bewakingscamera's er overbelicht van raakte.

Het stroomverbruik bij 12V is ongeveer 14mA per sectie, dat is dus zo'n 280 mA per meter.

Mvg, Jos
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hallo Allen,

Jongens allemaal bedankt voor de reacties. Zelf ben ik er ook tevreden over. Jos en bellejt ook bedankt voor de vermogensberekening. Zelf zat ik nog wel te twijfelen of ik wel twee snoeren van 5m op de voeding kon zetten. Maar nu weet ik waar ik mee mag rekenen dus zal ik nog even lezen wat er exact op vermeld staat.
Denk wel dat 2x 5m praktischer is dan 1x 10m bij de gemiddelde spoorbaan. Of je moet aansluitsnoeren willen solderen natuurlijk..

edit: Een eerste voeding was duidelijk te klein en klapte er uit. Nu heb ik ook een 5A 12V DC (gelijkstroom)-voeding van een notebook computer ervoor gebruikt. Ik heb ca. 7m in gebruik op die voiding.


vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel,

Allereerst moet ik zeggen dat het er prima uitziet met die led's en voldoende licht geven.
Misschien staat het al ergens, maar hoe sluit je die strips aan? Moeten er nog weerstanden op afhankelijk van eht aantal leds, of is het gewoon voeding aansluiten en klaar?

Groeten,

Daan
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Erg mooi hoor! Goed idee ook voor in mijn eigen schaduwstation. (beter goed gejat, dan slecht verzonnen hè)
Roy
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Wat is jullie keuze? koud wit voor op/onder de tafel en dan warm wit voor rijtuigen??

Gr Ruud
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Daan op vrijdag 11 november 2011, 12:57:09
Allereerst moet ik zeggen dat het er prima uitziet met die led's en voldoende licht geven.
Misschien staat het al ergens, maar hoe sluit je die strips aan? Moeten er nog weerstanden op afhankelijk van eht aantal leds, of is het gewoon voeding aansluiten en klaar?

hallo Daan,

Deze zijn kant en klaar, aansluiten van de twee eruitstekende draden aan je 12V DC voeding en klaar.


Citaat van: nkeer3 op vrijdag 11 november 2011, 13:02:36
Wat is jullie keuze? koud wit voor op/onder de tafel en dan warm wit voor rijtuigen??

Hoi Ruud,

In het schaduwstation zie je warm-wit. Wellicht is dat niet op iedere foto zichtbaar want mijn digitale toestel en de photoshop "spelen" natuurlijk met de witbalans  (wat is wit in de digi wereld?)
Beetje wat je mooi vindt, denk ik.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Michiel

Hoe breed is je schaduwstation en je hebt maar 1 strip in het midden?De resultaten zijn super  B) B) B) .Zit alleen nog even te twijfelen of je nu twee banen moet maken als je ongeveer 1.2 meter breedte hebt of eentje in het midden?

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Voor de spreiding is het mooier meerdere banen in de breedte van je schaduw station te doen.
Helemaal als er ook een schoorsteen in de weg staat :D
Maar dit werkt natuurlijk een stuk sneller.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Hero op vrijdag 11 november 2011, 20:31:51
Voor de spreiding is het mooier meerdere banen in de breedte van je schaduw station te doen.
Helemaal als er ook een schoorsteen in de weg staat :D
Maar dit werkt natuurlijk een stuk sneller.

Robin

Robin

Ik probeer me aan de hand van de fotos een voorstelling te maken hoe het er bij ons uit gaat zien.Die schoorsteen gaat het probleem niet worden want zelfs al gebruik je er twee dan gaat ie daar ook voor langsHet gaat me er inderdaad om of je met 1 strip voldoende spreiding van licht krijgt.Beetje lullig als je alles bevestigd hebt en er dan achter komt dat het er toch niet zo uit ziet als je gedacht had.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Gewoon eerst tijdelijk ophangen met een stuk plakband.Dan kun je zien of de spreiding genoeg is.
Als je de onderplaat wit schildert en de bovenkant van je schaduw station ook dan heb je extra reflectie en dus een egalere spreiding.

Koop er 2 dan kun je altijd nog de 2e gebruiken voor rijtuigverlichting.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation

Mooi en proper gedaan hoor :D en die ledstrips geven goed licht zeg :D

Groeten Tim
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
En ????????

Rijdt het al rond?

Gisteren zelf mogen aanschouwen dat een rij ledstrip meer als genoeg is voor dit best wel grote schaduw emplacement.
Michiel ik zou maar snel gordijnen gaan kopen als je ooit een nachtsituatie wil op de bovenbaan. :)

Groeten Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Ik heb via ebay ook al 5mtr van zulke strip gekocht. Ziet er echt goed uit.

Roy
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Hero op zondag 13 november 2011, 12:29:08
En ????????

Rijdt het al rond?

....................... ooit een nachtsituatie wil op de bovenbaan. :)

Hoi Robin,

Alles is aangepast en ik start net de boel op. Tevens en MS erbij en een CU 6021 om wat locs te programmeren. Zet dat aan en ik zit in het donker.  8o   :?

Zit nog met een AE 6/6 op twee plekken in de baan die niet weg wil. Van gisteren...

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
In het rijwindow uit het blok verwijderen. En dan de 2 blokken vrijgeven door de vierkantjes met bloknummer aan te klikken met de rechtermuisknop.en de boel op te heffen.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt!
M'n LEDstrip ligt eruit. 10m op 1 ampere gaat niet denk ik.

Robin,  het rijdt! Eén wisselstraat houdt zich bezet. Dat wil er nog niet uit en ik denk dat ik veel rails moet gaan schoonmaken  :? Maar ik ben blij ze te zien rijden  :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Hallo Forumvrienden,

Toch mooi om na mijn besllissing in februari nu over 48 blokken de treinen te zien rijden. Er moet nog veel gebeuren, ik weet het. Het lijkt wel of de puzzel nu pas begint. In Koploper zitten zo veel hoeken  8o maar goed we gaan ze allemaal zien  :P Ik had al een hele vakantie het meer dan 300 pagina's tellende boekwerk "Koploper 7.3 Handleiding" doorgelezen maar desondanks heb ik veel gehad aan de online handleiding "Maliebaan Course". Daarnaast is er nog meer uitleg geschreven dus alles zal wel duidelijk worden  B)
Eerst had ik de melders die niet in een blok zitten ( maar er bijv. tussen, tussen 2 wissels) ook genoemd in het rijtje "melders in volgorde... komende van blok X naar "huidige blok". Gelukkig was Robin gisteravond hier die meteen kon vertellen "dat mot eruut!" Daar had ik vast heeeeeel lang over gedaan. Dat is aangepast. Melders zijn dusdanig ingevoerd dat ik ze zie oplichten. De blokken zijn met het meetlatje nagelopen en volledig ingevoerd  :? . De eerste loc's worden geijkt nadat de topsnelheid is teruggeschroefd. De oudere moeten daarvoor open. Zeker de ICE, die zat op 310 km/h en vloog uit de bocht bij de eerste ijkpoging..  :-( Gelukkig niets beschadigd.
Voorlopig ben ik aan het ijken denk ik  B)

Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Hoi Michiel,

Dat was wel wat werk maar nu pluk je daar de vruchten van.

Kom je trouwens niet naar de Gastendag volgende week??

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
hallo michiel,

even naar je laaste foto's gekeken,en moet zeggen dat geeft veel licht af die leds.je koopt ze op rol zie ik op foto,nu komt mijn vraag als leek hoe sluit je die aan op een trafo van M ik wil ook graag met leds werken.zeker in mijn loodsen zal het mooi worden,maar ik ken er echt niets van en al goed om te lezen dat je ice niets heeft nadat hij uit de bocht ging.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Hallo Michiel

Mooi dat het rijdt en je hulp hebt van de werkplaats cq helpdesk Robin.Zonder hem waren we hier nog niet half zo ver geweest.........Geniet er van en de zaken die straks om de hoek komen kijken zal je ook wel overwinnen.Als je basis goed is komt de rest vanzelf.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: M.user op zondag 13 november 2011, 20:32:16
Dat was wel wat werk maar nu pluk je daar de vruchten van.

Kom je trouwens niet naar de Gastendag volgende week??


Hoi Ronald,

Ik had me wel ingeschreven maar daar komt een verjaardag tussendoor. Dus heb ik me moeten afmelden. Helaas moet ik heen met de jongens. Had graag wat mensen willen spreken waar je hier mee schrijft  ;)

Citaat van: peterke33 op zondag 13 november 2011, 21:58:13
even naar je laaste foto's gekeken, en moet zeggen dat geeft veel licht af die leds. je koopt ze op rol zie ik op foto, nu komt mijn vraag als leek hoe sluit je die aan op een trafo van M ik wil ook graag met leds werken.zeker in mijn loodsen zal het mooi worden,maar ik ken er echt niets van en al goed om te lezen dat je ice niets heeft nadat hij uit de bocht ging.

groeten en succes verder;peter(ke33)

Hallo Peter, Op zich is het niet zo moeilijk alleen zijn die van mij nu even uit. De voeding zit er doorheen  :? Volgens mij zijn bijna alle LED's gelijkstroom. Trafo's van Märklin hebben wisselstroon dus zulk je in dit geval een 12V wisselstroom schakelnetdeel moeten vinden. En... daar niet twee rollen op monteren zoals ik  :(

Citaat van: harald en alex op zondag 13 november 2011, 22:08:31
Mooi dat het rijdt en je hulp hebt van de werkplaats cq helpdesk Robin.Zonder hem waren we hier nog niet half zo ver geweest.........Geniet er van en de zaken die straks om de hoek komen kijken zal je ook wel overwinnen.Als je basis goed is komt de rest vanzelf.

Zo is het  :D en Robin is een uistekende hulp. Maar bovenal is het gezellig over de hobby gedachten uitwisselen.


groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Er zijn altijd bedrijven die het wiel opnieuw uitvinden om het de leek lastig te maken.
Als ik dan uit mijn werk onder het genot van een biertje iemand uit de brand kan helpen.
Wip ik gewoon even binnen. O:-D
Dat hele koploper verhaal was extra.Het programma stond aan om te zien of er bezetmeldingen binnen kwamen. :D
En als de database dan is ingevuld moest er ook maar iets rijden. :thumbup:
De juiste instelling Michiel. Alleen jammer dat de boel op tilt sloeg toen de eerste lok het schaduw station binnen reed. :-(
Ik ben blij dat je het zo snel hebt opgelost.
Ik denk dat er vanmiddag 2 trotse knapen in de kelder stonden te kijken Hoe pa een Ice op schaalsnelheid de baan of reed. :D

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het IJken !
De database vullen is trouwens een rekbaar begrip.  :) Nog steeds heb ik nog geen idee wat er allemaal in moet. Loc's staan soms ineens stil op sommige plekken willen ze niet vertrekken. Er is nog heel wat werk aan de winkel nu Koploper in beginsel draait. Vandaag twijfelde ik aan de communicatie tussen IB en PC. Ook erg lastig maar ik kon in aanvang wel weer wat diesels ijken. Bij de IB heb ik op een gegeven moment de stekker er even uit gehad voor een reset.

Eerst de max. snelheid teruggeschroeft.
Voorts; Optrek- en afremvertraging geminimaliseerd.
Voor deze twee heb ik het mobile station (MFX en FX gaan daar makkelijk) en de CU van stal gehaald met ieder een programmeerspoor. Daarna plaatsen in het ijkspoor om te kijken wat er aan snelheid uitkomt.
Vandaag qua motor en mfx-decoder 5 identieke MAK locs geijkt. Maximumsnelheid naar hetzelfde percentage teruggeschroefd. Dan zou je toch verwachten dat zo'n ijkproces identiek verloopt, niet is minder waar. Blijkbaar loopt de één soepeler dan de ander terwijl ze alle nieuw zijn.
Ivm tractie wil ik ze identiek hebben. De Struktons hebben een FX-decoder met een meer lineaire programering.

vriendelijke groet,
Michiel