Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: Golfer op woensdag 16 november 2011, 16:31:40

Vandaag twijfelde ik aan de communicatie tussen IB en PC. Ook erg lastig maar ik kon in aanvang wel weer wat diesels ijken. Bij de IB heb ik op een gegeven moment de stekker er even uit gehad voor een reset.


Dat kan wel kloppen, het protocol tussen PC en IB over RS232 is een beetje erg brak. Gelukkig is er ook een oplossing: communicatie over LocoNet via een adapter.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Ben ,

Geld dat ook voor de usb aansluiting van de IB basic?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Nee, de Basic heeft een USB-LocoNet convertor in zich.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Michiel,

Pfff, als ik het lees denk ik misschien simpeler voor mijzelf digitaal rijden maar dan basic zonder pc :D :D
Er staat mij nog wat te wachten :(
Suk6 en veel wijsheid en hulp gewenst 8)

Gr, Jan ,die nu (nog) geniet van de handmatig gereden treinen :o)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Citaat van: 44er op woensdag 16 november 2011, 17:57:20

Gr, Jan ,die nu (nog) geniet van de handmatig gereden treinen :o)


:D

Gaat goedkomen Jan.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Hoi Michiel

Je geeft wel een vervolgblok op als je een trein wil laten vertrekken die ergens op de baan staat?Dus het eerstvolgende blok opgeven in het rijwindow.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Hallo Michel,

Het ijken van je loc's doe je dit op de baan of heb je een apart stuk spoor waar je dit op doet?

Gr.
Piwie.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: Spoorman op woensdag 16 november 2011, 16:55:25
Dat kan wel kloppen, het protocol tussen PC en IB over RS232 is een beetje erg brak. Gelukkig is er ook een oplossing: communicatie over LocoNet via een adapter.

Hoi Ben, bij mij loopt de IB basic over loconet en usb. Mijn noteboek kon ik daarnet ook niet afsluiten zonder een melding als "violation error .... " dus ik hoop dat er iets tijdelijks niet liep.  :?

Citaat van: 44er op woensdag 16 november 2011, 17:57:20
Pfff, als ik het lees denk ik misschien simpeler voor mijzelf digitaal rijden maar dan basic zonder pc :D :D
Er staat mij nog wat te wachten :(
Suk6 en veel wijsheid en hulp gewenst 8)

Gr, Jan ,die nu (nog) geniet van de handmatig gereden treinen :o)

Hoi buurman, je kunt altijd terug hoor  >:-D

Citaat van: harald en alex op woensdag 16 november 2011, 19:37:01
Je geeft wel een vervolgblok op als je een trein wil laten vertrekken die ergens op de baan staat? Dus het eerstvolgende blok opgeven in het rijwindow.

Hm...  :oops:  nee dus. Moet dat dan? Ze gaan rijden maar wellicht komt dat omdat ze in 90% van de blokken gewoon maar één kant op mogen.

Citaat van: Piwie op woensdag 16 november 2011, 20:04:51
Het ijken van je loc's doe je dit op de baan of heb je een apart stuk spoor waar je dit op doet?

Hoi Piwie, ik doe dat in blok 42 van de baan. Lekker lang blok maar wellicht moet ik daar wat stroomaanvoer verbeteren.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Je hebt de smaak helemaal te pakken zie ik. :D

Leuke collectie Mak loks. Je kunt het beste de max snelheid van allemaal zo afregelen dat ze even hard rijden.Die percentages zijn leuk voor een eerste instelling.Maar om ze te koppelen is het beter als de rijstappen overeen komen.
Vergeet niet de hele handel eerst warm te rijden voor je gaat ijken.Vooral bij loks die lang in de kast liggen,die hebben dit wel nodig.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Citaat van: Hero op woensdag 16 november 2011, 20:27:42
Je kunt het beste de max snelheid van allemaal zo afregelen dat ze even hard rijden.Die percentages zijn leuk voor een eerste instelling. Maar om ze te koppelen is het beter als de rijstappen overeen komen.

hoi Robin,

Dank en ja, daar ging het om. Uitgangspunt was hetzelfde percentage om tot dezelfde topsnelheid te komen. Het doel was zoals jij het beschrijft; gelijke stappen verkrijgen. Denk dat ik het over doe als ik ze daadwerkelijk koppel.
Eerst de rest..  :D

groet,
michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: Golfer op woensdag 16 november 2011, 20:15:54
Citaat van: Spoorman op woensdag 16 november 2011, 16:55:25
Dat kan wel kloppen, het protocol tussen PC en IB over RS232 is een beetje erg brak. Gelukkig is er ook een oplossing: communicatie over LocoNet via een adapter.

Hoi Ben, bij mij loopt de IB basic over loconet en usb. Mijn noteboek kon ik daarnet ook niet afsluiten zonder een melding als "violation error .... " dus ik hoop dat er iets tijdelijks niet liep.  :?


Oops, vergeet m'n post. Ik dacht dat je een classic IB had.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: Golfer op woensdag 16 november 2011, 16:31:40

Vandaag qua motor en mfx-decoder 5 identieke MAK locs geijkt. Maximumsnelheid naar hetzelfde percentage teruggeschroefd. Dan zou je toch verwachten dat zo'n ijkproces identiek verloopt, niet is minder waar. Blijkbaar loopt de één soepeler dan de ander terwijl ze alle nieuw zijn.
Ivm tractie wil ik ze identiek hebben. De Struktons hebben een FX-decoder met een meer lineaire programering.

vriendelijke groet,
Michiel

Hoi Michiel,

als je een dubbeltractie aanmaakt in koploper, hoeven de loks echt niet precies identiek te zijn.
Zolang ze maar goed geijkt zijn.

Bij loopt ook een koppeltje Mak, met allebei een andere decoder en dus andere ijkwaardes.
Maar het loopt gewoon netjes en rustig.

Groeten Sander
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het rijdt !
Citaat van: Seinwezen op woensdag 16 november 2011, 21:08:07

als je een dubbeltractie aanmaakt in koploper, hoeven de loks echt niet precies identiek te zijn.
Zolang ze maar goed geijkt zijn.

Hoi Sander,

Dat is eigenlijk ook wel logisch en dan kun je eigenlijk heel veel combineren. Als ze zich maar gelijk gedragen. Kwestie van bij koppellen eens de ijkwaarden goed naast elkaar leggen  B)

@Ben  geen probleem, gewoon tips blijven geven anderen weaar het wel speelt lezen het misschien ook   ;)

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Citaat van: 44er op woensdag 16 november 2011, 17:57:20
Michiel,

Pfff, als ik het lees denk ik misschien simpeler voor mijzelf digitaal rijden maar dan basic zonder pc :D :D
Er staat mij nog wat te wachten :(
Suk6 en veel wijsheid en hulp gewenst 8)

Gr, Jan ,die nu (nog) geniet van de handmatig gereden treinen :o)

Beste Jan,

Er is nog altijd een tussenoplossing tussen rijden met een pc/centrale combinatie en puur handbedrijf met een centrale, het geeft de baanautomatisering zonder gedoe.

Groet, Anne W
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Citaat van: Anne W op woensdag 16 november 2011, 23:10:23
Citaat van: 44er op woensdag 16 november 2011, 17:57:20
Michiel,

Pfff, als ik het lees denk ik misschien simpeler voor mijzelf digitaal rijden maar dan basic zonder pc :D :D
Er staat mij nog wat te wachten :(
Suk6 en veel wijsheid en hulp gewenst 8)

Gr, Jan ,die nu (nog) geniet van de handmatig gereden treinen :o)

Er is nog altijd een tussenoplossing tussen rijden met een pc/centrale combinatie en puur handbedrijf met een centrale, het geeft de baanautomatisering zonder gedoe.


Het is hobby, geen gedoe. Ook met jou alternatief de Raptor centrale zul je je moeten verdiepen in de werking van een en ander. Niets gaat vanzelf.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken
Beste Ben,

Ik ben het helemaal met je eens: iemand die heel erg creatief is, heeft veel minder "logisch nadenken" capaciteiten (absoluut geen waardeoordeel!!!) en heeft dan  problemen met elk modelspoor automatiserings programma.

Groet, Anne W
Re: Golfer's kelderbaanproject - Het ijken NS 1200
Zo en vandaag komen de 1200's aan bod  :D Altijd mijn lievelingslok geweest en vond het ook jammer er afgelopen zaterdag niet bij te zijn in Amersfoort.

Het zijn er heel wat, maar de kenners zien dat ik wat mis  :( Tja , de dure ...inderdaad. Ook hier verschillende ijkwaarden maar dat is tenminste te verklaren door het gebruik van diverse decoders door de jaren heen. Maakt niet uit, herrie maken ze allemaal  :D
Eigenlijk wilde ik een filmpje tonen van het heen en weer racen bij het ijken maar ik krijg het niet digitaal verwerkt. Dus heb ik maar weer wat overzichtsfoto's gemaakt. Eén gele neus ontbreekt er, die staat bij Teunis voor reparatie. De 1219 is ook dubbel.

een overzicht en nog wat uit een andere hoek..

Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Mooi hoor! Wel jammer dat de fotos zo klein zijn.

Ik heb ook een 1212, een oudje dus. Denk dat ik die een keer verkoop, om te gaan sparen voor een geel/grijze uit de "nieuwe" serie.

Roy
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: RoWi op donderdag 17 november 2011, 17:28:26
Mooi hoor! Wel jammer dat de fotos zo klein zijn.

Ik heb ook een 1212, een oudje dus. Denk dat ik die een keer verkoop, om te gaan sparen voor een geel/grijze uit de "nieuwe" serie.

Roy

Roy, Je hebt gelijk. Bij Photobucket wordt de eerste verkleind  :? Zit even te kijken hoe het iets groter kan.

edit: via "onze eigen" server gezet. iig open te klikken
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Ey Michiel,

Wat voor voeding gebruik je voor de ledstrips??

Gr. Joachim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Dat is een leuke line up.
Heeft wel even wat tijd gekost om dat te ijken.
Het is zeker lekker warm daar in de kelder. :D

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Michiel,

Zie richting jouw huis een warmte gloed opstijgen......... :mrgreen: :mrgreen:

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Jan,

Woon je echt op loop afstand van de Golfertjes ?

Is wel een goede Booster test al die 1200's .Pas maar op dat je bekabeling niet wegsmelt. >:-D

Joachim,

Dick Best heeft leuke 12v Dc voedingen. Ik dacht dat de strips 0,2 A per meter trekken.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: jj_marklin op donderdag 17 november 2011, 20:09:15
Ey Michiel,

Wat voor voeding gebruik je voor de ledstrips??

Gr. Joachim

Hallo Joachim,

Ik had een AC/ DC poweradapter van die een output leverde van 12V  en 1000mA. Die is volgens mij naar z'n grootje. Na een doffe klap was het donker. Het gevraagde vermogen van een strip van 5m zou volgens een berekening 17W zijn. Dat is dus 1400mA. Geen wonder dat als ik 2 strips erop zet de boel klapt. Even niet opgelet want ik kreeg 'm erbij geleverd.

Nu heb ik deze gekocht op Ebay. Hij is nog niet binnen maar moet ruimschoots voldoende zijn voor de 2,8 A van de twee strips (10m)

Citaat van: Hero op donderdag 17 november 2011, 20:13:54
Dat is een leuke line up.
Heeft wel even wat tijd gekost om dat te ijken.
Het is zeker lekker warm daar in de kelder. :D

Dank Robin, het is hard werken en ik baal van de wissels net na de ijksectie. Slechte slepers leiden tot kortsluiting en dan moet ik iedere sessie tig keer onder in de kast die booster aanzetten  :? Pfff, krijg het warm  :D

Citaat van: 44er op donderdag 17 november 2011, 20:41:41
Zie richting jouw huis een warmte gloed opstijgen......... :mrgreen: :mrgreen:

De brandweerloc is de volgende om te ijken  :)

Citaat van: Hero op donderdag 17 november 2011, 20:50:24
Woon je echt op loop afstand van de Golfertjes ?

Robin,

Hij woont vanuit je werk nog dichter bij maar de andere kant op.  :D


Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Wat die boosters betreft.
Je kan op de plaats van die schakelaars gewoon een 2e schakelaar erbij zetten.
Die kan je dan op de tafelrand monteren.
Gelijk een led erbij dan kun je nog zien welke er uit staat ook. ;)

Groeten Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
zo michiel
een aardige verzameling 1200 sierie,s :D :D
groetjes bas
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: Hero op vrijdag 18 november 2011, 22:18:05
Wat die boosters betreft.
Je kan op de plaats van die schakelaars gewoon een 2e schakelaar erbij zetten.
Die kan je dan op de tafelrand monteren.
Gelijk een led erbij dan kun je nog zien welke er uit staat ook. ;)

Hoi Robin, zoiets is wel handig en moet er zelfs komen. Moet nu wel erg vaak onder de tafel en John heeft er een schema voor heb ik gezien.

Citaat van: Alpen Bassie op vrijdag 18 november 2011, 22:23:40
zo michiel
een aardige verzameling 1200 sierie,s :D :D
groetjes bas

Hoi Bas, had altijd de wens een station ermee vol te krijgen en dat gaat nu lukken  :D Zeker met wat bakken er achter.

Getracht eens een film uit m'n camera te krijgen. De eerste sinds 2002 die niet op een DV-tape in de lade eindigt  ;)
Valt me niet mee. De kelder is te donker, de resolutie is maar 360 terwijl ik dacht 720 te krijgen  :? Maar goed, ik ga ermee stoeien.

http://www.youtube.com/watch?v=ogFCAc2aP_g

veel plezier,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Resolutie heeft toch niets met veel of weinig licht te maken? is gewoon een instelling.

Roy
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: RoWi op zaterdag 19 november 2011, 20:43:23
Resolutie heeft toch niets met veel of weinig licht te maken? is gewoon een instelling.

Hallo Roy, klopt, dat zijn twee op zich staande dingen. Ik beweerde ook niet dat die samenhangen maar zijn wel twee dingen waar ik wat aan wil doen.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Hoi Michiel,

Wat een 1200 loc's heb je  :thumbup: :thumbup:

Als ik een tipje mag geven, rij de loc voor het ijken 20 min. warm dan gaat het ijken beter.

Vraagje, hoe heb jij de beelden vanaf je camera in je pc gekregen, want ik begreep dat de camera op dv tapes werkt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Hoi Peter, ik moest nog een firewirekabel kopen en een PCI-kaart met 3 fire-poorten om in een oude PC te pluggen. Mijn laptop was te modern  :? Uit de camera gehaald met XP Windows Movie Maker.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Hoi Michiel,

dat is nog eens een line-up B)

De kwaliteit van het filmpje is zo slecht nog niet, ik heb wel eens slechter gemaakt.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: Golfer op zaterdag 19 november 2011, 21:04:55
Hoi Peter, ik moest nog een firewirekabel kopen en een PCI-kaart met 3 fire-poorten om in een oude PC te pluggen. Mijn laptop was te modern  :? Uit de camera gehaald met XP Windows Movie Maker.

Dank voor de info, hier ligt ook zo,n camera en ik ga eens kijken of ik die niet kan inzetten.

Nu maak ik filmpjes met de foto camera, dat gaat ook wel maar de kwaliteit is niet al te best.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Nu maak ik filmpjes met de foto camera, dat gaat ook wel maar de kwaliteit is niet al te best.
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Met mijn Panasonic Lumix  kan ik behalve foto's ook films maken in HD-kwaliteit.
Groet,
Guus
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Hallo Michiel,

dat zijn er nu nog eens een aantal  8o ;)

Ja, de ene lok is een hoop gemakelijker te ijken dan de andere, soms gaan oudere betere dan nieuwere of andersom  :?

Heb je ook soms dat het toch wat duurt voor je een lok geijkt hebt ?

Groeten
Caponordtraveller - Steven.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Citaat van: Tilly op zaterdag 19 november 2011, 21:18:03
dat is nog eens een line-up B)

De kwaliteit van het filmpje is zo slecht nog niet, ik heb wel eens slechter gemaakt.

Dank John, in vergelijk met fotografie moet ik hier nog wat leren maar de line-up is idd. heerlijk om te zien  :)

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 19 november 2011, 22:05:59
Dank voor de info, hier ligt ook zo,n camera en ik ga eens kijken of ik die niet kan inzetten.

Nu maak ik filmpjes met de foto camera, dat gaat ook wel maar de kwaliteit is niet al te best.

Hallo Peter,

Om exact te zijn; het was deze kaart en kabels heb je in de soorten 4-4, 4-6 en 6-6. Even lezen, dan begrijp je het zo.

Citaat van: Guusv op zaterdag 19 november 2011, 23:39:02
Met mijn Panasonic Lumix  kan ik behalve foto's ook films maken in HD-kwaliteit.

Hallo Guus, die kleine dingen hebben een opmerkelijke kwaliteit. Maar over het algemeen kan een uitstekende lens me meer bekoren dan heel veel pixels of beeldlijnen. Echt fotograferen met een videocamera is het niet en serieus filmen met een fotocamera is het denk ik ook niet.  Ik denk wel dat deze apparaten steeds dichter naar elkaar toe groeienen en het is natuurlijk ook maar wat je er mee wilt. Voor even een filmpje schieten volstaat het uitstekend.

Citaat van: caponordtraveller op zondag 20 november 2011, 09:35:21
dat zijn er nu nog eens een aantal  8o ;)

Ja, de ene lok is een hoop gemakelijker te ijken dan de andere, soms gaan oudere betere dan nieuwere of andersom  :?

Heb je ook soms dat het toch wat duurt voor je een lok geijkt hebt ?

Hoi Steven, je moet ze niet tellen maar er gewoon van genieten  ;) Ik heb er drie delta's tussen zitten en dat is vreselijk. Op heen en terugweg zit er meer dan 20km/h verschil in. Sowiezo staat m'n ijktraject van 2030mm voor een lange procedure. Op standje "1" kijk ik of ie überhaupt rijdt en vul ik het met een schatting nu maar met de hand in. Dat geldt ook voor "2" want het duurt me te lang. Als je er veel achter elkaar doet krijg je er gevoel bij, bovendien kan ik een andere lok waarvan ik de meetwaarden heb op het andere spoor laten mee rijden. Die dient dan voor een snel vergelijk. Ik kan niet zeggen dat oudere beter of slechter gaan dan de nieuwe.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de NS 1200's
Hoi Michiel,

Bedankt voor de info, ik heb nog niet naar de camera gekeken vandaag stond in het teken van de gastendag.

@ Guus, ik heb maar een simpele Sony camera maar het is wel te doen alleen geen HD.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Vandaag verder gegaan met een ander zeer mooi type. Ze moeten zo snel mogelijk de baan op hè ..  :P  Het is de BR103 en in aanvang genoemd E03. Ik heb er vier waarvan de 3054 helaas als een koffiemolen loopt. Deze draait op een delta-adres en bezit geen permanent magneet maar ik ken de decoder niet.
Mocht iemand weten welke decoder het is, want wellicht is er een manier om haar te programeren, verneem ik het graag. Zoals ze nu loopt, is ze in Koploper onbruikbaar.  :-(  Ze schiet door en heeft een eeeeeenorme optrek- en afremvertraging.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Michiel

Zo eentje hebben wij er ook nog.Dat zal dan wel een Delta decoder zijn.Er is een andere decoder van ESU ingezet door Robin en een andere magneet was een set compleet en nu gaat het best goed.Misschien moet je hem ombouwen?

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Michiel,

Dat decodertje ziet er uit als de goedkoopste van conrad.
Zijn van Tams dacht ik.Ik heb ze ook om als functie decoder te gebruiken.
Zal eens in de kast kijken of de handleiding daar nog ligt.Dan heb je een type nr.
Ik dacht dat ze hetzelfde als de Marklin decoders waren te programmeren.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Buurman, :D

Als je met de lok en decoder wat wil testen/proberen op mn programmer laat maar weten.

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Citaat van: Hero op maandag 21 november 2011, 21:14:45
Dat decodertje ziet er uit als de goedkoopste van conrad.
Zijn van Tams dacht ik. Ik heb ze ook om als functie decoder te gebruiken.
Zal eens in de kast kijken of de handleiding daar nog ligt. Dan heb je een type nr.
Ik dacht dat ze hetzelfde als de Marklin decoders waren te programmeren.

Hoi Robin,

Dank voor het aanbod en ik zal eens kijken of ik er dan toch in kan komen met m'n ouderwetse manier op de CU 6021.
Het is wel een klein ding.

Citaat van: 44er op maandag 21 november 2011, 22:04:07
Als je met de lok en decoder wat wil testen/proberen op mn programmer laat maar weten.

Ha Jan,

Ik zal je een Pb sturen. Morgen heb ik wel tijd en wil eerst even naar Den Uyl in Bussum. Je wilt niet weten hoeveel loc's een programmer nodig hebben  :D  :?

Oh ja , weer een filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=9ILHRYeYhy8


vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
is dat geen TAMS  LD-W-32 modelletje, die decoder ?
Hij lijkt er in elk geval sterk op.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Dani ,

Dat is ook het type waar ik aan dacht.
Die zijn old school te programmeren.

Waar heb je een  programmer voor nodig Michiel ?
Ik rammel overal het liedst cv waarden in
Eerst uitlezen en dan de gewenste waarde erin.
Een programmer is handigals je uitgebreider aan de slag wil.
Maar voor adressen niet noodzakelijk

Robin.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Citaat van: harald en alex op maandag 21 november 2011, 21:12:16
Zo eentje hebben wij er ook nog.Dat zal dan wel een Delta decoder zijn. Er is een andere decoder van ESU ingezet door Robin en een andere magneet was een set compleet en nu gaat het best goed.Misschien moet je hem ombouwen?

Hallo Harald & Alex,

Dank voor de tip maar ik moet hier even onderzoeken waarom deze niet soepel rijdt. Als het niet lekker lopen komt door iets mechanisch dan is ombouwen voor dit exemplaar wellicht niet zinvol.

Citaat van: dani op maandag 21 november 2011, 23:20:15
is dat geen TAMS  LD-W-32 modelletje, die decoder ?
Hij lijkt er in elk geval sterk op.

Dani en Robin, ik denk dat jullie gelijk hebben. Als ik google op de afbeeldingen van de LD-W-32 zit ie erbij. Vandaag toch weer eens proberen.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Citaat van: Hero op dinsdag 22 november 2011, 06:08:49
Waar heb je een  programmer voor nodig Michiel ?

Robin, er zitten er een aantal bij die na 8 stappen op hun V-max zitten. Dat zal toch hoop ik anders kunnen?

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Hoi Michiel.
Wat een mooi gezicht om deze BR103's zo opgesteld te zien staan! B)
Het ijken van alle locs zal zeker wel wat werk vragen, natuurlijk veel verschillende decoders en dan ook nog een (redelijk? ;)) aantal locs.
Zelf ben ik hier ook nog niet aan begonnen maar ooit zal dit ook moeten gebeuren.

Misschien wel handig om bij je locs een overzicht te maken met type decoder en daarbij de instellingen (en/of mogelijkheden) zodat je later dit niet nogmaals hoeft te doen.

Veel succes en plezier (en een beetje sterkte  :D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Spoorman op woensdag 09 november 2011, 17:09:25

Vanmorgen 2 rollen besteld en betaald via PayPal. USDollar25,98 = ?19,44 incl. verzenden. Ben benieuwd..... :)


Zojuist zijn de 2 rollen door de postmevrouw bezorgd, binnen 2 weken dus. :thumbup:

Zo op het eerste oog zijn het secties van 3 leds in serie met een weerstand. Alle secties staan weer parallel d.m.v. doorlopende printsporen.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Citaat van: Golfer op dinsdag 22 november 2011, 08:42:06
Citaat van: Hero op dinsdag 22 november 2011, 06:08:49
Waar heb je een  programmer voor nodig Michiel ?

Robin, er zitten er een aantal bij die na 8 stappen op hun V-max zitten. Dat zal toch hoop ik anders kunnen?

groet,
Michiel

Vraagje heb je de max snelheid omlaag gebracht ?
De gemiddelde snelheid moet je dan ook omlaag zetten  ( waarde moet ongeveer 40 procent zijn van de max snelheid. )
Is cv 6 in de lokpilot.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Het ijken, de BR103's
Citaat van: Hero op dinsdag 22 november 2011, 17:40:49
Vraagje heb je de max snelheid omlaag gebracht ?
De gemiddelde snelheid moet je dan ook omlaag zetten  ( waarde moet ongeveer 40 procent zijn van de max snelheid. )
Is cv 6 in de lokpilot.

Hoi Robin,

Vmax is omlaag gebracht en afhankelijk van de decoder staat de Vgem op 50%. Niet overal kun je dat toch aanpassen?
Die keuze van 40% van je snap ik eigenlijk wel. Het wordt dan wat meer parabolisch omhoog.


vriendelijke groet,
Michiel