Hallo allemaal,
Gisteren weer eens bij mijn hofleverancier geweest. Eigenlijk was ik niet van plan veel geld uit te geven, maar plotseling kon ik hem niet langer laten staan: de Roco Husa 1609. Om even een indruk te geven van hoe mooi deze loc is, gebruik ik even een prachtig plaatje van Chris. Mijn foto's volgen later:
Vandaag heeft de Husa een tijdje op de rollenbank gestaan om goed in te lopen en inmiddels staat hij voor een erts-trein. Hij rijdt werkelijk prachtig. Alleen bij één wissel blijft hij een beetje hangen. Misschien moet ik de sleper nog iets anders afstellen.
Een minder leuk bericht van vandaag was dat ik net na de Husa een andere loc warm liet lopen op de rollenbank. Ik ben even wat andere dingen gaan doen en na circa 20 minuten kwam ik terug om te kijken hoe het ging. Kortsluiting

!!! De hele werkkamer, waarin de rollenbank stond, stonk. Het gaat hierbij om een rode BR 103 uit 2006 (M. 39572). Gelukkig had het MS-1 alles op tijd uitgeschakeld. Ik heb daarna de loc opengemaakt en opnieuw uitgeprobeerd. Hij reed gewoon, maar na vijf minuten kwam er rook uit de buurt van de decoder. Of het de decoder zelf was of een inmiddels half gesmolten kabel, kon ik niet zien. Deze loc gaat maar eens even terug naar Märklin, maar het is wel duidelijk dat dit een kwaal moet zijn uit de Kingsbridge-/China-periode. Alles was met, inmiddels eveneens half gesmolten, plakkertjes aan elkaar gezet.
Nou goed, een treinendag om niet snel te vergeten, zullen we maar zeggen

.
M.v.g.
Maikel (RMW)