Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
hallo einte,

dat ziet er heel mooi uit je peron,ik zal gaan voor grijs licht grijs.en hier en daar beetje groen of zwart,zodat het lijkt of het peron al heel oud is.verder ziet er wel prachtig uit,ga volgende week ook weer verder doen.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Hoi Einte,

Dat gaat weer snel zeg. Je hebt er al aardig wat klei in zitten.

Je mag wel eens kwantumkorting gaan vragen bij je winkelier :lol: :lol:

Succes met verven.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
hallo Einte
je heb weer een mooi stukje vakwerk gemaakt.

gr.  arno
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Mooi kleiwerk hoor Einte...!

Ik zou wel de randen van het perron wat hoekiger maken, ze lijken nu wat rond af te lopen? Dat lijkt mij niet veilig voor de passagiers die te dicht op de rand gaan staan (wat sowieso al niet veilig is).

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Hoi Einte,

De Klei-master did it again!
Ziet er weer geweldig uit.

Groet, Andre
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
De baan gaat de Efteling heten??? dan moet ik maar eens langskomen  :mrgreen: :mrgreen:.

Ziet er weer top uit Einte.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Goedendag KLEinte, eh Einte,
Ziet er grandioos uit. De Perronranden lijken me inderdaad nogal slipgevoelig...
Maar, met klei zijn 90 graden hoeken lastig te maken.
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Citaat van: Nobody op maandag 23 augustus 2010, 17:43:28
Goedendag KLEinte, eh Einte,
Ziet er grandioos uit. De Perronranden lijken me inderdaad nogal slipgevoelig...
Maar, met klei zijn 90 graden hoeken lastig te maken.


Citaat van: kiezel op maandag 23 augustus 2010, 09:25:50
Mooi kleiwerk hoor Einte...!

Ik zou wel de randen van het perron wat hoekiger maken, ze lijken nu wat rond af te lopen? Dat lijkt mij niet veilig voor de passagiers die te dicht op de rand gaan staan (wat sowieso al niet veilig is).


Dit heb ik vandaag al meer gelezen, was van plan om vandaag het mes er in te zetten en een nieuwe rand er aan te maken  :shock:

Gr Einte

Ps vanavond een update met resultaat hoop ik  :?

Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Dag Einte.

Citaat van: Einte op maandag 23 augustus 2010, 17:46:57
Ps vanavond een update met resultaat hoop ik  :?

Vergeet voor de update niet wat aan het dak van het station te doen, anders:

Citaat van: Einte op woensdag 18 augustus 2010, 18:46:46
Ook het station los gehaald van de bodemplaat en heelhuids is het gelukt, het dak aan de achterkant heeft altijd los gezeten  :?  vergeten er weer op te leggen
Citaat van: Einte op zaterdag 21 augustus 2010, 18:35:01
Sorry het dak van het station er niet op gedaan  :o
Citaat van: Einte op zondag 22 augustus 2010, 17:57:19
en het station nog steeds zonder dak  :shock:  weer vergeten.

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Mooie aanwinst die Württemberger K. Ik heb heb hem zelf ook. Het is een mooie lok met flinke trekkracht en mooie rij eigenschappen. Goed dat je probleem met het ontsporen is opgelost.
Succes met de kleiwerkzaamheden.
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Citaat van: pab op maandag 23 augustus 2010, 18:03:51

Mooie aanwinst die Württemberger K. Ik heb heb hem zelf ook. Het is een mooie lok met flinke trekkracht en mooie rij eigenschappen. Goed dat je probleem met het ontsporen is opgelost.


@ Piet, dit is nou mijn mooiste stomer op dit moment  8)

@ Erik, het dak zit er nu op  :shock:

Naar aanleiding van een paar berichten alhier  :shock: :lol:  even het perron bewerkt met een beitel en een nieuw pakje klei hebben we hier het resultaat  :shock:
Had zelf het idee gisteren dat het niet echt goed was die rand, dus was al voor die berichten kwamen van plan om er wat aan te doen  :shock:



Station met dak  :oops:



De zon scheen mooi schuin naar binnen met dit als resultaat  8)



De klei is nog steeds een beetje zacht wat zaterdag al gekleid is  :?  dus dat verven duurt nog wel even  :?

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
hallo einte,

dat is een prachtige foto van jou baan,zal ook blij zijn dat deze baan gaat veranderen.en dan komen er ook weer prachtige foto's van mijn baantje.

groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Hoi Einte,

Mooie update. 8)
De laatste foto is erg mooi.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Prachtige foto's weer :shock: :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Hallo Einte,

Jaaaa, die hoekige rand is al een stuk beter. Die ronde rand vond ik niet echt passend. Daar ben je inmiddels ook achter. De nieuwe hoekige rand staat veeeeeeel beter.
Over de kleur: iets van (steen)grijs. Ikzelf heb het perron steengrijs geverfd, met een steenrode rand, en toen nog geweathered. Het ziet er nu heel mooi uit. Groen zou ik op perrons niet gebruiken. Op de foto zie ik ook, dat het bij de portalen er ook goed verweerd uit ziet.

Nooi gedaan, Einte.

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
ziet er goed uit:D
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Hoi Einte,

Die haakse rand is een stuk beter, veel realistischer dan de afgeronde rand.

Ook veel veiliger je zou toch niet willen dat er een reiziger van het randje af glijd en op het spoor terecht komt  :lol: :lol: :lol:

Groeten

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Hallo einte,

Ja, je perrons zijn zo een stuk strakker. De ronde rand daar kreeg ik het idee van dat de mensen ervan af glijden op het moment dat ze de trein in willen stappen.  :D
Bedankt nog voor je antwoord. Maar ik heb toch nog een vraagje: Zou je mij eens een foto van je perron en rails wat er langs licht willen maken? En dan aangeven wat nou de tussenruimte is van je perron en je railbedding?

Mooi gezicht zo de scenery boven de tunnel. Pas wel op met zonlicht! Je scenery kan er door verbleken/verkleuren.

groeten Ronald  :D
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Einte, het ziet er weer prachtig uit, om jaloers op te worden.
Complimenten!
Re:Baan plan van Einte update: 23 augustus. Perron verbeterd.......
Je hebt helemaal gelijk, echt mooi! 8)
Re:Baan plan van Einte update: 24 augustus. Foto's van rail bij perron.......
Hallo allemaal,

Citaat van: Varekamp op maandag 23 augustus 2010, 23:10:41

Maar ik heb toch nog een vraagje: Zou je mij eens een foto van je perron en rails wat er langs licht willen maken? En dan aangeven wat nou de tussenruimte is van je perron en je railbedding?

Mooi gezicht zo de scenery boven de tunnel. Pas wel op met zonlicht! Je scenery kan er door verbleken/verkleuren.


@ Ronald, hier een paar foto's van dichtbij de rails. Het perron ligt tegen de rails en is volgens mij 18 mm hoog  8)



Hier een foto, van boven de wagon en spoor. Je ziet gelijk waar de rand is vervangen  :?  midden in de steen, met de macro stand, van een meter verder zie je er niks meer van  :lol: :lol:



Gr Einte

Ps. voor iedereen duidelijk  :shock:
Re:Baan plan van Einte update: 24 augustus. Foto's van rail bij perron.......
Hoi Einte,

Ga je nadien ook nog ballast instrooien?

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 24 augustus. Foto's van rail bij perron.......
Hoi Einte,

dat ziet er inderdaad een stuk mooier uit.

Groetjes, John
Re:Baan plan van Einte update: 24 augustus. Foto's van rail bij perron.......
Hoi Einte,

wederom een prachtig resultaat. erg mooi. zelf ben ik vergeten in het verleden om een stopplaats te maken onder mijn berg, nu is het prutsen op een vierkante centimeter geblazen, binnenkort maar weer aan de slag, begint wel te kriebelen na het zien van jouw beelden.

gr. henk
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Hallo allemaal,

Citaat van: M.user op dinsdag 24 augustus 2010, 20:22:31

Ga je nadien ook nog ballast instrooien?


@ Ronald, dat is wel de bedoeling, maar niet tussen perron en rails de rest is wel de bedoeling.

Vandaag getracht het perron te schilderen  :D  en gelijk de waterkraan in het perron gebeiteld  :shock:



Met dit als resultaat  8)



Toen begonnen met de stenen zwart te verfen met verdunde verf, daarna een mix gemaakt van bruin en grijs en een beetje zwart, voor de stenen gedept met een sponsje.



De stenen zijn aardig gelukt  8)



Maar het perron vind ik te donker   :?

Het perron was eerst donkerder grijs maar heb dat toch lichter gemaakt.
Een vraag voor jullie zou het perron lichter van kleur moeten zijn  :?
Een lichte kleur grijs  :?



Ik heb er zelf een raar gevoel over, help me  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Einte,

Ik zou de kleur van het perron wat lichter maken.

Groet, Andre
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Als je de rand ook wat lichter maakt, dan ziet het er wel weer goed uit.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Hoi Einte,

Over een kleur kan ik je niet adviseren maar het ziet er hoe dan ook prima uit!! Ik weet in ieder geval waar ik advies kan krijgen zodra ik aan de scenery ga beginnen :D.
Bij het bekijken van de foto's bedacht ik net dat het misschien wel aardig zou zijn om de seinen op een of andere manier onder de baan te plaatsen, waarbij alleen de mast boven de baan uit steekt. Heb je daar ook als eens over nagedacht?? Heb net mijn krokodil weer voorzien van een nieuwe drijfstang. Nu maar hopen dat de problemen voorbij zijn.

groet Hennie
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Hoi Einte,

Ik zou een iets lichtere kleur grijs nemen. Je kunt het beste naar de kleur van stoeptegels kijken om de juiste kleurstelling te bepalen.

Langs de perronrand kun je daarna wat vervuiling aanbrengen.

Succes

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Op zich ziet het er goed uit Einte maar inderdaad een tintje lichter grijs zou ik ook doen en die rand in de zelfde kleur meenemen en dan wat vervuilen,de rand aan de rail kant hier en daar wat bruin.
Anders wordt het zo steriel.
Verder een prachtige baan.

Succes Frans
Re:Baan plan van Einte update: 25 augustus. Perron een kleurtje.......
Sowieso is het perron erg mooi, maar een iets lichtere kleur grijs, kan het waarschijnlijk nog mooier maken. Veel succes :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips, hier zijn de vorderingen hoop ik  :?
Naar mijn idee een stukje beter.







Mischien dat randje bijwerken met bruin  :shock:  zie je pas op de foto  :?



Sta open voor kritiek  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Knap staaltje werk hoor!

Ik vind de lichtere kleur mooier op de foto. Er zijn in werkelijkheid heel veel kleuren tegels en in werkelijkheid gebruiken ze ook nog diverse kleuren door elkaar, dus is de goede kleur volgens mij de kleur waar jij tevreden mee bent. En trouwens tevreden mag je zeker zijn!

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende foto's.
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Dat is veel mooier Einte, je kan nog dry-brush doen met wit  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hoi Einte.
Wat een mooie updates heb je weer geplaatst! 8)
Die mooie nieuwe locs had ik al mogen bewonderen maar op jouw baan staan ze ook prachtig.
De 3 tunnelingangen zijn prachtig geworden en zo op de foto gezet, nog geweldig fotogeniek ook! :lol:
Het lichte(re) grijs voor je perrons komt mooier over, zeker in combinatie met die grote zware randblokken.

Veel succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hoi Einte, je begint al een volleerd scennery bouwer te worden. Ik heb zelf nog teveel andere dingen omhanden om op de baan verder te gaan. Komt vanzelf wel weer, voooooral doorgaan,  vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hoi Einte,

Prima aanpassing, mooie kleuren zo. Weer een geweldig stukje modelbouw.

Groet, Andre
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
erg mooi
ook een beetje groene aanslag heeft het erg realistich gemaakt
het enige dat jammer is is dat je gebouw niet helemaal aansluit op de ondergrond !!
maar dat mag de pret niet drukken !!
succes met je vorderingen
groet robert
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
hallo einte,

heel mooi gedaan je peron,supper is net echt het lijkt een sprookje's verhaal op je baan.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Citaat van: remcy op donderdag 26 augustus 2010, 20:46:26
het enige dat jammer is is dat je gebouw niet helemaal aansluit op de ondergrond !!

Ach Robert, daar kleit Einte zo een stoepetje langs hoor!  :wink:

Ziet er top uit Einte!

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hoi Einte,

Ik vind dat je weer mooi werk hebt geleverd, zelf zou ik de perronwand iets lichter maken met wat "vuil"effecten door donkerder grijs op de zijkanten  en roestkleuren te combineren aan de bovenzijde zou ik het wat meer richting perronkleur brengen. Maar dit is persoonlijk.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Het perron ziet er nu heel mooi uit :D .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan plan van Einte update: 26 augustus. Perron een kleurtje overgedaan.......
Hoi Einte,

Ik blijf dit de mooiste M-rail baan van het forum vinden. Prachtig al die klei-knutsels 8)

Ik blijf het topic volgen.

Groeten,
Daan
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
Hallo allemaal,

Iedereen nog bedankt voor de complimenten, en tips  :D

Citaat van: daanknoben op vrijdag 27 augustus 2010, 13:18:17

Ik blijf dit de mooiste M-rail baan van het forum vinden. Prachtig al die klei-knutsels 8)


@ Daan, ik voel me zeer vereerd door dit compliment  :oops:

Citaat van: ÖBB op vrijdag 27 augustus 2010, 08:31:07

Ik vind dat je weer mooi werk hebt geleverd, zelf zou ik de perronwand iets lichter maken met wat "vuil"effecten door donkerder grijs op de zijkanten  en roestkleuren te combineren aan de bovenzijde zou ik het wat meer richting perronkleur brengen. Maar dit is persoonlijk.


@ Henk, er is iets bruin op het perron gedaan, kun je net nog zien onscherp.

Van deze fout  :shock: :?  lees verder.

Citaat van: remcy op donderdag 26 augustus 2010, 20:46:26

het enige dat jammer is is dat je gebouw niet helemaal aansluit op de ondergrond !!
maar dat mag de pret niet drukken !!


@ Robert, aan jou wens voldaan  :shock: :lol:

Ik zit er 1 m vandaan je ziet het niet eens  :shock: :lol:



Morgen zie ik het halve forum op de beurs in Houten, mischien kom ik nog iets leuks tegen, wie weet  :shock: :lol:

Tot morgen voor wie naar de beurs gaan.

Ben herkenbaar met het forum shirt  :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
Hoi Einte,

knap gemaakt met klei. Complimenten!!

groetjes
Henk
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
hoi Einte,

ik zie het inderdaad die bruine tint, top man. veel plezier morgen in Houten.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
Hallo Einte,

Nog bedankt voor de foto langs het perron. Dit geeft mij een mooi beeld van wat de afstand is tussen rails en perron. Je hebt het mooi afgewerkt zo.

Ga je het gebouw ook nog weatheren?

Succes.

groeten Ronald  :D
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update: 27 augustus. Perron een foutje goed gedaan.......
top !!!
heb het zelf ook altijd hoor !!
dan kijk ik en dan ddenk ik wel eens ik dacht dat mijn plaat recht was  :lol: :lol:
ga zo door en hopenlijk weer snel meer foto's
groet robert
Re:Baan plan van Einte update: 28 augustus. Inkopen Houten.......
Hallo allemaal,

Vandaag beursdag in Houten, het was heel gezellig lekker kunnen praten met een aantal forum leden  :lol: :lol:
En er was kaas van Wim  :lol:

De nieuwe aankopen, nog wat rail er bij gekocht ter vervangen van het oudere type M rails.
En een huisje met bijpassende auto met een ster een 500SL



Dit wordt mijn volgende klei project, een loods.



Wat scenery spullen van Vriend en Co 7 Viessman relais overgenomen van een forum lid  :D
En vier wagons.



Honderd meter blauw draad, en tien lampevoetjes voor huisjes.



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 28 augustus. Inkopen Houten.......
Hallo Einte,

Leuke aanwinsten, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad in Houten?

Gr.
Piwie.