Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 00:40:40Over die antennes: ik heb weleens ergens gelezen dat iemand een snorhaar van een kat gebruikte. Die zal in ieder geval wel flexibel zijn...
Koen
Zou kunnen dat dat kan Koen maar helaas hebben wij geen kat thuis alleen een kale poes en die heeft geen haren.
Maar de antennes zijn zo dun dat een kattenhaar mij nog te dik lijkt eerlijk gezegd.
Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 11:17:00Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 00:40:40ik heb weleens ergens gelezen dat iemand een snorhaar van een kat gebruikte.
Mijn katjes stemmen tegen!
Ik geef je mooie katje 1000% gelijk Ermin.
Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 12:07:24Ja, schijnt ook niet echt diervriendelijk te zijn om snorharen af te knippen.
Volgens mij heb ik het een keer in de Railhobby gelezen.
Hier staat er ook iets over: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=1760&sid=7a0bea2a86e6807c36d58dd61e9e4763#p1760
Zodra het dieronvriendelijk is Koen ga ik er zeker niet aan beginnen.
Ik heb je link gelezen en nee doe het toch maar niet.
Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 13:21:01Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 12:07:24Ja, schijnt ook niet echt diervriendelijk te zijn om snorharen af te knippen
Je kunt het met dode katten proberen. Op het asiel waar ik aan verbonden ben worden regelmatig dode katten binnen gebracht door de dierenambulance. Na veertien dagen (wettelijke bewaartijd) gaan de kadavers naar de destructie (de "dode beestenbak" van de plaatselijke milieustraat).
Nee ook met dode katten ga ik het niet proberen Ermin.
Respect dat je dat doet in het asiel zelf zou ik niet met dode dieren kunnen werken met mensen wel met dieren absoluut niet.
Kreeg eens een baan aangeboden om dode dieren bij boerderijen op te halen met een vrachtwagen met grijper alleen het idee al om een dier met een grijper op te pakken hield mij al tegen.
Citaat van: frenkievee op woensdag 11 juni 2025, 17:55:26Snorharen van katten zijn inderdaad hier prima geschikt voor, ook als hengel trouwens.
Wij hebben twee katten en zo nu en dan liggen er gewoon van die snorharen los op de bank of waar er ook geslapen of gevochten wordt.
Dan kun je ze gewoon pakken zonder de kat te beschadigen en in een bakje doen
Je hebt ook altijd geluk he Frank mocht jij ooit eens je antennes moeten ombuigen de snorharen heb je namelijk al en nee opsturen hoeft niet hoor.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 11 juni 2025, 18:44:34
Inderdaad Frank, hier net zo
Beide katten zijn er inmiddels niet meer,
maar ik heb nog steeds de verloren snorharen,
zowel witte als zwarte, bewaard in een bakje.
Groeten,
Erik.
Mooie dierbare herinneringen Erik.
Citaat van: Wico op woensdag 11 juni 2025, 19:23:54Het wachten is op het eerste snoezige kattenfilmpje op dit forum
.
Groeten,
Wico
Ik heb wel eens foto's op het forum gezien dat er katten op diverse banen liepen / slapen of uit tunnels kwamen dus wie wordt trent-setter met een snoezig kattenfilmpje het liefst op een modelbaan.
Citaat van: frenkievee op woensdag 11 juni 2025, 20:22:04
Ik heb het (vooralsnog) weten te beperken tot wat foto's....
Hup pak de camera Frank en maak een leuk filmpje.
Citaat van: Hanzi op donderdag 12 juni 2025, 04:47:34Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 13:21:01Op het asiel waar ik aan verbonden ben worden regelmatig dode katten binnen gebracht door de dierenambulance. Na veertien dagen (wettelijke bewaartijd) gaan de kadavers naar de destructie (de "dode beestenbak" van de plaatselijke milieustraat).
Lekker idee om de snorharen van een kat -die al minimaal 2 weken dood is- af te knippen 🙀 . Of moet je ze tijdens die bewaartijd al "jatten" 😼 ?
Mijn idee is het ook niet echt Hans.
Ik denk dat het niet na die 2 weken hoeft.
Groet Michel