Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Wosa punten scoren

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Theorie gehaald!!!!
Hoi Mart, sterkte met alles en beterschap. O:-D
En geen haast, wij wachten rustig af tot jij er weer aan toe bent om je leuke updates te plaatsen.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Theorie gehaald!!!!
Sterkte kerel!
Citaat van: The MaSt op zaterdag 09 mei 2015, 17:57:23Goed. Daar het hier niet lukte om de foto's te posten (bestanden te groot), krijgen jullie van mij een flickr link, waarbij de fotoverslagen te zien zijn!
https://www.flickr.com/photos/treinspotter_marten/sets/72157652116841748

Gegroet!
Marten
Prachtig...  Alhoewel ik zelf (zeg natuurlijk nooit, nooit) niet echt een "bouwer" ben, kan ik het enorm appreciëren als ik anderen hun baan zie opbouwen.  :thumbup:
Ik herkende zelfs jouw diesels  ;)

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

Hoi allen,

Het gaat hier nog altijd niet goed met mij; vorige week zondag wéér een vriendin verloren..... 4e overlijden al sinds 20 augustus, ik zit er inmiddels zodanig doorheen dat ik morgen rouwtherapie/verwerking ga zoeken, want anders geraak ik in een depressie, zoiets voel ik aankomen, de modelspoorhobby ligt dan ook zo goed als stil; al ben ik afgelopen donderdagavond voor het eerst sinds de zomerstop weer naar mijn modelspoorvereniging geweest; toen ik daar binnen kwam was er op het podiumpje een hele hoop spul te vinden wat wegging, wij mochten gratis dingen meenemen....... en ik kan zodoende ondanks de zware omstandigheden waarin ik blijf verkeren toch wat WOSA punten scoren, en ook een paar halve punten voor een gebouw waar nog een dak ontbreekt, het betreft Faller 214/215 'Wegrestaurant'. Is er misschien iemand die hier het dak met het Mercedeslogo, het lantaarnpaaltje en 1 van de tankpalen nog van heeft liggen ergens los? Railing voor de trappen heb ik zelf nog wel ergens liggen!

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Wosa punten scoren
Faller b-214 wegrestaurant is een of twee jaar terug nog opnieuw uitgegeven als retro uitgave 109214. Misschien via de onderdelen service van Faller? Al is die onderdelenservice ook niet altijd gratis meer.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Wosa punten scoren
Wel mooi dat de unieke langzaamdraaiende flachmotor er nog in zit!
En dat dak is eenvoudig zelf te maken van een rond stukje dun karton dat je tot het midden inknipt, over elkaar schuift tot de juiste hellingshoek en vastplakt.
 :? Het zit je ook allemaal weer niet mee, veel sterkte met alles en hopelijk vind je passende hulp. O:-D
En ik sluit me aan bij Hans, dat dakje kan je redelijk makkelijk zelf maken.
En verder komt de modelspoorhobby wel weer als je er aan toe bent, het loopt niet weg.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Mart.

Van teveel slecht nieuws kan een mens zeker zeer depressief worden!
Zeker wanneer het een opstapeling ervan wordt in korte tijd.
Goed dat je dat tijdig herkend, nu hopen op de juiste hulp op tijd.

Verder was je dus net op tijd bij de club om wat afdankers te scoren.
Zo zie je maar weer dat een lach en een traan vaak samen gaan

Groeten en sterkte,

Erik.
Dat zijn al goede adviezen hierboven, Mart.
Ik zal er nog eentje bij doen; als je hulp gevonden hebt en je denkt na een paar sessies dat het/dit/die niet is wat je echt helpt, zoek dan snel iemand anders.

Sterkte, geef niet op en succes  :P !

Grtz Tony

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

Bedankt voor de reakties heren! Ik was er even tussenuit wederom. Begin november nóg een overlijden van een vriendin van vroeger te verwerken gekregen, 28 geworden.... daarna werd in december ook nog eens Nouschka (mijn oudste kat) erg ziek, die heb ik de donderdag voor kerst moeten laten gaan..... en ook ben ik nog erg druk bezig met werk in de kringloop, vrijwilligen in het jongerencentrum - ik zit in 2 werkgroepen daar onder andere, rijlessen en dingen daarvoor te leren. Wel zijn de eerste stappen voor nieuwe hulp gezet, maar dat duurt toch langer dan verwacht ivm personeelstekorten en ziekte. Ik heb dus redelijke dagen afgewisseld met slechte dagen en relatief oké dagen. Ik probeer de komende dagen in elk geval weer wat meer te doen in de treinkamer qua opruimen en uitzoeken wat ik nodig heb om de treinbaan te gaan bouwen, sowieso moet ik opnieuw beginnen met de modulebakken ivm schaduwstations en sporen naar beneden. Maar dan moet ik ook weer wat ruimte in de woonkamer hebben zodat ik dingen uit de treinkamer tijdelijk daar kan stallen. Enfin, hoop bezigheden en ik ben nog wel even bezig met alles, maar misschien is het ook wel lekker als ik straks opnieuw kan beginnen met de treinbaan - gelukkig lag nog niks vastgemaakt- zodat ik met een betere basis kan beginnen en als ik dan eenmaal m'n schaduwsporen en aansluitingen heb en wat zou kunnen rangeren dan gok ik dat de rest ook wel zal volgen! Maar ik moet ook mijn financiën weer opbouwen, die zijn aardig uitgeput van alle dierenarts en rijleskosten. Eerst maar eens zorgen dat ik wat meer ruimte heb om te manoeuvreren in huis en goed kan opruimen! Gelukkig heb ik kleine wildebras Zhenya (ook een kat, alleen dan permanent kittenformaatje) om me overal doorheen te slepen!!

Wordt vervolgd.....

Mart
Mmm, klinkt allemaal nogal hectisch Mart. Toch ben je goed bezig, hopelijk volgt hulp snel om je nog verder terug op de rails (excusez ;) ) te krijgen. Hou vol, hou moed en geniet van de goeie dagen :thumbup: !