Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De bouw van Hero's baan / Landschap keermodule krijgt z'n vorm

Gestart door Hero zaterdag 06 augustus 2011, 20:43:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Hoi Alex,

Wegwerken is geen probleem nu ik er nog goed bij kan.
Ik ken mezelf als ik het nu niet wegwerk hangt het over 10 jaar nog net zo.

Ik schrok eerst een beetje van de prijs van 1 boekbinder (50 cent).
Een doos met 100 was maar 7,50. Een flink verschil gelukkig. :D

Zo nu de soldeerbout eens opwarmen voor de laatste aansluitingen.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Robin

Waar heb je die dingen vandaan dan?Kunnen we ze ook halen en als we dan een keer goed zin hebben dan liggen ze alvast maar klaar.Anders komt het er inderdaad nooit niet van.

Harald & Alex


























Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Bij de boekhandel hier op het wereldberoemde winkelcentrum.
Anders neem je de halve doos over.Ik heb er denk ik net 20 gebruikt.

Waren de lege regels in de aanbieding ? :D

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
he dat is wel raar inderdaad met die lege vlakte zo  :?

Maar ja als jij ze niet meer nodig hebt dan nemen we ze wel mee als we volgende week komen.Ik denk niet dat ik er met 20 klaar ben...........

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Neem er 50 mee, dan kun je zien of ze bevallen.
Je kunt ze lijmen ,maar ik heb het geduld niet te wachten tot de lijm is afgekoeld.
Ik schiet ze vast met een nietmachine.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bekabelen schaduw station.
Hoi Robin

Foto's verklaren veel, laat ook zien hoe netjes je werkt, inspireert mij om het dadelijk op mijn baan ook zo te doen (net als een hoop andere baanbouwers op dit forum trouwens).
Wacht  je volgende update
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Lang genoeg gewacht Koos?

Jij noemt het netjes,ik noem het overzichtelijk.Niet alles ligt 100 % haaks enzo.
Maar slordig is het gelukkig niet.Een beetje consequent werken en 2 draaddiktes voor de aansluitingen en de ringleiding maken er al snel een overzichtelijk geheel van.

Ondertussen alle fouten weggewerkt. Er was een bezetmelder die bleef hangen,draadje aan de massa kant van de diode gesoldeerd. :(
Was snel op te lossen gelukkig. Dus dan is de eerste module nu technisch af. :P
Er zal t.z.t. nog wel een usb aansluiting in dit deel verschijnen. Onder de 5 sporen ligt een loconet naar rs232 convertor en een loconet naar S88 verloop.

Mijn oudste loc de BR 86 had de eer de eerste meters op de nieuwe baan te maken.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hoi

Netjes overzichtelijk of overzichtelijk netjes hetzelfde toch :P
Goed dat het allemaal werkt, zie ik de voortgang weer in een volgende update
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hoi Robin,

dat schiet al lekker op :thumbup:

Nu ik je met I-train zie werken heb ik nog een vraagje aan je. Je weet misschien dat ik wat problemen heb met enkele ingangen op m'n S88 bus. Laatst heb ik Paul Haagsma het volgende gevraagd:

Is het mogelijk om ergens in Koploper iets in te stellen waardoor Koploper alleen maar reageert op meldingen die langer duren dan bv 100ms? Ik weet dat dit geen bronaanpak is maar toch....


Dit was toen zijn antwoord:

De optie die jij zou willen zit er niet in. Wordt al jaren gevraagd, echter ik vind dat het bij de bron aangepakt moet worden en niet via de achterkant.


Zit deze optie wel in I-train?

Groetjes, John
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hoi John,

Ik weet dat de kwaliteit van de foto niet best is. :? Maar het is echt een schermafdruk van koploper.
Mijn fofocamera is defect en tot die terug is komen de plaatjes uit mijn telefoon.

Ik kan je dus niet helpen met je vraag over de delay mogelijkheden in Itrain.
Heeft jouw Tams centrale eigenlijk een loconet aansluiting? Mijn S88 gaan namelijk via een loconet adapter.Daar kun je er ook meerdere van gebruiken. Je kunt gewoon een startadres ingeven van de eerste S88 melder.

Ik hoop dat je je probeem snel op kunt lossen.Ik denk dat je het moet zoeken in een stabiele voedingsspanning of de HSI-88.
Dit is alleen een gevoelskwestie dus nergens op gebaseerd.
Kun je niet tijdelijk de probleem streng direct in je tams centrale steken?

Groeten Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hoi Robin,

heb slecht gekeken, hoe kom ik daarbij :oops: :oops: :oops:

Geen idee of Loconet te combineren is met de Tams maar ik wil toch eerst proberen de huidige layout werkend te krijgen. Als er 8 ingangen van de 352 niet werken dan moet er toch iets anders aan de hand zijn :?

Een stabiele voedingsspanning heb ik al geprobeerd maar brengt niets. Iemand in mijn topic had ook al eens het idee geopperd om deze modules eens rechtstreeks aan de Tams te hangen. Misschien moet ik dit toch eens proberen.

Groetjes en bedankt, John
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Geeft niets John,

Je hebt wel andere dingen aan je hoofd en begint spoken te zien. :D
Beide door mij genoemde opties zijn inderdaad bedoeld om die HSI88 te overbruggen.
Misschien is die namelijk wel de veroorzaker van je problemen.(mogelijk schuldig tot het tegendeel is bewezen.)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hoi Robin,

bedankt, nu begin ik nog meer aan mezelf te twijfelen :D

Groetjes, John
Re:De bouw van Hero's baan / Testritten Schaduwstation
Hallo,

Dit weekend verder gegaan met een korte test sessie van het schaduw station. In een halfuur tijd 3 keer ruzie gehad met de engelse wissel dus deze verwijderd en 2 gewone wissels voor teruggezet. De betrouwbaarheid staat voorop en als in deze fase al problemen bovenkomen is dit de beste oplossing. De wissels liggen op de foto nog niet op de definitieve plaats. Er komt nog een halve raillengte tussen de overloop en de afslaande wissel om de s bocht op te heffen.
Hier moet ik draden voor oplengen en doe ik wel als de spiraal bekabeld wordt.

Ik heb nog wel even goed gekeken in het binnenwerk van de dienstweigerende engelse wissel. Er lopen allerlei stangen klem of aan.Dit gaan we wel een keer verhelpen en dan zien we wel of hij nog terugkomt.

Gisteren ook alle bevestigingsplankjes voor de draadeinden gemonteerd. Nu alleen nog gaten boren op de juiste plaats en we kunnen de hoogte in.
Ook de puzzel van de 8 hoek eens in elkaar gestoken.Helaas liet de pasvorm te wensen over. Na een ronde had ik een afwijking van 2 cm.
Inspectie van de blokhaak verhelderde het hele probleem. Er zat in de hoek van het 45' deel een lijmspetter. Dus klopt de hoek van de spiraal delen niet. :-(
Gelukkig is 3mm triplex makkelijk te bewerken dus met een stanleymes de 3 afwijkende delen weer haaks (45' eigenlijk) gemaakt.
Zoals op de foto te zien is de passing nu wel goed.Moet nu helaas weg dus geen tijd meer om hier mee verder te gaan dit weekend.

Groeten, Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin,

Vervelend dat je met het engelse wissel problemen hebt, hier werken ze gelukkig wel goed het enige waar ik problemen mee heb is de drieweg wissels.

Je spiraal begint al vorm te krijgen  :thumbup: :thumbup:

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

Lekker er uit laten die engelse wissel.Je weet wij hebben er twee in zitten en al genoeg problemen met de ene gehad en nu begint de tweede ook.Net nu er geballast is doet 1 "been" het niet meer en de oplossing zoals jij hem laat zien kan bij ons helaas niet.

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hallo,

De afgelopen dagen is hier mondjesmaat doorgewerkt aan de baan. Door drukte op het werk is er bijna geen tijd over om te hobbyen.Wel dagelijks een setje van de spiraal aan elkaar geplakt.

De inrij wisselstraat van het schaduw station ligt half onder de railspiraal.Dit geeft de benodigde ruimte besparing maar heeft ook tot gevolg dat niet alle draadeindes van de spiraal daar kunnen staan waar ze nodig zijn.
Met wat creatieve oplossingen is het toch gelukt de ondersteuningspunten te creƫren.
Met een stalen hoek,een portaaltje en 2 ipv 1 draadeind. Is de spiraal volledig ondersteund.
Zonet de overgang van de wisselstraat naar de spiraal gezaagd en vast gelijmd.

Groetjes Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin,

Wat komt er toch een hoop werk bij kijken om zo,n spiraal te bouwen.

Het ziet er goed uit, alleen lijktt hij nu wel erg snel te stijgen of is dat gezichts bedrog ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Peter,

Hij loopt nog wat stijl. Ik was een plankje vergeten vast te lijmen. Om ruimte te maken voor de lijmtangen het geheel dus iets opgekrikt.

Er is ook nog niets afgesteld.Dit deel ligt er puur om de aansluiting naar het onderste niveau eraan te lijmen.(Daar waar op de foto dat gat zit in de bedding aan de linkerkant)
En om te gaan checken of alles echt vrijloopt. Er zijn hier en daar wat vreemde hulpconstructies nodig :D
De stijging wordt uiteindelijk 10a11 cm per ronde. De rails die er ligt wordt R3 en R4 en geeft dan 3 /3,5 % stijging.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

En je ging net zo snel, dadelijk haal ik je nog in :) :)
Ga je nog naar Houten 8 okt. of heb geen tijd omdat je aan je spiraal ver moet werken?
ziet er wel profi uit, succes verder

Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hallo koos,

Alles wat tijd kost hebben we nu gehad.Ik hoop na het weekend naar het tussen niveau met keerlus te kunnen rijden. ;)
Het wordt alleen geen modelbouw weer dus gaan we dit in de avond uren doen.
Hoe zijn de vorderingen bij jou ? Staat de eerste tafel al dan ? :D

Houten weet ik nog niet.Eigenlijk heb ik niets nodig.Maar ik kan voor de gezelligheid wel gaan.
Ik moet alleen vrijdagavond en zondag werken dus ik ga dan niet heel vroeg.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi

Nee weinig vorderingen wat dat betreft, maar als de eerste tafel staat dan volgen de resterende 19 er direkt achteraan, (dan ben ik van het meeste zaagwerk af, dus rotzooi)
Ben nog steeds bezig met KL en nu ook met iTrain om een juiste keuze te maken voor de toekomst, ik probeer me eerst goed voor te bereiden, met KL nu bezig met vaste treinroutes.
Naar Houten is ook nog niet 100% zeker, maar als ik ga dan is het vroeg.
spreek je later wel weer
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hallo,

Afgelopen dagen de inrijwisselstraat van het schaduwstation bekabeld.
Tevens de ringleiding onder de spiraal aangebracht.
De spiraal module is nu klaar voor de hoogbouw :D
De eerste 2 windingen liggen te drogen.Ik heb vandaag de geluiddempende onderlaag aangebracht.
Maandag over de draadeindes laten zakken de rails erop en rijden maar.

Het geheel vanmiddag ook in koploper ingevoerd en alle wissels goed gelegd. De standen van koploper komen met de IB. overeen. Ik zal niet vaak met de hand schakelen maar het is wel lekker als alles klopt.

Foto's volgen spoedig. De camera ligt nog op mijn werk.
Ik ga nu eerst mijn oogst zeeschuim eens van het zaad en de blaadjes ontdoen. Dan kan het daarna in een Glycerinebadje voor fixatie.

Groeten,
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: KdeB op vrijdag 30 september 2011, 18:46:03
Hoi

Nee weinig vorderingen wat dat betreft, maar als de eerste tafel staat dan volgen de resterende 19 er direkt achteraan, (dan ben ik van het meeste zaagwerk af, dus rotzooi)
Ben nog steeds bezig met KL en nu ook met iTrain om een juiste keuze te maken voor de toekomst, ik probeer me eerst goed voor te bereiden, met KL nu bezig met vaste treinroutes.
Naar Houten is ook nog niet 100% zeker, maar als ik ga dan is het vroeg.
spreek je later wel weer


Koos,

Vergeet het zaagwerk van de spiraal niet.Daar zit bijna net zoveel zaagwerk in als de rest van de tafels.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Ik ga je volgen!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

Zullen we volgende week even onze camera meenemen?Wat fotos van jouw baan en ook van de ombouw van de locs lijken ons wel leuk en dan nog wat resultaten van rijdende locs uiteraard.Zoals het nu staat komt Jenny niet mee want die moet werken zondagmiddag........

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Wat extra foto's kan nooit kwaad. Ik ben nu op weg naar huis en heb mijn camera weer mee.
Ik zal morgen dus wat foto's schieten. Ik denk niet dat ik voor het donker al thuis ben.
Dus vandaag gaat niet meer lukken.
Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: lukas op zondag 09 oktober 2011, 16:12:06
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Ik ga je volgen!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Je bent niet de enige die nieuwsgierig is. Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat het moet worden.
Het idee is een station in een heuvellandschap.Zuid Limburg of iets zuidelijker,met iets grotere hoogte verschillen. Dan kunnen we de inrit naar het schaduw station iets makkelijker wegwerken.
Ik wil ook een experiment met een spiegel doen zodat het lijkt of het station langer doorloopt.
(de baan draait op dat moment de spiraal in)Maar of dat succesvol is ?
Eerst maar eens zorgen dat de sporen het maaiveld bereiken.Dan kan ik de definitieve stations versie tekenen.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: Hero op zondag 09 oktober 2011, 18:36:43
Citaat van: lukas op zondag 09 oktober 2011, 16:12:06
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Ik ga je volgen!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Je bent niet de enige die nieuwsgierig is. Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat het moet worden.
Het idee is een station in een heuvellandschap.Zuid Limburg of iets zuidelijker,met iets grotere hoogte verschillen. Dan kunnen we de inrit naar het schaduw station iets makkelijker wegwerken.
Ik wil ook een experiment met een spiegel doen zodat het lijkt of het station langer doorloopt.
(de baan draait op dat moment de spiraal in)Maar of dat succesvol is ?
Eerst maar eens zorgen dat de sporen het maaiveld bereiken.Dan kan ik de definitieve stations versie tekenen.

Robin

Je maakt me nog nieuwsgieriger!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
@ Lukas,

Wacht maar rustig af.Het zal niet heel rap gaan allemaal.Ik wil het dit keer goed doen en alles uitvoerig testen voor ik verder ga.

Ik heb nu tijdelijk een keerlus op het schaduw station liggen.We kunnen dus rond rijden. :D
De spiraal heeft nog wel wat nastelwerk (fine tuning) nodig.Als eerste moet de onderliggende wisselstraat gesteld worden.Dit ga ik doen met mijn plan V.
Deze is zeer kritisch in het bochtenwerk en de start van een helling. De ideale testtrein dus.

Ook ben ik nog bezig de oogst zeeschuim van bladeren en de zaadjes te ontdoen.Dit rustgevende werkje moet je niet te lang achter elkaar doen. De lol is er na een uur wel af.
Ik heb nu gelukkig de eerste bak gedaan en deze staat te weken in het fixatie middel.(Glycerine)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Ik wacht ook zeker af.
Ziet er trouwens goed uit!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin

ziet er goed uit
mooie zeer natuurlijke boom
klopt het dat de rails in je spiraal niet evenwijdig liggen of moet je dat ook nog fine tunen

groet
Koos
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hallo Koos,

De rails lopen gedeeltelijk evenwijdig.Bij de wisselstraat is creatief gespeeld met diverse boogstralen om na 1/2 winding op 64 mm afstand uit te komen.
Met dit resultaat wat ook een mooie overgang van het stijgende spoor mogelijk maakt.Door de maximale lengte past het net in de spiraal.
Alles ligt nu nog los.Ze waren inderdaad verschoven.
Vlak voor ik de foto maakte had ik last van een spookmelding.Moest dus even een deel er weer uit slopen. De oorzaak was een half weggeknipt koppelplaatje uit de rail.Natuurlijk daarna niet netjes de boel weer uitgelijnd.(is nu wel weer gedaan)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

Duidelijk, had niet anders verwacht natuurlijk
wacht weer op je volgende update

Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin.

Mooi om te zien dat je nu een rondje kan rijden.Kan je al dat materieel van je eens "uitlaten." Neem aan dat je stiekem al wel even een paar hebt laten rijden?

Zondag krijg je een paar "gast locs" op bezoek.Als we ze aan de gang krijgen tenminste  ;)

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
@ H & A,

Helaas nog geen tijd gehad om de boel rond te laten rijden.
Afgelopen nacht gewerkt en vandaag kwamen ze een glasvezeltje door de gevel boren.
Ik krijg dus binnenkort digitale tv etc.
Vanavond een veel te lange vergadering gehad. Dus alweer geen tijd om te rijden :(
Wel het trace ondersteund zodat het nu alleen nog een kwestie van materiaal plaatsen is.
Nog een voorkeur voor iets wat rond moet rijden zondag?

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Welke locs heb je?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

Er stond toen we de laatste keer bij je waren dusdanig veel dat we het allemaal niet meer weten.We hopen in ieder geval de de BR103 van ons te zien rijden.  ;)

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: harald en alex op woensdag 12 oktober 2011, 20:30:59
Robin

Er stond toen we de laatste keer bij je waren dusdanig veel dat we het allemaal niet meer weten.We hopen in ieder geval de de BR103 van ons te zien rijden.  ;)

Harald & Alex

Ja de kast staat aardig vol. :D En dan heb je de helft nog niet eens zien staan.
Ik zal eens kijken of ik morgenavond nog iets kan eiken. Anders moeten we dat zondag maar even tussendoor doen.
Ik weet toevallig dat Harald er erg handig in is geworden ;)

Moet ik alleen wel even een programmeerspoor maken. O:-D De bedrading ligt er al.Alleen de schakelaar om de boel om te zetten nog niet.
Ik wil kunnen schakelen tussen mijn mobile station en de IB. Worden dan 3 standen,dus 2 schakelaars voorlopig.Zal eens achter een dubbelpolige driestanden schakelaar aan gaan.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Kijk en dan nog zeggen "Ik hoef niet naar Houten want ik heb niks nodig" Die schakelaars schijnen daar dus wel te koop te zijn.Maar dat zal Harald wel leuk vinden als er wat gereden kan worden.Geduld om een lange tijd naar het gepriegel te kijken heeft ie toch niet  ;)

Harald & Alex
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Op mijn werk staat ook een bak met oude schakelaars.
Die zijn alleen wat voordeliger :D Morgen eens kijken of daar wat bruikbaars tussen zit.

Junior hoeft niet te kijken hoor. Die kan gewoon zelf aan de slag.We verzinnen wel wat voor hem.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: Hero op woensdag 12 oktober 2011, 21:51:35
Op mijn werk staat ook een bak met oude schakelaars.
Die zijn alleen wat voordeliger :D Morgen eens kijken of daar wat bruikbaars tussen zit.

Junior hoeft niet te kijken hoor. Die kan gewoon zelf aan de slag.We verzinnen wel wat voor hem.

Robin

Hey Robin,

Ik heb op de beurs in Houten deze drie standen schakelaar gekocht ? 3.00 en dat werkt echt super.
Conrad heeft ze ook op hun site staan ( vraag ne niet waar want je zoekt je een ongeluk ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: degeluidsman op donderdag 13 oktober 2011, 11:41:00
Citaat van: Hero op woensdag 12 oktober 2011, 21:51:35
Op mijn werk staat ook een bak met oude schakelaars.
Die zijn alleen wat voordeliger :D Morgen eens kijken of daar wat bruikbaars tussen zit.

Junior hoeft niet te kijken hoor. Die kan gewoon zelf aan de slag.We verzinnen wel wat voor hem.

Robin

Hey Robin,

Ik heb op de beurs in Houten deze drie standen schakelaar gekocht ? 3.00 en dat werkt echt super.
Conrad heeft ze ook op hun site staan ( vraag ne niet waar want je zoekt je een ongeluk ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.

http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=3925 :D

Groeten Sander
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Bedankt heren,

Ik zal er een mee bestellen als ik nog meer nodig heb.
En anders kijk ik in Houten wel. Weet je nog bij wie Peter?

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Citaat van: Hero op donderdag 13 oktober 2011, 15:34:14
Bedankt heren,

Ik zal er een mee bestellen als ik nog meer nodig heb.
En anders kijk ik in Houten wel. Weet je nog bij wie Peter?

Robin

Volgens mij heet het bedrijf treinen-electronica ? ze staan in de rechterhal, helemaal doorlopen tot de buitenmuur dan kun je alleen nog naar rechts lopen dan staan ze ongeveer in het midden tegen de buitenmuur aan.

Snap je het nog  :P


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Peter,

Ergens langs de buitenmuur in de rechterhal.

Moet te vinden zijn.  :)

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin

je bent een mooie baan aan het bouwen en op een mooie manier.

ik las dat je vandaag bezoek krijgt van een colega CH bouwer  :D maak er een leuke dag van.

groetjes uit de buurt
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Bas,

Dat wist ik helemaal niet dat je zo dicht in de buurt woont.Ik mag wel uitkijken.
Jij en die telelens. :D

Vandaag is er hier in huis inderdaad gewerkt aan wat CH loks.Harald en Alex waren op bezoek met wat ombouw projecten.
Een BLS lok miste een koplamp.Hier een nieuw ledje ingesoldeerd.
Een BR 103 voorzien van een andere motor en decoder.(en de verlichting gepimpt zie hun eigen bouwdraadje)
En een stoomlocje voorzien van een Maxxon motor.
Een BR 18 blijft hier logeren totdat de wielen weer in het gareel staan.

Harald nog bedankt voor het eiken en inregelen van een groot deel van mijn Marklin materiaal.
Het rijdt nog steeds rond. :thumbup:
En de eerste sessie met koploper aan het stuur.Wat probleempjes met de vrijgave van wisselstraten.
Wat blijkt : heeft de koploper op het voorste wiel geen massa contact en dus geen bezetmelding :-(
met gevolg dat de laatste melder niet terugmeldt in de opstelblokken.
Als iemand nog oplossing weet voor dit ongemak.

Robin
Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Hoi Robin.

Jaja zo zie je maar de wereld is klein :)

Fijn dat het meeste matriaal van je het nu doet bij mij staat het meeste zo en zo stil in de vitrine.

Wel altijd leuk dat forum leden bij elkaar op de koffie komen :)

Groetjes bas

Re:De bouw van Hero's baan / Bouw Railspiraal
Robin

Jij ook bedankt voor de gezellige dag met een hoop positieve resultaten zoals je al vermeld hebt.Harald heeft zich niks niet verveeld en wilde eigenlijk al niet weg.Net even de locs even een klein stukje gereden en zoals het er uitziet werkt alles naar behoren.Ijken komen we vandaag niet meer aan toe.Hopen dat ik morgen een beetje op tijd thuis ben dan gaan we dat morgenavond regelen.

Je baan zag er top uit  :thumbup: Zoals ik al zei ziet het er in de werkelijkheid een stuk groter uit als op de fotos en nu is het overzicht wel duidelijker.Het zit slim in elkaar.

Dus harstikke bedankt voor alles en we spreken elkaar spoedig weer!Ik ga de gemaakte fotos maar eens verkleinen en in ons topic zetten.

Groeten.

Harald & Alex