Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

"Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Gestart door basjuh1981 zaterdag 11 augustus 2018, 20:12:21

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Bas,

Wat een geweldig mooi resultaat! Ook bedankt voor de detailfoto's met de uitleg.

Lijkt mij ook wel mooi op mijn baan, maar voordat ik zover ben dan is het wel een stukje verder in de tijd.... :?

Ga intussen maar lekker verder met verouderen/wheateren dan kunnen we mooi afkijken!  :P
Twee weken geleden de B4ye ontvangen. Ik was lekker bezig met het omspuiten van het blauwe rijtuig, dat ik gelijk de B4ye ook gedaan heb. Hier het eindresultaat:

doe maar een treintje

weatheren is niet mijn ding, want ik hang (puur) naar het verleden als kind waar m'n BR 80 een stel donderbussen trok, maar ik moet zeggen wat je doet is buitengewoon knap en mooi.
chapeau  :thumbup:  :thumbup:

groetjes, Ruud

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Weer een mooi resultaat Bas.  :thumbup:  :thumbup:

Henk
Heel mooi en knap. Hoe weather je de wagen rondom de opschriften ?
Je kan ze afplakken en dan de verf spuiten. Wat je ook kan doen is de verf spuiten en daarna schoon maken met een wattenstaafje of penseel.
Beste Bas, ik vind het grandioos wat je laat zien, zeer leerzaam en inspirerend! Gr Peter
Heel erg mooi hoor. Durf dat zelf ook nooit aan, maar ziet er wel erg realistisch uit zo.

Gr henk
De airbrush heeft even rust. De baan zelf heeft ook aandacht nodig. Dus verder met ballasten.

Daarnaast ook alvast bezig geweest met de wisselaandrijvingen op de juiste plek te monteren en aan te sluiten. De wissels liggen in het verlengde van het spoor waar ik in het plaatje hierboven aan het ballasten ben.

De wisselaandrijvingen aan de onderkant gemonteerd, aangesloten op de wisseldecoder en kunnen vanuit de CS3 bediend worden.

Op een later moment moet ik nog de puko's aan de onderkant van de wissels monteren, maar die moet ik nog bestellen.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooie vorderingen Bas  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman  

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Bas,

Ik moest even goed kijken want je schreef dat je de wisselaandrijvingen aan de onderkant hebt gemaakt maar je hebt geen K-rails.
Ziet er netjes uit.
Ballasten is zo'n klus waar ik ook nog aan moet beginnen.

Veel succes ermee.

Henk
Citaat van: Trainhenk op zondag 22 maart 2026, 12:02:23maar je hebt geen K-rails.
Dat heb ik wel, maar niet veel meer :)