Hallo,
Dit weekend verder gegaan met een korte test sessie van het schaduw
station.In een halfuur tijd 3 keer ruzie gehad met de engelse wissel dus deze verwijderd en 2 gewone wissels voor
teruggezet.De betrouwbaarheid staat voorop en als in deze fase al problemen bovenkomen is dit de beste oplossing. De wissels liggen op de foto nog niet op de definitieve
plaats.Er komt nog een halve raillengte tussen de overloop en de afslaande wissel om de s bocht op te heffen.
Hier moet ik draden voor oplengen en doe ik wel als de spiraal bekabeld wordt.
Ik heb nog wel even goed gekeken in het binnenwerk van de dienstweigerende
engelsewissel.Er lopen allerlei stangen klem of aan.Dit gaan we wel een keer verhelpen en dan zien we wel of hij nog terugkomt.
Gisteren ook alle bevestigingsplankjes voor de draadeindes gemonteerd. Nu alleen nog gaten boren op de juiste plaats en we kunnen de hoogte in.
Ook de puzzel van de 8 hoek eens in elkaar gestoken.Helaas liet de pasvorm te wensen
over.Na een ronde had ik een afwijking van 2 cm.
Inspectie van de blokhaak verhelderde het hele probleem. Er zat in de hoek van het 45' deel een lijmspetter.Dus klopt de hoek van de spiraal delen niet.

Gelukkig is 3mm triplex makkelijk te bewerken dus met een stanleymes de 3 afwijkende delen weer haaks (45' eigenlijk) gemaakt.
Zoals op de foto te zien is de passing nu wel goed.Moet nu helaas weg dus geen tijd meer om hier mee verder te gaan dit weekend.
Groeten, Robin