Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 10:59:35
Hartelijk dank Piet...en weer een prachtige LINK die je hebt gegeven, klasse  :)

Ben ooit lid van een duits forum geweest, dat moet lukken.
Duits en Engels kan ik redelijk schrijven en lezen, maar FRANS is een ramp  :lol:

Het zal nog een hele klus worden, maar dat was het ravijn in het begin ook...vaak is het gaan met die banaan !!
Het zullen geen grote LOK-loodsen worden, een paar heel bescheiden, want zoveel ruimte heb ik ook weer niet hoor.

Groeten,

Hans.


Graag gedaan.
Ik kijk zelf ook graag in de Ruhmeshalle (niet alleen omdat ik er zelf ook in sta) en andere topics. Staan prachtige banen en modules in. Een hele wereld van ideeën. Stummi's bevat vaak ook heel snel allerlei wetenswaardigheden en nieuwtjes.

Denk wel dat je dit heel goed moet plannen, zeker gezien de beperkte ruimte.

Staat heel leuk je ravijn. Als je de wereld er omheen gaat aankleden, misschien nog wat meer groen op de rotsen, maar dat kun je beter bekijken in het grote geheel denk ik.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Piet...ik zal er ook echt de tijd voor moeten nemen.

En met dat groen gaat wel goed komen, eer dat ik daar weer aan toe ben  :)
Naar de rails toe hou ik zeker de groen-hoogte laag anders zie je het ravijn niet meer, maar achterin gaat zeker veel meer groen komen.

Zo geeft het wel veel afwisseling, en dat maakt de bouw van een treinbaan ook zo boeiend denk ik.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
THWboy
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 13:04:33
...... En de seinen met beveiliging e.d ......

wat houd die beveiliging in?
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: THWboy op maandag 28 september 2009, 16:16:29
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 13:04:33
...... En de seinen met beveiliging e.d ......

wat houd die beveiliging in?

Seinen en stopsecties inbouwen om ongelukken te voorkomen  :)

Heb hier nog een extra draadje lopen:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17854.0

Veel werk aan de winkel dus :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
THWboy
gast

Re:Baan Hans(je)
Dankje hans voor die link! ben weer heel wat wijzer geworden :)
Veel succes ermee!
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 12:28:43
Hessel, speciaal op jouw verzoek een sfeer-foto  :)

Uiteraard moet er omheen nog een hoop gebeuren !! ...hij zit in het gat  :lol:
En wordt goed ondersteund met een plaat en draadeinden.



Groeten,

Hans  :wink:

Hallo Hans,

Ziet er mooi uit zo, je hebt dezelfde railwagon als ik alleen die van mij is geel.
Hoe bevalt die wagon jou??
Doe jij er nog wasbenzine op de vegers?

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: THWboy op maandag 28 september 2009, 16:43:46
Dankje hans voor die link! ben weer heel wat wijzer geworden :)
Veel succes ermee!

Graag gedaan THWboy, jij ook succes  :)

Einte, hij werkt het beste als je rails al schoon is...m.a.w is deze alleen geschikt voor het bijhouden van de rails, dus je moet regelmatig met de wagon rijden.
Ik doe er niks op, je moet toch oppassen met wat je erop doet betreffende schoonmaak-middelen.

Iemand een tip ??

Bedankt  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baan Hans(je)
Waarom zie ik nog 2 moeren op je plaat zitten? gebruik je daar geen inslagmoeren.
Heb 'n tijdje geen reactie gegeven op je brug diorama, maar mijn hemel wat heb je dat leuk in elkaar gedraaid.
ZEER netjes gemaakt
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Rieske op maandag 28 september 2009, 18:08:26
Waarom zie ik nog 2 moeren op je plaat zitten? gebruik je daar geen inslagmoeren.
Heb 'n tijdje geen reactie gegeven op je brug diorama, maar mijn hemel wat heb je dat leuk in elkaar gedraaid.
ZEER netjes gemaakt

Hoi Rieske...dat is een tijdje geleden, hoe gaat ie  :)

Door omstandigheden heb ik het zo gedaan...worden later totaal weggewerkt in rots-partijen...dus vrees niet  :lol:

Dank voor je compliment...groet,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baan Hans(je)
@Hansje
Hier alles goed dank je.
Heel druk op het werk, weinig bouwen wel veel op het forum (lezen).
Jij gaat aardig dat is een ieder wel duidelijk en leuk dat je het zo mooi in beeld brengt.
Ga vooral zo verder, iedereen geniet ervan, ik zeker
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Rieske, zal ik doen  :)

Ik heb dit nog opgezocht van Belljt, nog niet zo gek dat opvullen met kurk.



Ik ga hele korte overgangs-stukjes eerst maken, de schijf iets hoger plaatsen.
De randen van de schijf later netjes afwerken en schuin laten aflopen, zoiets  :)

Zie wel.

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Leuk om te zien hoe de brug nu eengeheel wordt met je baan.
Gezien jou bouw kwaliteit gaat het zeker goed komen.

Veel plezier met je draaischrijf.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Alves
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Die brug is geniaal gemaakt gewoon prachtig.
En veel plezier met je draaischijf.

Alves
Re:Baan Hans(je)
ERIK SALDEN
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

jouw foto's en enthousiasme hebben me weer doen besluiten om komende week weer verder te gaan bouwen aan mijn baan.
Complimenten voor het reeds gemaakte !


Mvrgr:

Erik
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 18:05:53
Citaat van: THWboy op maandag 28 september 2009, 16:43:46
Dankje hans voor die link! ben weer heel wat wijzer geworden :)
Veel succes ermee!

Graag gedaan THWboy, jij ook succes  :)

Einte, hij werkt het beste als je rails al schoon is...m.a.w is deze alleen geschikt voor het bijhouden van de rails, dus je moet regelmatig met de wagon rijden.
Ik doe er niks op, je moet toch oppassen met wat je erop doet betreffende schoonmaak-middelen.

Iemand een tip ??

Bedankt  :)

Groeten,

Hans.

Hallo Hans,

Ik heb de stoute schoenen aangedaan vandaag, en wat wasbenzine er op gedaan, en gelijk een paar problemen op de baan minder met het schokken van de locs.
Een paar stukken wilden nog niet toen heb ik een kwast met een beetje wasbenzine genomen en de rails afgenomen, help goed  :D :D
Wel gekeken of er geen haren achterbleven  8)

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
CiteerHessel, speciaal op jouw verzoek een sfeer-foto  

Hans, dank je dank je 8)  ik kijk mn ogen uit. ik heb er 1 woord voor: wauw!

natuurlijk moet je nog veel aan het landschap doen, maar dit stukje geeft toch al een goede indruk hoe het gaat worden.

succes met je draaischijf. dat is ook een heel project.

groeten Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Die brug ziet er erg mooi uit, zo in zijn geheel in de baan.
Ik vindt het een knap stukje werk.

Groet Jac.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor al jullie reacties  8)

Ben al wat aan het puzzelen geweest (draaischijf) om uit te komen, maar dat valt nog tegen  :shock:

Zit ook met mijn kolenkraan, dus de ruimtes tussen de rails zijn van groot belang...anders komen de sporen onder de kraan weer niet uit.

Dus een dubbel-probleem  :)

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
bedoel jij kolen kraan die bij de draaischijf gaat passen? die kan je aanpassen met k rail stikjes heb ik ook gedaan.zal eens foto maken hoe ik het gedaan heb,en hans veel puzzel plezier en succes met je baan.


groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Heb eerst even tijd gemaakt om even op je topic te kijken maar wat een update'tjes geweldig allemaal.

Wat ben je toch een bruggenmaker leuk egdaan dat voetgangers bruggetje ok je hangbrug vondt ik mooi maar heb ik niet meer terug gezien.
Je rotspartij onder je brug is geweldig geworden en met zo'n mooie loc eroverheen gaat het zeker goed komen.

Las da je even problemen had met je kolenkraan kijk anders even op mijn topic vier-landen staan foto's van een lokdepot met kolenkraan.
Maar jij bent handig genoeg om er zelf ook uit te komen je verzint vast wel wat maar als ik je een tip mag geven zal ik zeker even kijken.

Veel suces Hans met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op maandag 28 september 2009, 21:49:33
hans,
bedoel jij kolen kraan die bij de draaischijf gaat passen? die kan je aanpassen met k rail stikjes heb ik ook gedaan.zal eens foto maken hoe ik het gedaan heb,en hans veel puzzel plezier en succes met je baan.


groeten peter

Kijk, op het zwarte vierkant komt de kolenkraan...de sporen zijn precies al uitgemeten zodat ze mooi onder de kolenkraan lopen.
Verder aan het end komt de draaischijf (foto onder) en dat moet ik passend zien te krijgen, zonder al teveel te rommelen, anders komt het weer niet uit bij de kolenkraan  :lol:

O ja, is wel een oude foto, dat je niet denkt dat het ravijn ineens verdwenen is  :mrgreen:



Valt nog niet mee dit uit te leggen  :)

groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Wim,

Dank voor je vriendelijke reactie  :)

En voor je LINK... ga zeker even kijken !!

Groeten, en ik kom bij jouw ook weer eens gauw langs  :wink: ...jij ook SUCCES !!

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik zou dus vier rechte overgangs-stukken kunnen leggen...zie rode lijnen, en daarna met K kunnen afwerken ?? scheelt weer een hoop geknutsel !!

En naar de LOKLOODS (dubbel) alleen in K vanaf de draaischijf.



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!
zoals je de sporen nu hebt gepland ben je wel heel afhankelijk van de geometrie van de rails.
is het misschien een idee om de twee rechtse sporen onder de kolenbunker gewoon recht te laten lopen, de andere twee sporen op een wissel aansluiten en de wissel en lokloods op de draaischijf aan te sluiten?
je kunt de loodssporen evt. direct op de draaischijf aansluiten zodat je deze hergebruikt voor de bunkersporen.
bovendien zou ik nog een extra opstelspoor op de draaischijf aansluiten.

groeten, Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op maandag 28 september 2009, 22:28:55
Hallo Hans!
zoals je de sporen nu hebt gepland ben je wel heel afhankelijk van de geometrie van de rails.
is het misschien een idee om de twee rechtse sporen onder de kolenbunker gewoon recht te laten lopen, de andere twee sporen op een wissel aansluiten en de wissel en lokloods op de draaischijf aan te sluiten?
je kunt de loodssporen evt. direct op de draaischijf aansluiten zodat je deze hergebruikt voor de bunkersporen.
bovendien zou ik nog een extra opstelspoor op de draaischijf aansluiten.

groeten, Hessel

Klinkt geweldig....kan je geen tekening in elkaar knutselen, dat zegt vaak meer dan woorden  :)

En het is al laat voor mijn hersenen, ben geen achttien meer  :lol:

Neem er maar de tijd voor...opa gaat maffe  :P

Groet,

Hans  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 28 september 2009, 22:33:26
Citaat van: de Hoeve op maandag 28 september 2009, 22:28:55
Hallo Hans!
zoals je de sporen nu hebt gepland ben je wel heel afhankelijk van de geometrie van de rails.
is het misschien een idee om de twee rechtse sporen onder de kolenbunker gewoon recht te laten lopen, de andere twee sporen op een wissel aansluiten en de wissel en lokloods op de draaischijf aan te sluiten?
je kunt de loodssporen evt. direct op de draaischijf aansluiten zodat je deze hergebruikt voor de bunkersporen.
bovendien zou ik nog een extra opstelspoor op de draaischijf aansluiten.

groeten, Hessel

Klinkt geweldig....kan je geen tekening in elkaar knutselen, dat zegt vaak meer dan woorden  :)

En het is al laat voor mijn hersenen, ben geen achttien meer  :lol:

Groet,

Hans  :mrgreen:

Hans, dat vind ik het voordeel van M rails je kan er meer mee doen, er zit wat meer speling in.
Heb ook een doos vol passtukjes recht en krom verschillende maten, dus je komt eigenlijk altijd wel uit.
Ik heb ook geen wintrack of zo, iets gewoon passen uitleggen en meten totdat het past.

Veel succes met deze uitdaging  8)

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Zie dat je al druk aan het puzelen ben  met het inpassen van de draaischijf.

Ik heb weer even terug zitten bladeren in het M Magazin waar ze in stappen de bouw van een baan bescrijven. Daar gebruiken ze ook een draaischijf (met ronde lokloods). Om het geheel aan te sluiten vullen ze het rond de draaischijf en onder de K-rails met 6 mm triplex op om op C-rail niveau te komen. Verder gebruiken ze in de lokloods gewoon K-rails.  Een schetsje staat op pagina 11 van de download van MM 3 / 2007 (zie link)  http://medienpdb.maerklin.de/mm/downloads/MM_0307_Download.pdf

Inderdaad is het ook een zeer realistisch idee om je gehele depot met K-rails te maken, want naar mijn idee is een depot vlak (anders moet je het toch tussen de C-rail op gaan vullen). Ik zou wel met de K-rail direct na de bocht beginnen in plaats van in het rode vak.

Succes met puzzel en blijf je volgen

Groeten Henk
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
ben heel benieuwd wanneer die nou eens neergelegd gaat worden  :lol: :lol:
succes !!!
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik heb nu alweer een paar grijze haren erbij, zeg niet waar  :lol:

Dank voor de reacties maar ik denk er toch nog even over na.

Henk, bedankt voor de PDF LINK !!

Als je goed luistert hoor je mijn hersenen kraken, komt tijd komt raad...hoop ik  :)
Ik zal niks overhaast moeten doen.

Ik heb al die rails al gekocht, ook die slanke wissel...en nu past het zo mooi met mijn kolenkraan.
Heb ik niks meer aan mijn rails  :shock:

Vraag ????Ik rij digitaal (Cs2) als ik mijn draaischijf analoog blijf besturen...moet ik het geheel dan aansluiten zoals op Henk zijn PDF ????
http://medienpdb.maerklin.de/mm/downloads/MM_0307_Download.pdf

EFFE SCROLLEN

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Heb mijn antwoord al, bedankt WOUTJE  :lol:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15801.msg295256#msg295256

Moeten alle sporen (zie plaatje rechts) apart een aansluiting krijgen (rood/bruin) ????
De sporen in mijn geval krijgen toch al voeding (stroom)



Deze zag ik ook nog ergens ??...wat is de goeie ??



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op dinsdag 29 september 2009, 08:52:37
Moeten alle sporen (zie plaatje rechts) apart een aansluiting krijgen (rood/bruin) ????
De sporen in mijn geval krijgen toch al voeding (stroom)
Ja.

En het onderste plaatje zou ik niet toepassen. Hou je aan het voorschrift van Marklin.

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,
ik hoop dat je er goed aanuitkan,ik heb mijn draaischijf aangesloten zoals bij mij op de baan.en moet zeggen alles werkt zoals behooren,heb destijds raad gevraagt aan mijn marklin daeler en die dat ik het zo moest doen.
maar wens je veel puzzelplezier en succes.

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op dinsdag 29 september 2009, 12:27:55

ik heb mijn draaischijf aangesloten zoals bij mij op de baan.en moet zeggen alles werkt zoals behooren,heb destijds raad gevraagt aan mijn marklin daeler en die dat ik het zo moest doen.
Peter,

Als je verstandig bent zou ik het maar rap veranderen. Met de wijze waarop jij de boel aansluit loopt je het risico je dure centrale op te blazen. Je geeft zelf ook aan in je topic dat er een bepaalde handelwijze bij hoort. Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan.

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

vwb het overgaan op K-rails, kan natuurlijk ook, en als grote voordeel kun je dan met de K-flexrail naar de draaischijf toe werken. Een andere reden voor gebruik van K-rail in je BW kan zijn dat de rails in een BW normaal vlak op het terrein liggen, zonder zichtbare bedding. Met C-rail moet je de bedding dus volledig uitvullen. als je K-rail gebruikt is dat veel minder werk. Met K-rail is het ook makkelijker om een slakkenkuil tussen de rails te maken. Heeeeel lang geleden toen ik m'n BW ging bouwen waren deze overwegingen voor mij de eerste stap naar K-rails!

Walter
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: woutje op dinsdag 29 september 2009, 12:38:27
Citaat van: peterke33 op dinsdag 29 september 2009, 12:27:55

ik heb mijn draaischijf aangesloten zoals bij mij op de baan.en moet zeggen alles werkt zoals behooren,heb destijds raad gevraagt aan mijn marklin daeler en die dat ik het zo moest doen.
Peter,

Als je verstandig bent zou ik het maar rap veranderen. Met de wijze waarop jij de boel aansluit loopt je het risico je dure centrale op te blazen. Je geeft zelf ook aan in je topic dat er een bepaalde handelwijze bij hoort. Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan.

Gr, Ben.
hallo ben,
er is echt nog nooit iets fout gegaan hoor op mijn baan.ik doe het al een heele tijd zo.
GROETEN PETER
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

ik zie dat er al meerdere oplossingen worden aangedragen. De K-rail variant waarbij je het hele emplacement met K-flex uitvoert is ook erg elegant. dan kun je alle kanten op.

maar dit is mijn idee:


met vriendelijke groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hessel,

Zal het eens nader bekijken, bedankt  :)

Aanvullende info, de kraan zelf komt aan de kant van het raam...zie bewerkte foto  :lol:



Het is prettig als ik de LOK met wagons, kan doorrijden...kan ontkoppelen en kan draaien op de schijf.

Walter, geef toe...K rails is wel aantrekkelijk, maar kan ik hiermee wel hetzelfde leggen..ook gezien de rail-tussenruimte i.v.m mijn Kolenkraan ??
Maar dan zal ik ook K-wissels moeten kopen  :shock:

Met FLEX past het wel altijd, en ook die kuil klinkt wel leuk  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Als ik met K ga werken...moet ik een goede overgang maken en dat is nog niet eenvoudig, zie het gele deel.
Moet wel een beetje worden zoals ik het nu heb, snap je.



Ben nog steeds aan het brainstormen  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

je kunt de k rails gaan toepassen na de wisselstraat. Dan heb je wel  overgang rails nodig, maar is verder dan geen probleem meer. Ik begrijp dat je niet het geheel in K wilt doen. Het hoogteverschil is natuurlijk simpel weg te werken. door de Krails op een plaat materiaal te leggen met de dikte van de C bedding.

W
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans!

ik denk dat je de verschillende oplossingen ook kunt combineren.

het voordeel van de aanpassing in je baanplan is dat de sporen nu niet onnodig op de draaischijf worden aangesloten (vlnr:)
1 en 2 = loods spoor met omkeren op de draaischijf
3 = spoor om loks vanuit de loods buiten de kolen om naar het station te sturen (en visaversa)
4 = bunkerspoor van en naar de draaischijf voor loks die naar de loods moeten of gekeerd moeten
5 = bunkerspoor voor loks die niet gedraaid hoeven te worden (tenderloks)
6 = opstelspoor voor kolen wagons

Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Beide bedankt voor jullie hulp  :)

Ga dit eens op mijn gemak even bekijken en laten inwerken....kom hier op terug.

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
als ik eerlijk mag zijn vind ik het het op de foto,waar je de kraan en roode strepen staan.vond ik heel mooi en goed om je draaischijf aan te werken.allee mijn nederige meening he hans,jij hebt mij ook al zoveel geholpen de laaste weeken dus ik hoop jou ook te kunnen helpen.ik zie het en hoor het wel op je draadje wat je ga doen.

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Je kunt een overgangsrails neerleggen direct na de aftakking van het hoofdspoor. Alle andere wissels kunnen dan in K, alleen beginnen de wissels van het emplacement dan een rechte rail verder.

De in rood aangegeven wissel vlak voor de draaischijf  kun je ook een spoor naar rechts opschuiven, waardoor je weer een verbinding met het doorlopende spoor kan maken. Is wel een extra sppor op de draaischijf, maar die ligt er toch al.  Heb je een extra omrij mogelijkheid en maakt je sporen iets langer. In de getekende variant moet je de loc toch ook tot op  de draaischijf rijden om van spoor te kunnen wisselen.

Nog meer om over na te denken  :)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Peter, dank voor je inzet...maar aan het eind moet ik er toch zelf uitkomen  :)

Piet, dankzij jouw krijg ik er nog wat extra grijze haren bij vandaag  :lol:

Hoe zit dat met K wissels trouwens, zijn die ook digitaal te maken ?? lijkt van niet !!
Met dat opschuiven kom ik toch in de problemen hoor Piet, dan zit ik al bijna onder mijn plaat van het kopstation.
Hoe dat het nu ligt heeft me al aardig wat uurtjes gekost.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op dinsdag 29 september 2009, 21:48:11
Peter, dank voor je inzet...maar aan het eind moet ik er toch zelf uitkomen  :)

Piet, dankzij jouw krijg ik er nog wat extra grijze haren bij vandaag  :lol:

Hoe zit dat met K wissels trouwens, zijn die ook digitaal te maken ?? lijkt van niet !!
Met dat opschuiven kom ik toch in de problemen hoor Piet, dan zit ik al bijna onder mijn plaat van het kopstation.
Hoe dat het nu ligt heeft me al aardig wat uurtjes al gekost.

Groeten,

Hans.

Hallo Hans,

Als je K rails neemt met die wissels, dan maak ik nog moeilijker voor je  :D
Je kunt servo aansturing doen gaan de wissels langzaam om  :D
Nog meer werk  :mrgreen: :mrgreen:

Succes.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Nauw heb ik ergens gezien dat iemand goed rails door kan zagen is het niet mogelijk om de bedding van de rails af te zagen en en dat hou je toch ook K rails over maar dan moet je er wel voor zorgen dat het gedeelte met de bedding verdiept ligt.

Misschien en domme vraag maar kan er wel over na denken gewoon een stukje oude kapot rails op gaan uit proberen voor je een wissel vergalepeerd.

Succes Hans wel leuk om bij een update weer even op je kunstwerkje te kunnen kijken.

Groet Wim.  
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Einte, je wordt bedankt...ach ik heb toch niks te doen  :lol:

Wim, ja het kunstwerkje valt wel op als de rest nog zo kaal is  :)

Of C flexibel maken ??

http://www.thkas-moba.de/mucis/c-flex.html

Dank voor het meedenken iedereen !!!!

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Of deze oplossing, had al een tijdje geleden twee overgangs-stukken gekocht.

Plaats ik mijn kolenkraan op de hoogte onder de eerste K-rails richting draaischijf.

K onder de bunkers staat ook beter lijkt me !!??



Rest met flex-rails  :)

Of zelf kleinere overgang-stukjes maken, zie gele lijnen...wordt het stuk K-rails groter (langer)..begint dus eerder  :lol:



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
THWboy
gast

Re:Baan Hans(je)
Als je het vol gooit met ballast, dan herken je het niet meer terug dat er C-rails en K-rails door elkaar ligt.
(op figuurlijke manier)

Succes veder!
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: THWboy op dinsdag 29 september 2009, 22:45:20
Als je het vol gooit met ballast, dan herken je het niet meer terug dat er C-rails en K-rails door elkaar ligt.
(op figuurlijke manier)

Succes veder!

Dank je, moet lukken...zo gaat het worden.

Let's FLEX  :lol:

Groeten,

Hans.