Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Tilly op zondag 06 september 2009, 08:15:54
Ik ben echter benieuwd of 1x 24188 als stopsectie voldoende is :?
Zal wel lukken denk ik, de snelheid is laag op zo'n opstelspoor. Heb zelf ook zo'n stopsectie in het zicht. Is een cm of 8 lang met als resultaat dat de lok met een snelheid van 10km/hr stopt op 3 cm van het stootjuk. :P

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,

Zo ik heb eens door je draadje en je bouw heen gelopen en dat gaat er goed uit zien. Echter wat ik me afvraag kan je bij diverse trajecten nog wel bij als er wat gebeurd met de treinen.
Ja ze hebben mij er ook op gewezen bij de bouw van mijn baan, dus dacht ik hoe zit het bij jouw?
je zal er vast wel een oplossing voor hebben.

Succes verder en zie uit naar je volgende up-date.

Groeten Ronald
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: michiel op zaterdag 05 september 2009, 23:58:53
Hoi Peter lekker druk geweest het ziet er goed uit,als het mee zit kan ik van de winter na de verbouwingen ook beginnen.

Groeten Michiel

Hoi Michiel,  na de winter beginnen met je baan is niet verkeerd kun je het niet naar de winter periode verplaatsen dan kun je de hele winter aan de slag :D.

Citaat van: Tilly op zondag 06 september 2009, 08:15:54
Peter,

je bent goed bezig geweest. Ik ben echter benieuwd of 1x 24188 als stopsectie voldoende is :?

Groetjes, John

@ John,

Een rail schijnt voldoende te zijn, zoals Ben al schreef is de snelheid laag en zou het moeten kunnen.

Als het eventueel te weinig blijkt te zijn is alles binnen een kwartier weer omgedraaid.

Citaat van: Varekamp op zondag 06 september 2009, 17:41:30
Hallo Peter,

Zo ik heb eens door je draadje en je bouw heen gelopen en dat gaat er goed uit zien. Echter wat ik me afvraag kan je bij diverse trajecten nog wel bij als er wat gebeurd met de treinen.
Ja ze hebben mij er ook op gewezen bij de bouw van mijn baan, dus dacht ik hoe zit het bij jouw?
je zal er vast wel een oplossing voor hebben.

Succes verder en zie uit naar je volgende up-date.

Groeten Ronald

@ Ronald,

Ik ben er maar gewoon aan begonnen en gekeken wat ik tegen kwam.

Als de sporen straks op hun plek liggen zaag ik een service luik uit de plaat om bij de opstelsporen en de achterste sporen te komen.

De Arcademuur die ik ga maken wordt demontabel zodan ik er ook van de zijkant bij kan.

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
digi-jacques
gast

Re:De baan van een geluidsman
volgens mij kunnen we er gewoon een postzegel op doen en versturen, past wel in een bubbel envelop. De wissel an....... :lol:

aanbod staat, laat maar horen
Re:De baan van een geluidsman
Zooo Peter wat heb jij de vaart erin zeg. Wel handig die lat die je aan de achterzijde tegen de muur hebt geplaatst, zodat je daar nu mooi de platen op kunt afsteunen.

Ben benieuwd naar de volgende update.

Groet,
Ronald
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: digi-jacques op zondag 06 september 2009, 21:10:24
volgens mij kunnen we er gewoon een postzegel op doen en versturen, past wel in een bubbel envelop. De wissel an....... :lol:

aanbod staat, laat maar horen

Nogmaals bedankt voor je aanbod, maar omdat ik ook nog 2 stootblokken een wisselaandriving en lantaarn nodig heb zal ik het maar bestellen bij een van mijn leveransiers.

Als het alleen de wissel was geweest had ik graag gebruik gemaakt van jou voorstel om mijn linker te ruilen voor jou rechtse wissel, ik waardeer je aanbod.

groeten,

peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman
digi-jacques
gast

Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: degeluidsman op zondag 06 september 2009, 21:39:39
Citaat van: digi-jacques op zondag 06 september 2009, 21:10:24
volgens mij kunnen we er gewoon een postzegel op doen en versturen, past wel in een bubbel envelop. De wissel an....... :lol:

aanbod staat, laat maar horen

Nogmaals bedankt voor je aanbod, maar omdat ik ook nog 2 stootblokken een wisselaandriving en lantaarn nodig heb zal ik het maar bestellen bij een van mijn leveransiers.

Als het alleen de wissel was geweest had ik graag gebruik gemaakt van jou voorstel om mijn linker te ruilen voor jou rechtse wissel, ik waardeer je aanbod.

groeten,

peter / degeluidsman.


donders......., moet ik zelf op zoek naar een linker.................... :mrgreen:
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: digi-jacques op zondag 06 september 2009, 21:50:01
Citaat van: degeluidsman op zondag 06 september 2009, 21:39:39
Citaat van: digi-jacques op zondag 06 september 2009, 21:10:24
volgens mij kunnen we er gewoon een postzegel op doen en versturen, past wel in een bubbel envelop. De wissel an....... :lol:

aanbod staat, laat maar horen

Nogmaals bedankt voor je aanbod, maar omdat ik ook nog 2 stootblokken een wisselaandriving en lantaarn nodig heb zal ik het maar bestellen bij een van mijn leveransiers.

Als het alleen de wissel was geweest had ik graag gebruik gemaakt van jou voorstel om mijn linker te ruilen voor jou rechtse wissel, ik waardeer je aanbod.

groeten,

peter / degeluidsman.


donders......., moet ik zelf op zoek naar een linker.................... :mrgreen:

Die wil ik je wel opsturen :mrgreen: zit je erom te springen dan :D :D

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
peter,
even je draadje nog eens gelezen wouw seg jij gaat ook goed voruit seg.doe zo verder blijf je ook volgen,allee hoop ik he want heel de week werken en druk beezig met een eigenzaak.maar geen ik probeer iedereen en beetje te volgen hier.

groeten peter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: peterke33 op zondag 06 september 2009, 22:31:32
peter,
even je draadje nog eens gelezen wouw seg jij gaat ook goed voruit seg.doe zo verder blijf je ook volgen,allee hoop ik he want heel de week werken en druk beezig met een eigenzaak.maar geen ik probeer iedereen en beetje te volgen hier.

groeten peter

Die drukke weken ken ik ook Peter, ik moet het vooral van de weekende hebben want in de avond ben ik meestal te moe om verder aan de baan te werken.

Maar ik heb geen haast.

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ga werken man. ik ga ook zo

P.s. het laminaat ligt, EINDELIJK !!!!!!!
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Rieske op maandag 07 september 2009, 06:28:11
het laminaat ligt, EINDELIJK !!!!!!!

Dan kan eindelijk je opbouw van de baan gaan beginnen Ries.

Wel een draadje maken met de vorderingen.

Vanavond ga ik ook weer aan de slag met mijn baan.

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Rieske op maandag 07 september 2009, 06:28:11

P.s. het laminaat ligt, EINDELIJK !!!!!!!


Hey Peter,

Moeten we nog even gaan kijken of het wel waar is dat het laminaat er in ligt kan tenslotte ook in een container liggen. :)

En Peter ben benieuwd wat je vanavond weer gaat doen denk aan je vingers en hou de glazen cola ver van je rails vandaan.

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Wim N op maandag 07 september 2009, 17:29:26
Citaat van: Rieske op maandag 07 september 2009, 06:28:11

P.s. het laminaat ligt, EINDELIJK !!!!!!!


Hey Peter,

Moeten we nog even gaan kijken of het wel waar is dat het laminaat er in ligt kan tenslotte ook in een container liggen. :)

En Peter ben benieuwd wat je vanavond weer gaat doen denk aan je vingers en hou de glazen cola ver van je rails vandaan.

Groet Wim.

Dank je voor de tips Wim.

Wanavond wil ik de rails overtekenen op het hout zadat ik kan zien waar het service luik kan gaan komen, en misschien even rijden.

Voor de rest zie ik wel hoe ver ik kom.

Update volgt :D

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: degeluidsman op maandag 07 september 2009, 17:34:47

Dank je voor de tips Wim.

Wanavond wil ik de rails overtekenen op het hout zadat ik kan zien waar het service luik kan gaan komen.

peter / degeluidsman.


Hallo Peter,

Maak je het service luik niet te klein dat je er wel door heen kan.

Gewoon gebogenrails R5 gebruiken rondtje van maken aftekenen en uitzagen, dan moet de afmeting wel goed zijn. :) :) :)
R6 kan ook maar ja je hoeft er met je vrouw toch niet door ofwel.

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter,

Hoe gaat ie, ben benieuwd naar je update...wel in beweging blijven  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
de update is onderweg, ik ben nu bezig de foto's te uploaden.

Wim, ik kan met gemak door een R1 gat samen met mijn vrouw :D.

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Vanvond ben ik bezig geweest om houten staanders te bouwen.



Deze strook heeft een hoogte van 10cm. en hiervan zaag ik stukjes van 5 cm. breed.

Sommige van de gezaagde balkjes deel ik weer in drie stukjes zodat ik deze later weer tegen de balkjes aan kan schroeven.
Zie foto



het voordeel van deze steunen is dat ik ze vanaf de bovenzijde kan vastschroeven en er een stevige steun ontstaat.



Ik heb er weer 13 klaar en er stonder er al een paar onder de baan.

Verder heb ik de rails weer even gelegt zoals het eruit gaat zien met de extra opstel sporen.



Ja ik weet dat er een wissel op zijn kop ligt :mrgreen: :mrgreen: maar zo kan ik duidelijk laten zien hoe de sporen gaan lopen.

Je kunt op deze foto duidelijk zien hoe ik de steunen toepas.

Wordt vervolgt.

peter / degeluidsman.



Re:De baan van een geluidsman
digi-jacques
gast

Re:De baan van een geluidsman
lijkt wel op je een rechtse wissel mist................... :mrgreen:
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: digi-jacques op maandag 07 september 2009, 22:01:30
lijkt wel op je een rechtse wissel mist................... :mrgreen:

Nee hoor, die zit nog in het doosje en dat doosje zit weer in de tas van de postbode.

De bestelling is onderweg en zal er met een paar dagen wel zijn :D

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Hallo Peter,


ja, was lekker weer om het even buiten te doen
ach ja, het gaat lekker zo bij je zie ik

ik wacht al op de volgende update.....  :mrgreen:


gr Frans
Re:De baan van een geluidsman
Hey Peter,

Deze houten staanders kun je niet met dominoday gebruiken hoor. :) :)

Wel over nagedacht om ze via de bovenkant vast te maken alleen als je rails erover heen ligt kom je er wel moeilijk bij met je schroefboormachine.

Maar je werk wel netjes ga zo door en denk om je tuinset. :) :)

Groet Wim.
Re:De baan van een geluidsman
Je gebruikt je tuinset toch niet als werkbank mag ik hopen  :lol:

Ziet er al goed uit Peter, ga zo door zou ik zeggen.

Groeten,

Hans.
Re:De baan van een geluidsman
Je hebt veel opstelsporen :shock:
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Hansje op dinsdag 08 september 2009, 15:02:01
Je gebruikt je tuinset toch niet als werkbank mag ik hopen  :lol:

Ziet er al goed uit Peter, ga zo door zou ik zeggen.

Groeten,

Hans.

zo te zien wel.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Ja hoor, ik gebruik de tuinset als werkbank :D :D lekker buiten zagen dan heb je de stof niet in huis.

@ Wim,

De staanders worden eerst op de plaat geschroefd en dan komt de volgende plaat gewoon weer op te liggen, ik kan er dus makelijk bij.

Gisteren de bestelling gedaan voor de rechter wissel en 2 stootblokken, deze hoop ik morgen binnen te krijgen.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:De baan van een geluidsman
waar een paar houten paaltjes en een warme middag al niet goed voor zijn  :lol: :lol: :lol:
ga zo verder
groet robert
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Gisteren is de postbode langs geweest met een klein doosje,

hierin zaten de volgende spullen.



En vandaag even aan de baan toegevoegd, aan de rechterzijde heb ik nog een klein stukje gebogen rails ( ik dacht 7,5 graden ) toegevoegd zodat de afbuiging nog iets groter wordt.
Ook nog een klein stukje rechte rails ertussen geplaatst.

het ziet er dan zo uit.



Voor de rest kom ik helaas tijd te kort, het is zeer druk op mijn werk en als ik thuis kom is het lampje wel een beetje uit.

Zondag hoop ik weer verder te kunnen met de baan.

Wordt vervolgt,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman
Waar kleine doosjes goed voor kunnen zijn  :D :D

Hoop dat dat ook voor mijn 2x BR86 ook geld.

Gr Einte

Re:De baan van een geluidsman
Dat noem ik een klein doosje met grote inhoud Peter  :) ...je was me een paar seconden voor Einte  :lol:

Hoop echt voor je dat je zondag weer aan de slag kan...SUCCES !!

Groet,

Hans  :wink:
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Vandaag was het eindelijk weer zover, na een week van hard werken eindelijk weer tijd om iets aan de baan te gaan doen.

De sporen zijn afgetekend op de plaat hout en nu kan ik de service luiken eruit gaan zagen.



Voordat ik de zaag erin zetten heb ik nog getwijfeld of ik er goed aan deed om het op deze manier te doen? en ik kwam er niet uit.
Toen toch maar de zaag gepakt en eerst het kleinste luikje eruit gezaagt.



Omdat ik met de zaag in een keer het luik heb gezaagt kan ik het stuk dat eruit komt weer op zijn eigen plaats terug leggen.
Wel moet er hier en daar een steuntje gemaakt worden.

Nu alles goed lijkt te gaan is het 2e luik aan de beurt.



Nu is de helft van de bovenplaat klaar en ik ben gelijk doorgegaan met de rechterkant.



Via deze luiken zou ik bij de achterste sporen kunnen komen als er iets aan de hand mocht zijn.

Omdat ik tussen de onderliggende opstelsporen nog wat steuntjes moest plaatsen heb ik hier gekozen om de steuntjes te lijmen, deze staan nu te drogen.

Als dit droog is ga ik een of twee grote gaten in de onderplaat boren waar de bedrading door naar boven komt, ik denk erover om de decoders onder de plaat van nivo 0 te plaatsen zodat ik er makelijk bij kan als er iets aan de hand is.

TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM.

Nu wordt het tijd dat ik Einte ga bellen voor een afspraak om naar zijn BR86 te kijken :D.

Wordt vervolgt,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
hallo peter,
even komen kijken naar je draadje,je bent ook goed beezig seg.knap gedaan en gevonden die plaaten boven je sporen leggen,dat ga ik ook ooit toepassen als ik hier moet verhuizen.doe zo verder zal ik zeggen je bent goed beezig peter complimenten van mij.

groeten peter
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 september 2009, 18:33:42

Via deze luiken zou ik bij de achterste sporen kunnen komen als er iets aan de hand mocht zijn.

Oei Peter, gaat dat wel lukken? Loks staan altijd stil op plaatsen waar je niet bij kunt om maar niet te spreken van bereikbaarheid voor onderhoud/poetsen. Denk er nog eens over na.

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: woutje op zondag 13 september 2009, 19:01:24
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 september 2009, 18:33:42

Via deze luiken zou ik bij de achterste sporen kunnen komen als er iets aan de hand mocht zijn.

Oei Peter, gaat dat wel lukken? Loks staan altijd stil op plaatsen waar je niet bij kunt om maar niet te spreken van bereikbaarheid voor onderhoud/poetsen. Denk er nog eens over na.

Gr, Ben.

Ben,

Ik kan met mijn handen redelijk bij de achterste sporen komen, of ik er goed aan doe zal de tijd uitwijzen.

Deze baan zie ik als test baan om te kijken wat wel en niet handig is voor als ik aan mijn grote baan ga beginnen ( over een aantal jaren ) op zolder.

@ Peter, bedankt voor je complimenten :D

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Peter ga gewoon zo door, het gaat helemmal goed komen.
maar ben het met Ben eens, schoonmaken is heel erg belangrijk, ik kom er regelmatig achter
gelukkig kan ik overal goed bij. ( nu nog wel )

Mvg Aart
Re:De baan van een geluidsman
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman
Hoi Peter.
Fijn om te zien dat je toch weer wat tijd aan de bouw van je baan hebt kunnen besteden.
Het begint al een heel bouwwerk te worden, maar met de uitgezaagde delen kun je alles (hopelijk) altijd in het gareel houden.
Kun je trouwens makkelijk bij de service luiken komen, of moet je daar acrobatische toeren voor verrichten?
Maar, zoals je al opmerkte, zie je deze baan als een testbaan en daar kom je dan vanzelf wel achter! :roll:  :lol:
Verder ziet de bouw, tot nu toe, er netjes en solide uit.

Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman
Hallo timmerman Peter,

Ik zie nog ergens in mijn topic staan nauw dat ik wel op een timmerman lijkt maar jij kan er ook wel wat van.

Vindt je luikjes wel een beetje aan de te kleine kant maar je moet het wel even uittesten voor je met de scenry aan de gang gaat laat even een trein ontsporen en kijk of je alle ook met eventueel de lading kan opruimen.

Veel succes metselaar. :) :)

Groet Wim
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: aart op zondag 13 september 2009, 19:46:02
Peter ga gewoon zo door, het gaat helemmal goed komen.
maar ben het met Ben eens, schoonmaken is heel erg belangrijk, ik kom er regelmatig achter
gelukkig kan ik overal goed bij. ( nu nog wel )

Mvg Aart

Dag Aart,

Ik denk wel dat ik de boel met een stofzuiger redelijk schoon kan houden, wel loop ik telkens tegen mijn beginners fout aan om geen rasterwerk onder de baan te maken.
De houten platen liggen op een buro en een tafel die er nog stond, dit is echt lastig maar ik ben te ver om opnieuw te beginnen.

De zolder baan gaat zeker anders van start.

Citaat van: AlbertJan op zondag 13 september 2009, 20:02:24
Hoi Peter.
Fijn om te zien dat je toch weer wat tijd aan de bouw van je baan hebt kunnen besteden.
Het begint al een heel bouwwerk te worden, maar met de uitgezaagde delen kun je alles (hopelijk) altijd in het gareel houden.
Kun je trouwens makkelijk bij de service luiken komen, of moet je daar acrobatische toeren voor verrichten?
Maar, zoals je al opmerkte, zie je deze baan als een testbaan en daar kom je dan vanzelf wel achter! :roll:  :lol:
Verder ziet de bouw, tot nu toe, er netjes en solide uit.

Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dag AlbertJan,

Ik kan makelijk bij de service luiken komen zo diep is mijn baan nou ook weer niet, ik zal op de luiken scenery gaan maken en dit in zijn geheel uit de baan kunnen nemen mocht er iets mis zijn gegaan.

Toch heb ik al vele hindernissen overwonnen, en leer vaak dingen bij door hier op het forum naar andere banen te kijken.

Citaat van: Wim N op zondag 13 september 2009, 20:26:50
Hallo timmerman Peter,

Ik zie nog ergens in mijn topic staan nauw dat ik wel op een timmerman lijkt maar jij kan er ook wel wat van.

Vindt je luikjes wel een beetje aan de te kleine kant maar je moet het wel even uittesten voor je met de scenry aan de gang gaat laat even een trein ontsporen en kijk of je alle ook met eventueel de lading kan opruimen.

Veel succes metselaar. :) :)

Groet Wim

Hoi Wim,

Die luiken zijn niet bedoeld om met je lichaam doorheen te gaan maar alleen met je armen.

Zoals ik al schreef gaat het op mijn nieuwe baan zeker ander worden, er zitten al wat ideeen in mijn hoofd, nu nog een paar jaar wachten tot de zolder vrij komt :D

Timerman / metselaar en geluidsman :mrgreen: :mrgreen:

Als ik morgen op tijd thuis ben wil ik beginnen om de wissels om te bouwen ( aandrijving erin en de lantaarns plaatsen ).

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Schoonmaken op zijn tijd is zeker nodig, mijn rails is nieuw...maar als ik een tijd niet rij heb ik al wel her en der een schokkerig treintje.

Ik probeer met de bereikbaarheid zoveel mogelijk rekening te houden, gelukkig heb ik kleine handjes en een dun onderarmpje, dat scheelt  :)

Ziet er al gaaf uit Peter...succes !!

Groet,

Hans  :wink:
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Hansje op zondag 13 september 2009, 22:03:25
Schoonmaken op zijn tijd is zeker nodig, mijn rails is nieuw...maar als ik een tijd niet rij heb ik al wel her en der een schokkerig treintje.

Ik probeer met de bereikbaarheid zoveel mogelijk rekening te houden, gelukkig heb ik kleine handjes en een dun onderarmpje, dat scheelt  :)

Ziet er al gaaf uit Peter...succes !!

Groet,

Hans  :wink:

Mocht ik er niet bijkomen kan ik je dan bellen Hans :mrgreen: :mrgreen:

Bedankt voor je complimenten.

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
hoi peter,

Ben al even met veel belang stelling je draadje aan het volgen, het begin is der al.. alles ziet er goed verzorgt uit en je werk mag er wezen. ik blijf je draadje zeker volgen met veel belangstelling doe zo verder en nog veel succes met je baan
Gr kenny
Re:De baan van een geluidsman

[/quote]

Mocht ik er niet bijkomen kan ik je dan bellen Hans :mrgreen: :mrgreen:

Bedankt voor je complimenten.

peter / degeluidsman.
[/quote]

Je kan me altijd bellen...maar of ik kom is een tweede ..haha  :lol:

Als je er niet lekker bij kan komen, en je met je vingers alles op de tast moet doen.. is een echt een ramp hoor  :)

Succes en groetjes maar weer !!

Hans.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Hansje op maandag 14 september 2009, 11:05:04


Mocht ik er niet bijkomen kan ik je dan bellen Hans :mrgreen: :mrgreen:

Bedankt voor je complimenten.

peter / degeluidsman.
[/quote]

Je kan me altijd bellen...maar of ik kom is een tweede ..haha  :lol:

Als je er niet lekker bij kan komen, en je met je vingers alles op de tast moet doen.. is een echt een ramp hoor  :)

Succes en groetjes maar weer !!

Hans.
[/quote]

Als ik er echt niet bij kan komen, dan ga ik het apparaatje van Wim N halen dan lukt het zeker.

Vandaag een korte werkdag gehad ( ben al thuis ) dus ga ik zo weer verder met mijn baan.

Kenny bedankt voor je complimenten.

Groeten,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Peter,

Dat ziet er heel netjes uit. Vooral goed nagedacht over de mangaten.
Want zoals je weet gaat een trein altijd stilstaan op een stuk waar je er niet bij kan :x.

Ik zou alleen wel de zijkanten van je uitneembare delen verven, anders gaat een kleine kier heel erg opvallen. Maar eemaal geverfd zie je er niks meer van.

Gr Joost
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Joost B. op maandag 14 september 2009, 11:47:10
Peter,

Dat ziet er heel netjes uit. Vooral goed nagedacht over de mangaten.
Want zoals je weet gaat een trein altijd stilstaan op een stuk waar je er niet bij kan :x.

Ik zou alleen wel de zijkanten van je uitneembare delen verven, anders gaat een kleine kier heel erg opvallen. Maar eemaal geverfd zie je er niks meer van.

Gr Joost

Dag Joost,

Dat is een goede tip om de zijkanten mee te schilderen, dit ga ik zeker gebruiken als ik zover ben.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Vandaag had ik een korte werkdag en was op tijd thuis, dus een mooie gelegenheid om aan mijn baan verder te werken.

Ik ben gestart om de wissels om te bouwen ( dit wil zeggen de schakelaar eruit solderen ) aandrijvingen en lantaarns inbouwen.

Eerst de boel maar eens bij elkaar gezocht.



Ik kwam tot de ondekking dat er nog een aandrijving en lantaarn te weinig in huis was :shock: :shock: even een wissel over het hoofd gezien :D.

-knip-

*** De informatie die hier stond, is verplaatst naar de 3railforum Wiki ***
Klik hier om naar het artikel op de wiki te gaan :

Door dit soort informatie te concentreren op de wiki, gaat deze informatie niet verloren. Ook foto's die nu vaak op diverse foto-hostings sites staan, worden gedownload, en op onze eigen server geplaatst. Hierdoor wordt deze informatie beter vindbaar, ontdaan van alle oh's en ah's, en blijft behouden. Ook kunnen andere mensen verbeteringen aanbrengen aan Wiki artikeltjes. Door de informatie van het forum af te halen na plaatsing op de wiki, is meteen duidelijk welke informatie al is verplaatst, en we hebben geen twee versies van eenzelfde artikel.

Uiteraard kunnen we op het forum de diverse artikeltjes wel blijven bespreken, maar dan beginnen we met een link naar het artikeltje. Als u een draadje weet, wat in aanmerking komt voor op de wiki te plaatsen, of als u wel informatie wilt aanleveren, maar niet zelf wilt schrijven/meedoen aan de wiki, stuur dan de link naar het betreffende draadje of informatie/artikel - evt met foto's naar

Het forumbeheer / Wiki redactieteam.


-knip-

Nadat ik zes wissels had omgebouwd ben ik verder gegaan met openingen te zagen in de plaat zodat ik eventueel via de onderkant bij de wissels kan.

Hierna heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de rails vast geschroefd, deze moet nog wel los maar zo kan ik er makelijker aan werken.



Omdat ik de bedrading aan de onderzijde wil vastmaken ga ik de steunbalkjes schilderen en leg de plaat er dan even overheen zodat ik een afdruk krijg waar de steunbalkjes zich bevinden.



Ik loop er aan te denken om de platen als module te bouwen en de railzen door te zagen ( ik moet nog even op het forum kijken wat de beste manier is om dit te doen ) het voordeel is dat ik bij grote problemen de plaat makelijker weg kan halen.

Wordt vervolgt.

peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van een geluidsman
Peter,

je gaat als een speer en het ziet er goed uit :D

Groetjes en veel plezier met verder bouwen, John
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Tilly op maandag 14 september 2009, 20:39:14
Peter,

je gaat als een speer en het ziet er goed uit :D

Groetjes en veel plezier met verder bouwen, John

Dank je wel John, die snelheid heb ik bij jou afgekeken :D :D.

Maar ik heb het virus wel te pakken op dit moment.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman
Peter,

een stukje carbonpapier op de steunen met de inkt kant naar boven werkt ook om een afdruk te maken op de onderzijde van je stationsplaat, en geeft heel wat minderrotzooi dan verf.....

Walter
Re:De baan van een geluidsman
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman
Citaat van: Wasmi op maandag 14 september 2009, 21:15:43
Peter,

een stukje carbonpapier op de steunen met de inkt kant naar boven werkt ook om een afdruk te maken op de onderzijde van je stationsplaat, en geeft heel wat minderrotzooi dan verf.....

Walter

Dat is een goede tip Walter, maar bestaat carbonpapier nog wel?

Ik zal er eens naar kijken bij de boekhandel.

Groet,

peter / degeluidsman.