Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hoi Anne,

WOW!!! :shock: wat heb je weer een bijzonder mooie update, het word echt bijzonder!!!!
nou succes verder met de bouw en in Florida!!! :D

Gert Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

weer een mooie up-date. Zo'n station in een bocht ziet er toch fantatistisch uit.

Veel plezier in florida.

Groetjes, John
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hey,

ziet er allemaal erg goed uit. Alleen met je opmerking van de krukas ben ik het niet helemaal eens. Bij een krukas, staan meestal 2 krukken op dezelfde positie. Bij een 4-cil bijvoorbeeld, staat kruk 1 en 4 hetzelfde, en kruk 2 en 3. Bij een 6 of 12 cilinder zou dit ook het geval zijn lijkt me. Maar dat ze allemaal vlak liggen, kan amper. De motor kan dan nieteens goed aanslaan. (kijk maar naar een stoommachine. krukken staan ook om 90 graden verdraait)

Roy
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
en maar klagen dat die naar florida moet :mrgreen:

groetjes bas
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Roy,

Je hebt gelijk voor een 4 cilinder, echter de kruktappen kunnen bij een 6 cilnder niet onder 90 graden staan, dat geeft dat er twee cilinders tegelijk "ontbranden" en dan weer 1 cilinder.

De kruktappen staan tegenwoordig altijd onder 360 graden gedeeld door het aantal cilinders, er zijn tegenwoordig lijn motoren met 14 cilinders, het kan zijn dat er voor de 2e wereldoorlog wat anders naar gekeken werd omdat het smeden van een krukas nog niet zo makkelijk was.

Iemand jaloers op mijn reis naar Florida?, kun je oplossen, we zoeken mijn opvolger, een jonge HTS-er werktuigbouwer of scheepswerktuigkundige, commerciële instelling, maar dan niet op het specifieke prijzengebied maar specifiek op het vinden van de manier om de klant te helpen met zijn problemen.

Uiterlijk op 1 januari 2012 neem ik, na 43 jaar arbeiden, de kuierlatten, als de opvolger eerder weet wat de klanten nodig hebben, ga ik wat anders doen.

P.S. Het weerbericht van Meteoconsult is nu veel gunstiger, zit er iemand van dat bedrijf op dit Forum?

Groetjes, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vrienden,

na mijn terugkomst uit Florida, het overwinnen van de jetlag (wat kun je duf zijn 's-morgens), alle kranten lezen, in Houten mijn speciale vriend helpen en wat reageren op ons, en het het collega forum, ben ik vanavond weer eens op zolder geweest:

begonnen met de voorbereidingen voor de bouw van de kolenhandel, muren voorzien van voegen, eigenlijk zonde, er moet straks weer een dicht laag zwart stof over en de vloer zwart gemaakt, hierna de hout voor het vakwerk bijwerken en hop, gaan bouwen.



de tunnelwanden geplaatst van het lokale spoortje, nog wat steenslag aan de rechterkant, wat roestsporen en dan zwart doek over de tunnel en het is weer klaar.



van de anderkant oogt het al wat beter, ik moest ook de rechterwand zetten, je kunt hem net zien op één plaats.



Nu nog even wachten op een laag spersein dan kan ik ook beginnen de voorkant van de tunnel af te werken en het station vast te zetten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Als ik zo kijk heb je echt wel oog voor details zeg.
Wat ziet het er erg prachtig uit en wat Bert ook al eerder aangaf.
De ronding van het perron heeft zeker ook wel wat is inderdaad even wat anders dan een recht perron.
En hoe je dan daar achter ook een riviertje heb gemaakt prachtig maar ook de tunnelingangen op de laaste foto erg strak en zeker goed gelukt.
Veel succes verder en zeker veel plezier met de scenery.

Groet Wim.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne!
Na al jouw omzwervingen heb je weer aardig de (model) slag te pakken.
Heel mooi om te zien dat de nieuwe tunnel ingangen weer tot in de puntjes afgewerkt worden.
De kolenhandel van Vollmer is een heel mooi bouwpakket en model, ben ook erg benieuwd hoe deze na het weatheren op jouw baan komt te staan.

Succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na een weekje beurzen was het een mooie sneeuwdag vandaag, dus heb ik mijn tunneltje afgemaakt, heb ik het rangeersein geplaatst, beide seinen electrisch aangesloten, in Raptor geplaatst en proefgereden.

Twee verrassingen:
het rangeersein heeft een led verlichting, geen gezicht eigenlijk, maar het zullen vanaf nu wel allemaal led verlichtingen zijn.

het hoofdsein is kaduuk, was al wat ouder, ik vind alles wat Viessmann maakt mooi, maar ook wel fragiel, ook één van mijn spoorbomen is er mee gestopt en het was niet het eerste sein wat kapot is gegaan tijdens de opbouw, als ze eenmaal staan dan gaat het wel, zolang je niet al te hard zwaait met je armen en handen.



een overzichtsfoto, gaat ook naar het Beneluxforum, als denken ze daar dat ik geen echte modelspoorder ben.



ik ben ook bezig mijn hele oude vloot goederenwagens te vernieuwen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tunnel en seinen zien er fraai uit!

Is deze ene de overzichtsfoto, want daarnet stond deze foto er, en daaronder een rood kruisje?

Mvg,
Martin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Of mijn eigen computer is te oud of het is erg druk bij ons of imageshack, maar hier is hij.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
wat giga mooi
complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie overzichtsfoto.

Groeten Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Die overzicht's foto echt geweldig om te zien en wat een hoogte verschil zit er in de baan, prachtig gewoon.

Groet Jac.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne

Heeeeeel gaaaf en fantasties om te zien indrukwekend bedankt voor de mooie overzicht foto.

Groet Wim.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een updatje:

Eindelijk na een week of 5 wachten kwam het ontbrekende stukje Viessmann bovenleiding en het rangeersein (jammer genoeg nu met led verlichting) binnen (bij de lijmklemmen), ook de ballast bij het kleine tunneltje gekompleteerd.

Er is iets aan de hand met de bovenleiding van Viessmann, ik neem altijd  de bovenleiding die ik zelf moet verbuigen met hun tangetje en het gebeurt me de laatste tijd nogal eens dat de hangdraad tijdens het buigen in de lengte richting openscheurt, meer mensen met deze ervaring?



Waarschijnlijk het moeilijkste gedeelte van de hele bouw is het dorpje in het midden, t.o.v. het originele plan is de beschikbare ruimte smaller geworden en er moet ook nog een "bereikbaarheidsluik" in, ik ben dus aan het "proberen" met als doel dat ik het dorp op "mijn netvlies krijg", voordat ik onherstelbaar aan het zagen ga.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne

Ik ben echt onder de indruk door de foto's die een goed overzicht geven van je baan.
Ik weet niet of het gaat maar ik heb bij de Schwarzwald gezien dat ze delen van de bergen konden uitnemen om moeilijke plaatsen te kunnen bereiken.

Gr. Bert :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooie foto's zeg.

klasse!

Dennis
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat een geweldige baan is dit zeg.
briljant vooral dat kasteel geweldig.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kolenhandel is klaar, na plaatsing volgt nog wat "kolenstof" hier en daar.

Voorkant:



Achterkant, dit wordt de zichtbare kant:



Inmiddels is de basis voor het dorp, inclusief verwijderbaar deel ook klaar, in het gat wat je nu nog ziet komt de weg naar het dorp vanonder het viaduct vandaan.



Zelfde foto maar nu is het deel verwijderd, om de spleten een beetje minder zichtbaar te houden, borrelt er nu van alles in mij hoofd, en ik denk dat het wel gaat lukken met hoogteverschillen, muurtjes en heggen.



Het bedrijf op de baan gaat binnenkort buiten dienst, de kerstperiode ga ik benutten om mijn 3e en laatste schaduwstation te maken, de S-bocht op de foto kan er nu ook uit, de balken van het huis zitten niet meer in de weg.



Dat betekent ook dat ik de bocht vanaf het station kan verruimen, waardoor het volgende bereikt wordt:

9 cm meer raillengte in het station
geen bocht voor de meegebogen wissels (een compromis: meegebogen wissels weghalen betekent kortere lengte in het station)
horizontaal vanaf het schaduwstation, dus geen helling vlak voor station en wisselstraat.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo Anne W,

het ziet er super uit! en die losse planken in het dorp zijn ook handig, dit ga ik ook gebruiken.
ga je de kolenhandel nog verouderen?

succes met de verdere bouw

gr. Gert Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi die kolen handel, heb zelf niet zo veel plek anders wist ik het wel.

Mvg Jac.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja Gert-Jan, hij moet nog wel wat zwarter worden, maar dat doe ik met grijs en zwart krijtpoeder.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kerstklus is begonnen, passen en meten:



Het wordt een mooie lengte, de twee hoofdsporen, de treinen worden niet langer door de andere blokken, max. lengte is een stoomlok met tender en 5 "verkorte" wagons.



het eerste stukje zit in de lijm, blij dat ik een dikke 25 jaar geleden begonnen ben met alles te schroeven, maakt het nu makkelijker.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De verbouwing tot gisteren



Inmiddels ook gevorderd met het gemeentehuis van het dorp



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne, het is een mooie baan aan het worden, ik blijf dit volgen.


                                                                                                     Arie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.
Geweldig dat zo langzamerhand de laatste gaten gedicht gaan worden en de rails hun definitieve plaats gaan innemen!
Heb je trouwens die onwillige (Engelse) wissel nu helemaal voor elkaar?

Succes met deze "Kerst" bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert Jan,

Ja, die kruiswissel doet het goed (tot ik misschien weer te enthousiast ben met de steenslag), ik ga wel eens die wisselaandrijvingen van Conrad proberen op een andere (gelukkig rangeer) wissel die ook wat vast heeft gezeten.

Vanmorgen relatief vroeg lag ik "al weer op zolder" (moeders is werken) en ontdekte dat ik vanuit die hoek nog nooit foto's had gemaakt, dus:





En na deze bijdrages (en nog even naar het collega forum), ga ik weer snel naar boven, draadjes verlengen van melders en wissels, want het station is tenslotte "langer" geworden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 29 december 2008, 11:26:38

Wat zie ik nu liggen daar rechtsonder op foto, een MS ?.

Mvg,
Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Freak op maandag 29 december 2008, 12:21:34Wat zie ik nu liggen daar rechtsonder op foto, een MS ?.

Nee, geloof er niks van... of toch? 8)

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
erg mooie hoor
geeft al een mooie indruk
complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Ziet er weer prachtig uit bedankt dat we weer even mochten meekijken naar de update's ziet er heel indrukwekkend uit, ook heb je oog voor details toppie.
Ga zo door veel succes.

Groet Wim.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Peter,

Een MS, met een paar stukjes rails, is best handig om MFX decoders te programmeren, zoals bijvoorbeeld mijn BR 64, die maakt op vol vermogen  te veel herrie bij mij thuis en maar net genoeg in Houten op de demobaan.

Dus zet ik het volume even op 100% als ik naar Houten ga, en s-avonds weer op 60%.

Conclusie: gemak dient de mens.

Vandaag 4 wissels en 4 meldpunten verlegd (is draden vernieuwen en werking controleren) en het laatste open stuk dicht gelegd.

Morgenvroeg even nog wat kurk plakken en dan ga ik maar eens een keer  bij Railz in Rotterdam kijken.

Mooi hè, die langere sporen, waarschijnlijk komt er links nog een goederenspoor bij, als ik de hoofdlijn nog wat naar links kan verplaatsen.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 29 december 2008, 22:07:33
Mooi hè, die langere sporen, waarschijnlijk komt er links nog een goederenspoor bij, als ik de hoofdlijn nog wat naar links kan verplaatsen.

Die lange sporen zien er inderdaad erg mooi uit. Ik vind het altijd een prachtig gezicht als de treinen een flink stuk rechtdoor kunnen rijden. Dat benadert de werkelijkheid.

Succes met de verdere bouw. Je pakt het groots aan.

Groeten,
Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De basis is weer klaar, de treinen rijden weer, op de eerste foto zijn de twee wissels al zichtbaar die er voor moeten gaan zorgen dat er niet zo vaak een lange trein staat te wachten voor het station, zoals op de tweede foto te zien is.





Ik heb al wel een ander probleempje gezien, de "Doppellok V36" heeft wat weinig adhesiegewicht en heeft dus moeite, door de helling, met de wissel, maar eens even bij de viswinkel op zoek naar lood.

Groetjes, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

ziet er prachtig uit. ook het paradevlak links op de onderste foto mag gezien worden.

Op deze foto's is trouwens ook te zien dat de klimspiraal duchtig klimt 8) Ben je hier niet ietwat te optimistisch geweest?

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste John,

Ik vermoed dat een 3-assige stoomlok er problemen mee zal hebben, de Roco railbus, de accutrein, de V160 en de V200 hebben er geen moeite mee.

Groetjes, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nee, de drie assige stoomlok, BR 64, had er geen problemen mee, behalve met een wissel, oude M* wissels hebben een soort "gootje" waardoor de antislipband aan één kant geen contact meer heeft .

Op weg naar boven:



Halverwege in het tussenstation:



Op het eindstation:



Ik heb vandaag de "nieuwe" wissel goed schoongemaakt en nu rijdt de V36 er doorheen, met weliswaar een hikje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne het zijn weer mooie update´s, prima gedaan.



                                                                                         Arie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals jullie zien groeit het huis, maar wel langzaam, ik ben ook nog bezig een omgebouwd treinstel in te regelen en nog wat te verbeteren aan de treindienstafwikkeling



Vanzelfsprekend gaan er nu ook weer een groot aantal modelbaan uren in "werken" zitten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 12 januari 2009, 22:06:57
Vanzelfsprekend gaan er nu ook weer een groot aantal modelbaan uren in "werken" zitten.

Ja Anne, jammer is dat altijd hè? :wink:

Maar gelukkig heeft de afbouw van je baan er niet echt onder te lijden, de groei zit er goed in en alles wordt alleen maar mooier! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik ben begonnen, met de "elektro arbeiten" (ben een beetje Duits aan het oefenen, binnenkort weer naar de sneeuw en iemand op het Stummi Forum stelde een vraag over Raptor, het is wel een groot forum hoor, 1700 hits in een paar dagen tijd)

Twee Viessmann decoders, één voor de wissels, niets bijzonders, de andere een schakeldecoder om de twee raillengtes voor de wissels spanningsloos te maken.

Dit doe ik altijd in mijn (kleine) schaduwstations om twee redenen:

zekerheid dat ze echt op tijd stoppen

drie stations zijn bergop, ik zet de schakeldecoder, die in de wisselstraat zit, pas op groen als Raptor de snelheid van de lok al wat opgevoerd heeft, zodat de trein wat snelheid heeft op de wissel.

twee stations liggen voor het paradespoor en daar moeten de treinen op volle snelheid binnen komen, dus de vertragingstijd ligt daar wel op 20 seconden.

de schakeldecoders gaan weer op rood, of een aantal seconden later, nog steeds een wisselstraat schakeling, of door de eerstkomende melder.

Voor de geïnteresseerden: de paarse draad is de voeding voor de wissels/seinen en andere magneet artikel decoders en komt rechstreeks van de LDT booster af, de bruine draad is de voeding voor de rijstroom, die komt van de 10 A Edits booster af, die zijn signaal weer krijgt van de LDT booster.

Als dit werk klaar is, dan komt de volgende uitdaging: de integratie van een normale S88 terugmeld eenheid in mijn Edits terugmeld systeem, als er storingen gaan optreden dan weet ik nagenoeg zeker dat het ligt aan de vlakband kabel.



Het raadhuis begin zijn voltooiing te naderen, het moeilijkste stukje, de overdekt opgang is klaar, niet slecht maar had iets beter gekunt



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nou Anne dat raadhuis ziet er goed uit hoor.

Groet Jac.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het raadhuis van Darligen is klaar (nu geen opmerkingen dat het raadhuis van Kochendorf niet in Darligen staat), ik denk dat hij ook ongeveer op deze hoogte komt te staan, maar dat is definitief te bepalen als alle gebouwen klaar zijn, ik zit al weer een anderhalve maand op een ander Vollmer bouwpakket te wachten.





Van het schaduw station project moet nog één wissel en één stroomloos stuk gemaakt en aangesloten worden, als dat klaar is dan wacht het volgende klusje:

ik vond nog twee Edits terugmeld printjes, vandaag de componenten wezen halen
ik hoef nu geen fabrieksmelder te integreren met mogelijke kans op foutmeldingen zoals ik nog wel eens mag lezen op ons forum.



Als het goed is vertrek ik a.s. vrijdag voor een weekje wintersport, dus de volgende bijdrage laat even op zich wachten.

Groetjes, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Dat is bijna een week verder dus je laat ons toch nog wel wat zien.
Een raadhuis in de sneew is ook erg mooi.
Alvast prettige vacantie.

Groet Wim.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne,

Druk druk druk met je werk en vakanties en zo af en toe ook wat tijd
voor je baan. Het wordt steeds completer en mooier om te zien.

Groetjes Bert :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

prachtig dat vakwerkhuis. Ben benieuwd hoe het dorp er straks in z´n totaliteit uit gaat zien.

Groetjes en veel plezier met skieen, John
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik ben er weer, afgelopen vrijdag begonnen met het "bestukken" van de printjes, vandaag afgemaakt.

Op de foto zie je ze alle twee, één is aangesloten op melder 5B (punt 9 t/m 16), waardoor ik de werking kan testen m.b.v. het terugmelder test scherm van Raptor, beide printen werken naar behoren.

Daarna de printen "ingebouwd", ik gebruik deze term omdat ze tussen melder 1B en 2A moeten komen, ze vormen dus de nieuwe melder 2 en alle volgende melders schuiven één positie op.

Die test is in principe eenvoudig, als het laatste meldpunt werkt dan is alles goed aangesloten, dus het melpunt 6,16 getest en ja hoor, het werkt.

Totaal heb ik nu dus 96 meldpunten tot mijn beschikking.

Hierna volgde een administratief karweitje, immers alle meldpunten beginnend met 2,X zijn een positie opgeschoven (2,X is 3,X geworden enz) en dat moet Raptor weten, een precisie karweitje.

Maar na een half uurtje typen zijn alle stopmelders, remmelders, aankomstmelders, roodmelders en stuurmelders omgezet en zijn ook nog een paar "stoorfiltertijden" gewijzigd.

Het spannendste moment brak daarna aan, Raptor aangezet op automatisch rijden en gaan alle 11 treinen inderdaad goed rijden, netjes remmen en niet met elkaar botsen, een type foutje is tenslotte zo gemaakt, ik kon mezelf feliciteren, geen enkele fout kunnen ontdekken.



Voor de verloren uurjtes ook begonnen met de kerk voor Darligen, een beetje een simpel model, maar qua afmetingen het beste compromis.

Nu het schaduwstationnetje afmaken en nu ik weer melders vrij heb, het verkeer door het grote station en Darligen wat "mooier" maken.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Leuk kerkje is dat, ik heb er vorige week ook nog mee in mijn handen gestaan!

Succes!

Edgar
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Het ziet er allemaal heel erg mooi uit.
Had al een tijdje niet meer gekeken in je topic  :oops: :lol:
Maar je hebt mooie (overzichts)foto's geplaatst.
Succes verder...

Groeten,
Ton