Een medeleverancier is de firma Rubber Design uit Heerjansdam, zij zorgen er voor dat mijn motoren flexibel in het Jacht opgesteld worden, stel je voor: een ton of 10-11 ijzer zo flexibel opstellen dat hij bij wijze van spreken op zij gaat als je er tegen aan drukt.
De onderdelen die je in de ene wagon ziet liggen, zijn de onderdelen (op een schaal) die de motor scheiden van de schroefas, die scheiding moet ook heel flexibel zijn, de motor kan immers veel bewegen.
En dat alles om er voor te zorgen dat de "rijken van deze aarde" rustig door kunnen slapen tijdens het varen, het is in hun slaapkamer veel stiller als in een slaapkamer aan de spoorbaan.
Ik kreeg een (kolen) onderlosser, zaterdag op de beurs in Houten liep ik tegen een set "cokesonderlossers" aan, dus gekocht om een stammetje te maken, ik moet wel wat met de verf/krijtkwast aan het werk.
Het grootste kado van de dag, een stoomlok van de Baureihe 85, nummer 37097, dus kompleet met geluid, komend weekend invoeren in Raptor, hij reed al op handbediening, daarnaast een umbau drie asser
De motor is inmiddels aangekomen in St. Niklaus het werd een nachttransport met een maximum snelheid van 10 Km per uur.
Wat doet die motor daarboven in de bergen, wel er gaat een grote uitbreiding van de wintersportmogelijkheden plaats vinden, dus veel stroom en in de winter warmte nodig.
Het wordt een warmte-kracht koppeling installatie en een hele moderne, de motor kan draaien op diesel en/of biodiesel in combinatie met synthetische diesel-aardgas-biogas, een alles kunner dus, in werkelijkheid lopen er nu testen om dit werkelijkheid te laten worden).
Binnenkort weer verder, groet, Anne W