Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Tja, ineens een doodgebloed topic. De aandacht was grotendeels weg door andere hobbies. De baan stond eigenlijk al drie jaar stil nadat ik twee computers, met daarop de software, in korte tijd verloor. Kon mijn software niet meer vinden en er brak iets. De baan was nog een beetje gegroeid.
In de U- vorm stond een tijdje nog een middenpoot zodat de vorm van de baan een W werd. Maar nu zijn we verhuisd en ben ik gaan uitruimen. Helaas is de Kelderbaan afgebroken. Een giga-klus is dat zeg. Wat een draadjes, bijna geen rails is zonder melding of voeding, utp-kabels, kabelgoten, s88's, wisseldecoders  alles zit ergens vast en dan die kasten van de onderbouw. Maar het is eruit. Het is allemaal weg in kunstsof boxen en dat geeft een leeg gevoel. Als de jongens (16 en 18) het nieuwe huis verlaten, komt er vast weer een tijd en plek..
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Hoi Michiel,

We hadden elkaar al gesproken maar wat is de kelder toch een prachtige hobby ruimte geweest , nu zie je het pas , maar wel leeg . Het is altijd zuur om de eerste stappen te zetten met slopen , ik heb het ook moeten doen.
Er komt ook weer een moment van beginnen aan iets nieuws, succes verder met de nieuwe woning .

Groeten, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Citaat van: Golfer op donderdag 07 mei 2020, 22:47:13
Maar nu zijn we verhuisd en ben ik gaan uitruimen.
Dus er zat ook nog een deadline aan het afbreken ....

Valt op dat de achtergrond ook wat heeft afgeleden ...
Daar sta je normaal gesproken niet zo bij stil.
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Ha die Michiel.
Wat ziet de kelder er nu triest, leeg en verlaten uit! :-(
Maar ja, verhuizen betekend bijna altijd afbreken, opruimen, inpakken en daarna op naar een nieuw begin.

Veel succes met de verhuizing en alvast veel plezier in de nieuwe woning gewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Dit zijn de plaatjes die we liever niet zien, maar wie weet in de toekomst als jullie in een ander huis zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Het zijn inderdaad taaie projecten als het iets groots wordt. Je moet er tegen kunnen niet veel vooruitgang te boeken. Per slot van rekening is de tijd gelimiteerd. Volle baan en gezin vergen ook aandacht  :P

De achtergrond is toch aangetast door insecten of zo. Wellicht die zilvervisjes die ik wel eens bij het karton zag. Niet vaak maar toch. Er is in ieder geval niets tegenaan gestoten.

De foto van de lege ruimte had ik jullie inderdaad moeten onthouden. Werkt erg op je gemoed. Daar ben ik het mee eens.

Dank voor jullie reacties!
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
"Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic." Even het stof eraf dan voor een vraag.

Je hebt de boel natuurlijk afgebroken, waardoor er over de vaste baan waarschijnlijk weinig te melden is, of ben je opnieuw begonnen ergens?
Maar je had toch ook modules van M-Track? Wat is daarmee dan gebeurd? Ben je daar dan ook mee gestopt? Ik zie je nog wel materieel aanschaffen, dus me dunkt dat er in ieder geval iets broeit ergens?
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Een vaste baan is er inderdaad niet. Ik ben modules aan het bouwen om zo af en toe wat op te kunnen zetten en in clubverband her en der in het land wat mee te maken. Langzaam maar gestaag vorderen we. Ik geniet van het bouwen an sich al en droom maar van rijdende treinen. :D
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : afgebroken
Wellicht 2 eenvoudige keerlussen maken en de modules op die manier thuis ook kunnen gebruiken?