Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Dinant - stand van zaken

Gestart door ramdani maandag 02 april 2018, 11:11:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Dinant - verder met weichen walter

@William
ja het is optisch toch veel realistischer dan c-rail,vooral als je ballast,puko's zie je bijna niet
nu gaat er in bijna al mijn zichtbare tracés WW of k-rail liggen;
en ja het was mij vooral om die betonlook te doen;

@Trainhenk;
dank u;


@Hitmaan;
ik heb ook nog C rail (en K rail) in mijn baan,het is geen kwestie van beter of slechter,Weichen Walter is optisch beter,en laat ook zien dat die puko's ook niet storend kunnen zijn,maar daar betaal je natuurlijk ook een prijs voor,
en het is ook meer werk dan C rail te leggen;
en ik zie hier op het forum genoeg mooie banen met rails van Tante M.;ieder doet het op zijn manier,


@Wim;
ik beschouw mijzelf ook nog altijd als een novice  :P ;


mvg,
Michel


Re: Dinant - verder met de baan
vermits onze trip naar Singapore/Indonesië uitgesteld is naar november,heb ik deze week genoeg tijd om aan de baan te werken.


het gedeelte voor de brug was dikwijls aanleiding tot onstporingen,dus al de flexrail weggenomen en die komt nu allemaal rechts,en op dit gedeelte gewone k-rail;
als dit af is zal in het zichtbare gedeelte alleen k-rail of weichen-walter te zien zijn;


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Hoi Michel,

Ga je eigenlijk ook met de wissels van WW aan de slag?

Groeten,
William
Re: Dinant - verder met de baan
neen, voor de wissels hou ik het bij k-rail,omwille van verschillende redenen:
-het is zo al moeilijk genoeg
-flexrail leggen is tijdrovend en vergt goede planning (en dan loopt het soms nog verkeerd)
-ik ben nog maar een beginner


mvg,
Michel

Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - verder met de baan
Citaat van: ramdani op maandag 09 maart 2020, 14:05:29
vermits onze trip naar Singapore/Indonesië uitgesteld is naar november,heb ik deze week genoeg tijd om aan de baan te werken.


het gedeelte voor de brug was dikwijls aanleiding tot onstporingen,dus al de flexrail weggenomen en die komt nu allemaal rechts,en op dit gedeelte gewone k-rail;
als dit af is zal in het zichtbare gedeelte alleen k-rail of weichen-walter te zien zijn;


mvg,
Michel
Wat Corona toch teweeg kan brengen.... 🤗🤭
Re: Dinant - verder met de baan
Hoi Michel,

aangezien ik de komende weken in de lappenmand zit, vanwege een operatie aan mijn rug gisteren, kan ik bijna niet aan mijn baan werken en dus alle tijd om wat topics te lezen. Vanmiddag jouw baan bekeken. Ziet er allemaal interessant uit. Al heel wat verder dan ik. Mijn complimenten voor de manier waarop je alles aanpakt. Op een van je foto's zag ik een grote standaard met allemaal CD's er op. Althans, daar leek het toch op. Tijdens het werk aan je baan staat de muziek dus aan, in volle sterkte, hard metal o.i.d.? Gezellige boel dus  :lol: :lol:
Re: Dinant - verder met de baan
ik hoop dat je vlug weer de oude bent,Michel.


bedankt voor de complimenten,ik heb natuurlijk veel rondgesnuffeld op het forum en op het internet voor ik begon met deze baan.En alles wat maar interessant was heb ik opgeslagen als pdf.
Daarnaast heb ik tientallen handleidingen van centrales en decoders verslonden om de beste keuze te maken;


Er staat inderdaad een standaard met vooral metal-cd's,en verderop staat er zelfs een complete hi-fi installatie,maar het zal je misschien verbazen,aan de baan werk ik in complete stilte  O:-D


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Mijn leven wordt al meer dan 30 jaar gedomineerd door zenuwpijnen. Na al zo veel behandelingen te hebben gehad en even zo veel teleurstelling is deze techniek, neurostimulatie, een laatste poging om v.w.b. de zenuwpijnen, wat verlichting te krijgen. Als aan het einde van de proefperiode van 2 weken blijkt dat ook dit niets doet, hetgeen mij niet zou verbazen, dan is het een kwestie van de zware medicijnen die ik al jaren gebruik, de rest van mijn leven te blijven gebruiken. Een junkie dus. Verslaafden hebben veel geld over voor de medicijnen die ik moet gebruiken. Enfin, niet geklaagd, inmiddels 63 jaar en ik houdt het al zo lang vol dat daar nog wel wat jaren bij kunnen.

Dat je je baan bouwt in alle stilte kan ik mij wel voorstellen. Wat mij verbaast is deze twee liefhebberijen naast elkaar. Ik verwachte eigenlijk niet dat een metal liefhebber zich met treintjes bezig zou houden. 😜 Dat zijn dan weer die typisch veronderstellingen, vooroordelen, aannames. Waarom zou iemand met liefde voor, ik mag toch wel zeggen ruige muziek, zich niet bezig kunnen houden met zoiets delicaats en fijntjes als modelbouw. En zo te zien aan je baan gaat daar veel interesse en liefde naar uit.
Re: Dinant - verder met de baan
Citaat van: Michel Evers op dinsdag 10 maart 2020, 19:27:29
Mijn leven wordt al meer dan 30 jaar gedomineerd door zenuwpijnen. Na al zo veel behandelingen te hebben gehad en even zo veel teleurstelling is deze techniek, neurostimulatie, een laatste poging om v.w.b. de zenuwpijnen, wat verlichting te krijgen. Als aan het einde van de proefperiode van 2 weken blijkt dat ook dit niets doet, hetgeen mij niet zou verbazen, dan is het een kwestie van de zware medicijnen die ik al jaren gebruik, de rest van mijn leven te blijven gebruiken. Een junkie dus. Verslaafden hebben veel geld over voor de medicijnen die ik moet gebruiken. Enfin, niet geklaagd, inmiddels 63 jaar en ik houdt het al zo lang vol dat daar nog wel wat jaren bij kunnen.

Dat je je baan bouwt in alle stilte kan ik mij wel voorstellen. Wat mij verbaast is deze twee liefhebberijen naast elkaar. Ik verwachte eigenlijk niet dat een metal liefhebber zich met treintjes bezig zou houden. 😜 Dat zijn dan weer die typisch veronderstellingen, vooroordelen, aannames. Waarom zou iemand met liefde voor, ik mag toch wel zeggen ruige muziek, zich niet bezig kunnen houden met zoiets delicaats en fijntjes als modelbouw. En zo te zien aan je baan gaat daar veel interesse en liefde naar uit.

Dat zijn inderdaad vooroordelen ook hier iemand die van metal rock en hard rock houd en toch met treintjes bezig is rare combinaties zijn er hahah
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - verder met de baan
@ de 2 Michels: er zijn er hier meer die houden van Rock/Metal EN treintjes
Ik ken er hier een stuk of 10....
Paar weken terug naar optreden geweest : Steel Panther 👍🏻💪🏻👍🏻
@ M.Evers: sterkte maat
@M Ramdani : zelf combineer ik radio & metal als ik aan de baan werk
Grtz
Wim
Re: Dinant - verder met de baan
Hard rock, metal e.d. en treintjes, dus toch niet zo raar.
Misschien ook maar eens proberen.  :lol: :lol: :lol:
Wie weet wat het resultaat is. De banen zien er in ieder geval goed uit. Daar kan ik wat van leren.
Re: Dinant - verder met de baan
weer een stuk verder :P
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dinant - verder met de baan
Zomaar nieuwsgierig,

Waarom haal je c-rail weg en leg je deze rails?
Ik ken op een baan met voornamelijk r1 en r2 rails namelijk geen betere minst storing en ontsporing gevoelige 3rail dan de crails?


Haal je hierdoor niet veel probleempjes in huis??
Mijn baantje is bewust van crail , kan zelfs sommige wagons met  gelijkstroomwielen probleemloos aan (mits geen gebruik van detectie uiteraard)
Re: Dinant - verder met de baan
 @citaat "Betonnen" bielzen?
Re: Dinant - verder met de baan
ja,c-rail is gemakkelijk om te leggen en om draadjes aan te solderen maar ze maken ook veel kabaal;


en eenmaal je met flexrail hebt gewerkt,ben je instant verslaafd ;) ,en Märklin heeft geen rails met betonlook,
en wat die onstsporingen (of andere probleempjes) betreft,het is zaak om veel testritjes te doen (maar dat moet je ook doen als je baan alleen uit c-rail bestaat)


ik zie het als een persoonlijke evolutie in mijn modelspoorbeleving,in het begin wou ik ook alles zo simpel mogelijk houden maar nu leg ik de lat hoger (voor mezelf dan),


:thumbup: ik zie hier op het forum (zoals bij jouw) prachtige banen in c-rail (of andere rails),iedereen maakt een persoonlijke keuze,


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - verder met de baan
Doen wat JIJ leuk vindt Michel !!! 👏🏻👏🏻👏🏻💪🏻
Re: Dinant - verder met de baan
de doelstelling voor deze week is gehaald  :arrow: voor 95% klaar met het nieuwe spoor,nog een paar dingen finetunen,maar de treinen kunnen rijden,


direct maar is een trein achteruit laten rijden met een Lima gelijkstroomwagon op kop >:-D


https://www.youtube.com/watch?v=28KRXBIlF3o



Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Dinant - verder met de baan
 @citaat
Heb je nog wat gedaan aan de wielen van de stuurstandwagen, of rijdt hij uit zichzelf zo goed?
Re: Dinant - verder met de baan
neen,zijn de originele gelijkstroomwielen,Lima was dan toch niet zo slecht,zelfs de originele koppeling geeft geen problemen;
kan LS models nog eens een voorbeeld aan nemen;daar heb ik de wielen en de koppelingen moeten vervangen,


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
tijdelijk werkloos voor onbepaalde duur,dan maar verder werken aan de baan :P


de bezetmelders aangesloten op het nieuwe gedeelte,en alles aan het testen in iTrain
zelfs mijn VanBiervliet onstpoord niet meer,


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Dinant - verder met de baan
De 2 laatste foto's geven wel een beeld van listige railverbinding, kan me voorstellen dat daar treinen t.z.t. kunnen ontsporen.
Re: Dinant - verder met de baan
is uitvoerig getest met al mijn materieel Tom,
het is gewoon een kwestie van de boel op de juiste plaats vast te lijmen,een millimeter opschuiven kan onstsporingen geven,


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Citaat van: ramdani op donderdag 19 maart 2020, 11:08:15
tijdelijk werkloos voor onbepaalde duur,dan maar verder werken aan de baan :P
Je hebt groot gelijk.
En dan hebben we toch maar een fijne hobby. We hoeven mooi onze deuren niet uit.

Ben je tevreden over iTrain?
Ik heb nog een proef licentie, maar die loopt op korte termijn af.
Re: Dinant - verder met de baan
ik ben tevreden over iTrain,in het begin is het wat zoeken,maar met een testbaantje leer je veel;en er is veel kennis hier en op het iTrainforum,en het is Nederlandstalig ;)
ik heb ook Rocrail en Traincontroller getest,maar die bevielen mij niet,


mvg,
Michel


Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Dinant - verder met de baan
Citaat van: iTom op donderdag 19 maart 2020, 11:11:24
De 2 laatste foto's geven wel een beeld van listige railverbinding, kan me voorstellen dat daar treinen t.z.t. kunnen ontsporen.

Het valt mij ook op dat de breedte van de k-rails en de ww-rails verschillen.
Iets om dus goed in de gaten te houden en goed te testen.

Ps Tom; ik neem aan dat je lastige bedoeld ipv listige?  8o
Re: Dinant - verder met de baan
 @citaat2 het ziet er wat 'gevaarlijk' uit ,maar het is uitvoerig getest geweest,alles rijdt rond zonder problemen,


mvg,
Michel
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Dinant - verder met de baan
 @citaat @citaat Nee hoor Henk, ik bedoelde echt listige en geen lastige.
Listige kan je ook Link noemen maar ik vond listige gewoon een mooier woord.
Re: Dinant - verder met de baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - verder met de baan
Die 2 laatste foto's getuigen : soms moet je durven , 💪🏻👍🏻
Re: Dinant - puko's in het echt
voor al diegenen die 3-rail niet waarheidsgetrouw vinden,
die puko's zijn er in het echt ook :arrow:
Re: Dinant - puko's in het echt
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - puko's in het echt
 @citaat Grapjurk...
Re: Dinant - overgangen testen
sommigen vonden de verbindingen tussen de verschillende soorten rails nogal listig;
daarom nog maar is een korte video gemaakt dat alles wel goed rijdt,


https://www.youtube.com/watch?v=JPZRsl6ErlA


mvg,
Michel
Re: Dinant - overgangen testen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Dinant - overgangen testen
Volgens mij hoef je niemand wat te bewijzen toch? Als jij er tevreden mee bent vindt iedereen het goed. Zo op de film te zien levert het geen problemen op :) :thumbup:
Re: Dinant - overgangen testen
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Dinant - overgangen testen
 @citaat
En zo is het  ;)
Re: Dinant - overgangen testen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Dinant - overgangen testen
Dag Michel,

Citaat van: ramdani op zondag 29 maart 2020, 15:22:58
sommigen vonden de verbindingen tussen de verschillende soorten rails nogal listig;
daarom nog maar is een korte video gemaakt dat alles wel goed rijdt,

Ik ben een van die sommigen  8o, maar een van de valkuilen is dat wij niet goed testen waardoor er later problemen kunnen ontstaan die lastig op te lossen zijn omdat je er moeilijk bij kunt.
En het was natuurlijk de bedoeling dat je dat met een videootje zou bewijzen.  >:-D

Mooie trein hoor! :thumbup:
Re: Dinant - weer aan het ballasten
nu de baan technisch af is,maar is verder gaan met ballasten;


mvg,
Michel
Re: Dinant - weer aan het ballasten
Geen puko's te zien!
Re: Dinant - weer aan het ballasten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Dinant - weer aan het ballasten
@citaat nee inderdaad, ziet er goed en waarheidsgetrouw uit :thumbup:.
Re: Dinant - weer aan het ballasten
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Dinant - weer aan het ballasten
 @citaat en  @citaat @citaat

Helemaal met Hans en William eens.
Re: Dinant - weer aan het ballasten
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - weer aan het ballasten
Mooi werk 👍🏻
Re: Dinant - weer aan het ballasten
een paar kleine dingen verder aan het bouwen of schilderen,en het ballast een beetje finetunen,


mvg,
Michel
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
tijdens het weekend begonnen met een muur te bouwen,


mvg,
Michel


Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Mooi & zuiver 👏🏻
Re: Dinant - muurtje bouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Daar is stevig door gemetseld Michel  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Mooi muurtje Michel  :thumbup:
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Dat is met recht een rood bakstenen muur(tje).
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Mooi rood is niet lelijk  :thumbup:
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
muurtje verder afwerken :arrow:
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
nog foto's :arrow:
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Muurtje word steeds mooier  :thumbup:
Re: Dinant - muurtje bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Dinant - muurtje bouwen
Zo lekker aan het voegen geweest Michel. Moeten we nu wachten tot het groen vanzelf gaat groeien?  :D