En ineens zijn we weer ruim 2 jaar verder.
Inmiddels is de grondlegger van de treintjes bij ons thuis, mijn vader anderhalf jaar geleden overleden. Het hart was letterlijk op.
Hij heeft altijd met veel plezier hier naar de treintjes gekeken en gaf elke keer weer aan dat hem dit (aansturing pc, servo's etcetc) niet gelukt zou zijn. Ik ben er ook maar ingerold en alles stap voor stap gedaan.
Sindsdien werken de 3 schaduwstations als een tierelier, op het maaiveld had ik gewoon 2 lange sporen liggen met een keerlus.
Weinig gedaan dan alleen af en toe rijden. Het idee "het is een hobby" ter harte genomen. Zelfs mijn vrouw heeft in de gaten dat je een modelspoorbaan niet "even gauw afmaakt".
Maarrrrr een half jaartje geleden weer opgestart.
Inmiddels met het stationsemplacement bezig, 5 sporig, waarvan er 4 voor een stop worden ingericht. Nr 5 is voor goederenvervoer, tenslotte hoeft loc daar niet te stoppen.
Het idee om het station in een bocht aan te gaan leggen, zoals in het begin topic, heb ik maar laten varen. Dat gaat me niet lukken vrees ik zonder programma om dat uit te tekenen in de pc.
Dus, voorlopig zo, zie foto's.
Ben nu bezig met alle wissels te voorzien van servo's. Heb nog 2 wissels die bij Wico vandaan komen, maar die wil ik eigenlijk zelf gaan halen en dit combineren met een dagje Middelburg/Vlissingen incl snooker met een maatje die daar woont.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden: