Nieuws:

De laatste paar 15 jaar 3railforum jubileum Wagon met busjes setjes maar ook nog losse busjes zijn nog te koop!

Bad Dirksheim - Filmpje

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

Re: Bad Dirksheim - Filmpje
Speciale Gast

B) Indrukwekkend geheel, erg mooi. :thumbup:
En een goede indruk gekregen van je baan, zo te zien een mooi sporenverloop. :thumbup:
Ook het "ondergrondse" deel met al die sporen en goede verlichting is mooi om naar te kijken. B)

Dirk-Jan

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Dank voor je compliment Dirk-Jan. De verlichting boven de tunnelsporen is eigenlijk noodverlichting wanneer er problemen zijn. Maar je ziet alles daardoor stukken beter op de film en het komt ook nog eens mooi over :) .

Swiss rail .. what else?

Dirk,

Blij dat je de keuze hebt gemaakt om deze leuke en boeiende video met ons te delen. Geeft een mooie indruk van je prachtige baan (in wording). En het Zwitsers materieel dat voorbij komt maakt het helemaal af :thumbup:.

Veel succes en plezier met de verdere bouw!

Groeten,
Wico 

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Leuk filmpje van een verrassende baan in wording. Niet alleen de verlichting van je ondergrondse pakeergarage is leuk om te zien. Ik heb ook enige wandschilderingen waar mogen nemen. Zijn dat authentieke prehistorische vondsten die bij het uitgraven van deze krochten te voorschijn zijn gekomen? Of is het kunst van latere datum?
En het uitzicht op het flatgebouw, wanneer je daaronder geparkeerd staat, is ook prachtig.
Ook grappig; je sterkste lok rijdt met de kortste sleep.

@citaat  @citaat
Wico ik kon deze beelden toch niet voor mezelf houden, moest jullie ermee vervelen :D. En het geeft toch redelijk weer hoe de baan eruit moet gaan zien. Het Zwitserse materieel moet door de tijd nog verder uitgebreid worden. Het bovenste gedeelte van de baan krijgt een station dat een Zwitserse uitstraling gaat krijgen en dan moet er natuurlijk ook genoeg Zwitsers materieel doorheen gaan rondrijden.

@citaat
Henk de wandschilderingen zijn van iets latere datum dus helaas van nul en generlei waarde :D.
Voor de Zwitserse krokodil zitten een aantal wagons in preorder. Daar komt dus nog wat anders achter te hangen zo gauw ze beschikbaar zijn. En om deze mooie lok nou moederziel alleen te laten rijden is ook weer zo wat.

doe maar een treintje

een grote baan en daar hou ik van, met veel niveau's en het ziet er qua aankleding belovend uit. :thumbup:
Wat je bij veel banen ziet is dat in de bochten er geen verhang is en dat maakt zo'n baan als deze dan nog wel realistischer.

groetjes Ruud
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Net even in een sneltreinvaart je filmpje bekeken Dirk ( eten staat bijna op tafel :)  ) super mooi al die bruggen en viaducten  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

@citaat
Bedankt voor de complimenten.

Hallo allemaal,

hier een kort update filmpje. De stam rongenwagons achter de E93 welke een lading boomstammen vervoert in Bad Dirksheim dit weekend voorzien van kettingen zodat de lading niet meer eraf kan.

en een foto uit het filmpje.

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Die kettingen maken het wel af Dirk, mooi gedaan  :thumbup: :thumbup: 

Mvg,

Peter Degeluidsman 

@citaat
Was even zoeken naar een juiste ketting op schaal, maar deze zijn dacht ik niet verkeerd. Wel de kleur wat aangepast.

Als het maar Zwitsers is.

Dirk,

De aangebrachte kettingen zijn de bekende puntje op de i of te wel de kers op de taart. :thumbup:
Ook de lading mag er zijn en maakt deze sleep extra mooi.
Ik geloof best dat het even zoeken was naar de juiste kettingen want er zal best veel te koop zijn.

Groet Michel

Michel,

ik heb ze gevonden bij modelbouw voor schepen. Daar was genoeg keuze in aanverwante artikelen en dus ook verschillende maten kettingen.
En de lading komt gewoon uit de tuin  :D

@citaat

Bedankt Dirk ik zal daar ook eens kijken/zoeken heb namelijk ook deze wagons maar dan grijze uitvoering van de SBB.

Groet Michel

Michel,

de ketting heb ik hier gevonden klikje doen, maat 1,0 x 1,5mm

@citaat
Dank je wel voor de link Dirk. :thumbup:
Ga de ketting volgende week bestellen.

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Dirk,

Ik liep effe flink achter hiero, maar ben weer bij gelezen en gekeken  :)
De eerste film laat ook fijn zien dat het een heel fraaie baan gaat worden  :thumbup:
Nog even wat werk voor het af is, maar dan heppie ook wat !
Leuk trouwens, dat je de boomstammen door een krokodil laat trekken. Die lijken in het echie ook op een boom  O:-D

Grtz Tony