Gisteren op rails heb ik een 4e sein gekocht, ik heb Nederlandse seinen op mijn baan staan en had nog een plekje over op de decoder.
De decoder zit boven tussen nivo 0 en 1 in (hij zit onder de railpro loc ) en het nieuwe sein komt op de plaats waar nu de NS 1144 staat te wachten.

Om overal goed bij te komen is de linker module van de baan gehaald, ben blij dat dit redelijk makelijk gaat

.

Voordat je het sein kunt gebruiken moeten er eerst draden aan de dunne draadjes van het sein gemaakt worden.
Gelukkig zit er een kaartje bij welke leds aan welk draadje moeten komen.

Ik gebruik dezelfde kleuren draad als de leds ( rood / geel / groen ) en blauw als min.
de draden vlegt ik tot een kabel.

het geheel wordt aan elkaar gesoldeerd en geisoleerd met krimpkous ( sorry vergeten een foto te maken ).
Hierna het sein getest op de baan spanning, dit was in orde en kon hij na een gaatje boren voor de draden op de baan gelijmt worden.
Hiervoor gebruik ik gewone houtlijm.

De andere kant van de draden aangesloten op de decoder en alles weer in de oude staat hersteld.
Ik heb weer wat geks.
Toen ik nog met 3 seinen werkte ging alles goed.
Nu met 4 seinen gaan alle seinen niet meer op groen maar op geel als het volgende blok vrijgegeven wordt????
Hierna gaat hij wel netjes op rood.
Op zich snap ik hier niets van de draden van de eerste 3 seinen is niet los geweest alleen is er een 4e bij aangesloten.
In koploper heb ik dezelfde instellingen overgenomen als de eerste 3, alleen het adres is natuurlijk anders.
Hier moet ik maar eens een nachtje over slapen, eigenlijk kan dit volgens mij helemaal niet

Ik hoop het snel op te kunnen lossen.
Mvg,
peter / degeluidsman.