Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 13-01 Stadsbahn "maken en plaatsen ring 2" dolphin (Arie)
Arie, nog een vraagje..ik heb mijn opstaande randjes van plastic afwerklatjes gemaakt zoals je misschien weet  :D

Die van jouw ?? fineer of zoiets ??

Groeten,

Hans  ;)
Re: UPDATE 13-01 Stadsbahn "maken en plaatsen ring 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01 Stadsbahn "maken en plaatsen ring 2" dolphin (Arie)
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 16 januari 2013, 08:30:54
Nou Arie , als dit weer zo aanhoud sneeuw en ijs , word het straks 7 dagen werken in de week....maar is ook even niet verkeerd in de soms wat zwakke tijd.
Maar ziet er zoals AJ zegt prima uit....prima = dus schitterend he.
Er zijn er niet veel sie dit zo kunnen evenaren.

Mvg: Alex

Dank je Alex, drukte valt nog wel mee, maar misschien durven ze niet meer te rijden :D :) vr gr Arie

Citaat van: Hansje op woensdag 16 januari 2013, 09:26:15
Arie, nog een vraagje..ik heb mijn opstaande randjes van plastic afwerklatjes gemaakt zoals je misschien weet  :D

Die van jouw ?? fineer of zoiets ??

Groeten,

Hans  ;)

Hoi Hans, ik heb de randjes van 4 mm. triplex gemaakt. Mijn houtleverancier heeft zijn eigen de tandjes gewerkt om zoveel stroken te zagen :D :D :)
Tijdens het bevestigen maak ik de latten even nat (anders breken ze) met name in de binnenbocht, vr gr Arie
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Deze week heb ik ring 3 gebouwd en vanmiddag geplaatst, eerst even een ochtend naar Rijswijk geweest.
Ik heb wat leuke plaatjes van de diverse banen in het Topic over beurs in Rijswijk geplaatst.

Met het plaatsen van ring 3 is ook de hoogte van het 2e schaduwstation bereikt. Morgen de rails aanleggen in ring 3
en komende week de platen maken voor het 2e schaduwstation,

vr gr Arie






In deze overbruggings steun, heb ik M10 draad getapt voor weer een etage hoger.

Ooit een keer een setje lange boren uit de vijf euro bak gevist, komt nu wel van pas.
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

zeer mooi spiraal wat je aan het bouwen bent.  :thumbup:
Ikzelf ben ook aan het bouwen aan een spiraal en vindt de overgang die je gemaakt hebt prachtig. (zo ga ik hem ook maken, mede door jouw voorbeeld, Bedankt).
veel bouw plezier verder.

Groet Ron.
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Vanmorgen de rails gelegd in ring 3. Het dalende spoor ( binnenspoor) loopt gewoon door in de ring.
Het klimmende ( buiten) spoor vanaf schaduwstation 1 komt hier op 2 1/2 winding de ring uit ( rechts op de foto).
Straks door schaduwstation 2 heen, en de ring op 3 windingen weer in ( links op de foto).
Even puzzelen, maar komt goed. Komende week eerst de platen voor schaduwstation 2 maken,
is het wat gemakkelijker om uit te dokteren, vr gr Arie



Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Arie.

Een imposant bouwwerk wordt het  B) B) B)

Harald & Alex
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Het begind al aardig een bouwwerk alla John tilly te worden  :D maar 'des al niet te min' wordt het wel heel erg netjes en strak dus complimenten voor je bouwwerk

Groeten JW
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Wist niet dat er zulke lange boren waren ...boor je een gaatje in de vloer van de derde etage van een Flat kom je uit in het plafond
van de begane grond  :-)

Netjes Arie, zou er ook zoiets als een spiraal-virus bestaan...indien ja, dan zijn wij besmet   :D

SUCCES

Hans ;)
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Citaat van: Hansje op dinsdag 22 januari 2013, 09:36:47
Wist niet dat er zulke lange boren waren ...boor je een gaatje in de vloer van de derde etage van een Flat kom je uit in het plafond
van de begane grond  :-)

Netjes Arie, zou er ook zoiets als een spiraal-virus bestaan...indien ja, dan zijn wij besmet   :D

SUCCES

Hans ;)

:D :D :D Het meest gevaarlijk is als je met deze boor in je eigen schoenen boort Hans, 8o.
Het is duidelijk dat wij beiden met het draadeind en spiraal virus zijn aangestoken :P

vr gr Arie
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Je schiet al lekker op!  :thumbup:

Mag ik vragen hoeveel ruimte je hebt onder je spiraal? want ik neem aan dat je dat grote gat in het midden ook voor onderhoud wilt benutten. Toch?
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik heb met veel bewondering gekeken naar je perfecte bouwwerk  :thumbdown:
Erg mooi bedacht, zeker met die overbruggingen ertussen, goed bedacht hoor  :idea:

Is al met al veel materiaal verwerkt in je spiraal, maar het resultaat is er naar. Ben erg benieuwd hoe je straks de aansluitingen maakt naar je bovenbaan.

Succes

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op dinsdag 22 januari 2013, 19:00:46
Je schiet al lekker op!  :thumbup:

Mag ik vragen hoeveel ruimte je hebt onder je spiraal? want ik neem aan dat je dat grote gat in het midden ook voor onderhoud wilt benutten. Toch?

Hoi Ernst, de ruimte onder de spiraal is 47 cm. Het is een mooie gladde vloer, dus ik schuif zo de ring in.
Zo kan ik in de binnenzijde komen. Overigens is de ring aan de buitenzijde ook van alle kanten te benaderen,
ook als de boven baan erop zit, vr gr Arie


Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01 Stadsbahn "ring 3, 2e schaduwstation bereikt" dolphin (Arie)
Citaat van: Varekamp op dinsdag 22 januari 2013, 20:28:07
Hallo Arie,

Ik heb met veel bewondering gekeken naar je perfecte bouwwerk  :thumbdown:
Erg mooi bedacht, zeker met die overbruggingen ertussen, goed bedacht hoor  :idea:

Is al met al veel materiaal verwerkt in je spiraal, maar het resultaat is er naar. Ben erg benieuwd hoe je straks de aansluitingen maakt naar je bovenbaan.

Succes

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald, Het plan is, om de boven baan kompleet zelfdragend over het schaduwstation heen te plaatsen.
Ik weet nu nog niet of ik de draadeinden uiteindelijk nog door trek naar boven,

vr gr Arie

Re: UPDATE 22-01 Stadsbahn "2e schaduwstation verlichting" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-01 Stadsbahn "2e schaduwstation verlichting" dolphin (Arie)
De platen voor het 2e schaduwstation zijn inmiddels gezaagd en geboord. Het 2e schaduwstation gaat bestaan uit 2 lagen ( dubbele bodem).
De eerste laag van 9 mm. heb ik voorzien van verlichting voor het eerste schaduwstation. Op de tweede foto is de plaat geplaatst.
Straks komt de 18mm. plaat daarboven geplaatst. De ruimte tussen de platen is dan meteen kabelgoot.
Door het werken met draadeinden is het mogelijk de onderste plaat nu heel laag te leggen, en straks als het tweede schaduwstation
gereed is omhoog te schroeven.
Ik zou zeggen, volg de komende weken de foto's, want die zeggen wellicht meer als deze omschrijving ;) vr gr Arie





Re: UPDATE 22-01 Stadsbahn "2e schaduwstation verlichting" dolphin (Arie)
Hoi Arie.

Heb je om die lichtslang vast te zetten 15 mm clickbeugels gebruikt waar ze normaal waterleidingen mee vastzetten?

Harald & Alex
Re: UPDATE 22-01 Stadsbahn "2e schaduwstation verlichting" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-01 Stadsbahn "2e schaduwstation verlichting" dolphin (Arie)
Citaat van: harald en alex op donderdag 24 januari 2013, 20:11:32
Hoi Arie.

Heb je om die lichtslang vast te zetten 15 mm clickbeugels gebruikt waar ze normaal waterleidingen mee vastzetten?

Harald & Alex

Hoi Harold en Alex, klopt, alleen deze zijn 10-12 mm. Mvg Arie
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Meters gemaakt vandaag :D, niveau 2 ( schaduwstation 2) is een feit. De dubbele bodem hangt nu ongeveer 15 cm. onder niveau 2,
en gaat zoals gezegd als kabelgoot dienen. Als het 2e schaduwstation helemaal bedraad is, schroef ik deze plaat naar boven.
Op de foto zijn al de moeren te zien waar hij tegenaan geschroefd wordt ( 5 cm. onder niveau 2).

vr gr Arie







Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Ziet er weer fraai uit Arie. Sterke draadeinden gebruik je (gele stip :D). Die kraagmoeren zijn een slim idee zorgt ervoor dat je geen ringen nodig hebt. :thumbup:

Groet, Ronald
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Het ziet er zeer professioneel uit! Wat schitterend afgewerkt. :thumbup:
Ik doe hier wel behoorlijk wat ideeën op voor het in de toekomst maken van mijn (veel kleinere) schaduwstation.
Dank voor het plaatsen van de duidelijke foto's. :)

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er weer toppie uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Ziet er super uit, erg indrukwekkend.

Gr henk
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Heel indrukwekkend geheel.
Ik moet zeggen dat het er allemaal heel strak, goed verzorgd en goed afgewerkt uitziet.
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

het schiet lekker op en knap bedacht van die dubbele bodem B)

Groetjes, John
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 26-01 Stadsbahn "2e schaduwstation een feit" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zaterdag 26 januari 2013, 22:33:07
Ziet er weer fraai uit Arie. Sterke draadeinden gebruik je (gele stip :D). Die kraagmoeren zijn een slim idee zorgt ervoor dat je geen ringen nodig hebt. :thumbup:

Groet, Ronald

Hoi Ronald, de onderbouw voelt inderdaad wel stevig aan nu :D, maar ik hou nu eenmaal van degelijke constructies ;), vr gr Arie

Citaat van: Henk163 op zaterdag 26 januari 2013, 22:38:06
Het ziet er zeer professioneel uit! Wat schitterend afgewerkt. :thumbup:
Ik doe hier wel behoorlijk wat ideeën op voor het in de toekomst maken van mijn (veel kleinere) schaduwstation.
Dank voor het plaatsen van de duidelijke foto's. :)

Vriendelijke groet,
Henk163

Hoi Henk, het hoeft niet altijd groot te zijn om mooi te worden ;). Ook ik heb veel ideeën van met name John ( Tilly) overgenomen B), vr gr Arie

Citaat van: tomhas op zondag 27 januari 2013, 09:46:34
Heel indrukwekkend geheel.
Ik moet zeggen dat het er allemaal heel strak, goed verzorgd en goed afgewerkt uitziet.

Dank je Tom, ik wil gewoon zeker weten, dat er geen storingen onstaan in de schaduwstations, vandaar de wellicht wat overdreven bouw, vr gr Arie


Citaat van: Tilly op zondag 27 januari 2013, 17:26:40
Hoi Arie,

het schiet lekker op en knap bedacht van die dubbele bodem B)

Groetjes, John


Dank je John, hij is wel dom maar niet slim  8o 8o 8o B), vr gr Arie
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hallo allemaal.

Afgelopen week heb ik het tweede schaduwstation verder afgebouwd, zo is nu aansluiting op ring 3 een feit, vangrail geplaatst,
kabelgoten gemonteerd, afstand blokjes om de rails vast te legggen en alvast ring 4 gemaakt en geplaatst. Vandaag alles weer gestofzuigd na al dat gezaag :D.
Komende weken zal in het teken staan van aanleggen en aansluiten van schaduwstation 2

vr gr Arie













Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Arie.

Het ziet er weer gelikt uit  :thumbup: We mochten willen dat we zo om een baan heen konden lopen.Bereikbaarheid is hier nogal een probleem  :D

Harald & Alex
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat ziet er weer super strak uit allemaal.
Ik ben ook bezig met de opbouw van mijn baan maar heb respect voor de nauwkeurigheid waarmee jij er werk gaat :thumbup: :thumbup:

Ga vooral zo door want ik steek er erg veel van op  >:-D >:-D

Groeten Niels
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

perfectie ten top B) Super!

Groetjes, John
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Citaat van: harald en alex op zondag 03 februari 2013, 20:35:55
Arie.

Het ziet er weer gelikt uit  :thumbup: We mochten willen dat we zo om een baan heen konden lopen.Bereikbaarheid is hier nogal een probleem  :D

Harald & Alex

Hoi Harold & Alex, Dank je, bereikbaarheid en de mogelijkheid om de baan van alle kanten te kunnen bekijken, heeft deze opzet van de baan bepaald.
Is ook weer eens wat anders als langs de wanden. Nadeel is, dat je helemaal geen wandkasten e.d. kwijtkunt. Vandaar de lade's onder de schaduw stations.

vr gr Arie                              nb wat een prachtige lichtseinen hebben jullie binnengekregen :thumbup:


Citaat van: neesse op zondag 03 februari 2013, 20:48:45
Hoi Arie,

Dat ziet er weer super strak uit allemaal.
Ik ben ook bezig met de opbouw van mijn baan maar heb respect voor de nauwkeurigheid waarmee jij er werk gaat :thumbup: :thumbup:

Ga vooral zo door want ik steek er erg veel van op  >:-D >:-D

Groeten Niels

Hoi Niels, kijk maar lekker af, heb ik ook gedaan :D ;), vr gr Arie

Citaat van: Tilly op maandag 04 februari 2013, 10:03:34
Hoi Arie,

perfectie ten top B) Super!

Groetjes, John

Dank je John, bij jouw baanaanbouw en mijn stadsbahn 1 heb ik gemerkt dat je met de schaduwstations en de bereikbaarheid ervan geen enkele consessie moet doen.
Vandaar de wellicht wat overdreven bouw, maar ja ik wil het maar 1 keer bouwen. Het zichtgedeelte wordt net als bij jou een meeeeeeeeeerjarenplan :D ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Arie ,

Het ziet er allemaal weer top uit. Mooi voorbeeld
hoe je prachtig een modelspoortafel kan bouwen.
Ik heb weer inspiratie genoeg voor mijn nieuwe module
baan. Bouw ze verder.

Groeten Johan
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hoi Arie

Ze kwamen hier vandaan:

http://www.winco.uk.com/

Harald & Alex
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Laatste dagen geen spannende dingen aan de baan gedaan. De voeding/ringleiding voor schaduwstation 3 gemaakt. Hiervoor weer verbindings strips gesoldeerd en koppel dozen gemaakt. Wissels op het juiste adres gezet ( spoelen had ik al overbrugt). Bijna zover dat er weer rails kan worden aangelegd :), vr gr Arie








Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ook de kleine dingen zijn nodig om een baan rijdend te krijgen  :)

Mooie vorderingen maak je.

Gr Einte
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
weer aardig bezig geweest Arie , maar volgende week heb je denk minder tijd.....als de sneeuw weer gaat vallen... :D
Maar alles keurig netjes in elkaar gezet , schitterned Arie bij elk plaatje.

Veel suc6.

Mvg: Alex
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hey manneke,

Ja ja blijf je volgen en zeker meekijken maar ook genieten van jou bouwkunsten maar kan niet anders zeggen. :thumbup: :thumbup:
Gaaf en erg strak maar je hebt gelijk om wel tussen door regelmatig de stofzuiger in de hand te nemen na al het zaagwerk.
Die vele lade's zijn vrij handig, misschien een kliene koelkast zal in een extra lade niet overbodig zijn, zo van alle luxe aan voldoen. :thumbup:

Ben trouwens benieuwd naar de werking van jou wissels, of deze wel blijven schakelen?

Veel succes bij je verdere hobbykunsten en blijf op de hoogte doormiddel van je vele mooie scherpe foto's.
Hou is het trouwens met Manneke Pis is deze op een droge warme plek opgeborgen? vanwege de vorst. :thumbup: :)

Groet Wim.
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op zondag 10 februari 2013, 19:39:45
Hey manneke,

Ja ja blijf je volgen en zeker meekijken maar ook genieten van jou bouwkunsten maar kan niet anders zeggen. :thumbup: :thumbup:
Gaaf en erg strak maar je hebt gelijk om wel tussen door regelmatig de stofzuiger in de hand te nemen na al het zaagwerk.
Die vele lade's zijn vrij handig, misschien een kliene koelkast zal in een extra lade niet overbodig zijn, zo van alle luxe aan voldoen. :thumbup:

Ben trouwens benieuwd naar de werking van jou wissels, of deze wel blijven schakelen?

Veel succes bij je verdere hobbykunsten en blijf op de hoogte doormiddel van je vele mooie scherpe foto's.
Hou is het trouwens met Manneke Pis is deze op een droge warme plek opgeborgen? vanwege de vorst. :thumbup: :)

Groet Wim.

Hoi Wim, dank je weer, ook bij jouw vordert het gestaag en wordt alles heel fanatiek gemaakt.

De wisselspoelen heb ik vanaf nieuw meteen ontdaan van micro schakelaars en overbrugt. Op Stadsbahn 1 hebben ze nooit geweigerd.

Manneke pis ( de waterafvoer buizen/stralen van stadsbahn 1) staan nu op z'n kant naast de nieuwe baan te wachten tot hij weer geplaatst mag worden,
ik hoop dat me dat voor het warm wordt nog lukt,

vr gr Arie
Re: UPDATE 03-02 Stadsbahn "2e schaduwstation/oprit/4e ring" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

En anders als het warm is  >:-D >:-D

Groeten Niels
Re: UPDATE 17-02 Stadsbahn "2e schaduwstation rails leggen/aansluit." dolphin (Arie)
Afgelopen week weer de nodige meters terugmelddraad en voeding aangesloten. Inmiddels al weer over de helft van het 2e schaduw station.
Ik gebruik als test trein een V160 uit een startset ( full sound) met hellinghoekmeter en aan beide zijde een poetskarretje. De V160 is een beroerd
rijdende loc die heel snel stilvalt, perfect dus als je heel kritisch wilt proefrijden :D. De dozen beginnen zich al weer te vullen met bedrading,

vr gr Arie








Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Vandaag is het schaduwstation 2 gereed gekomen :), de dozen en kabelgoten gesloten en de dubbele bodem onder schaduwstation 2 is
omhoog gedraaid. Ik ben heel blij met het eindresultaat, er is geen draad meer in het zicht, er zitten nergens lassen, alle draden lopen in een stuk
van spoor naar verdeeldoos. Genoeg getikt, fillempie en foto's zeggen meer als duizend woorden :D ;),

vr gr Arie

























Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Een meesterwerkje, wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen.

Ben benieuwd wanneer je stadsbaan er weer op gezet wordt.

Op mijn eigen baan niks gedaan, door de kou en andere dingen, heb al wel een hele emmer papiermache klaar staan  :)

Gr Einte
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Je hebt weer prachtig werk verricht, ziet er allemaal top uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat een vakwerk lever jij af  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Alles is super strak gemonteerd, en je gebruikt alle ruimte volledig, dit is hogere modelbouw kunde.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
wauw B) super :thumbup:

Gr Niek
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Zoooooooo, is dit echt???

Gr.Wim
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Prachtig zo de schaduwstations en alles strak en prachtig afgewerkt, mag je een hoop plezier aan beleven.
Ook de treinen gaan vlekkeloos met de hoge snelheid rond, goed teken. :thumbup:

Mvg Ron
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Wow Arie! Ik denk dat John hier ideeën van gaat overnemen. Je bent je meester voorbij  :thumbup:

Iets wat ik even niet zie/snap: Aan de achterzijde zie ik een kabelgoot verticaal en horizontaal, daar zitten de voedingsdraden in. Maar aan de voorkant zie ik geen goten op het tweede niveau? Waar langs heb je daar de draden van de terugmelding geleid?
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Hoi Arie,


:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Sorry, ik kon geen woorden vinden want mijn kin hangt nog op de tafel.

Groeten Niels
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Citaat van: ArjanM op zondag 24 februari 2013, 22:21:37
Wow Arie! Ik denk dat John hier ideeën van gaat overnemen. Je bent je meester voorbij  :thumbup:

Iets wat ik even niet zie/snap: Aan de achterzijde zie ik een kabelgoot verticaal en horizontaal, daar zitten de voedingsdraden in. Maar aan de voorkant zie ik geen goten op het tweede niveau? Waar langs heb je daar de draden van de terugmelding geleid?

Hoi Arjan,

Aan de achterzijde zitten de vertikale kabelgoten om en om. Degene die boven de lasdozen uitkomen zijn voor de voeding.
Die ertussen in voor de terugmelddraden. De verdeling naar de S88 gebeurd in het grote vak onder schaduwstation 1  B)

vr gr Arie

Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Bedankt voor alle reacties, voorlopig kan ik de 1 1/2 ring nog afmaken. Het doel van deze winter is dan wat mij betreft gehaald :-).
Natuurlijk ga ik alvast wel verder met het deel van stadsbahn 1 schoonmaken en bedenken hoe dit op elkaar aan te helen ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 24-02 Stadsbahn "Schaduw station 1 en 2 gereed FILLEMPIE" dolphin (Arie)
Aha, weer een raadsel opgelost :)

Maar heb je nu de voedingskabels en de terugmelding in één en dezelfde horizontale goot (boven)?