Ja hoor, daar ben ik weer.
Deze keer met een bruine krokodil.
Ik ben een gelukkig mens want ik heb 2 van deze schoonheden in mijn bezit.
Kroki 1 rijdt perfect, heeft weinig op de teller staan en dat is aan alles te zien en te horen.
De wielen zien er perfect uit en zelfs de motor zag er perfect uit bij de schoonmaak beurt, en als je hem op de baan ziet gaan.....genieten.
Rijdt soepel over de wissels en door de bochten, gaat net zo snel vooruit als achteruit.
Dan kroki 2, drama....
Wil niet, kan niet, en heeft er geen zin in. Alleen op de hoogste snelheid moet die wel en hapert op de wissels en vertraagd in de bochten.
Maar goed, dank zij jullie heb ik een hoop geleerd, dus tijd voor een grondige schoonmaak beurt.
alles uit elkaar gehaald en met wasbenzine schoon gemaakt, dus de complete motor, de wielen en ga zo maar door.
nieuwe koolborstels, nieuw slepertje, nieuwe rubbertjes en opnieuw gesmeerd.
Maar meneer geeft niet thuis, hij hapert nog steeds, rijdt slecht door de bochten en gaat in de ene richting harder dan andersom.
Kroki 1 kan echt heel langzaam over de baan, kroki 2 heeft pas zin om te rijden als ik de contol unit op 100 zet.
Bij nadere inspectie van beide loks zie ik dat no 2 toch echt in een slechte staat is, zie bijgevoegde foto's.
Heb ik gelijk en moet het motortje vervangen worden of is er een ander probleem?
Dan voor de kenners een bonus vraag:
Hoe komt het dat een lok in de ene richting sneller rijdt dan in de andere richting?
Leuk om jullie reacties weer te lezen en daar weer van te leren.
Fijne avond allemaal.