Mijn fantasietrommel is bij de lange na nog niet leeg, maar ik vraag me af wat voor zin het nog heeft. Als je niet goed leest schiet het niet op en kunnen we hier wel tot bericht 2000 door gaan. Ik vraag niet om een spoor van 1,36 meter op een plek waar je met veel gezaag en ook nog eens met meerdere locs moet komen. Ik vraag om een spoor vanaf je hoofdbaan waar je goederentrein het rangeerterrein op komt waar vanaf dat spoor het spul uit elkaar geschut wordt naar een goederenloods, fabriek of wat dies meer zij. Op dat spoor moet ook weer een goederentrein samen gesteld worden.
Je hebt nu vanaf je "omloop" 2 sporen liggen waarop je met een trein binnen kunt komen. Je zou de ene voor vertrek en de andere voor aankomst kunnen gebruiken, maar je kunt ook 1 spoor gebruiken en de aan de andere een goederenloods plaatsen, wat jij wil. In 1 spoor zit een wissel dat naar gele spoor gaat en vanaf dat wissel ga je naar de fabriek/olieopslag/laad & losplaats of weet ik veel wat. Dat hoeven geen lange sporen te zijn en wat je moet voorkomen is dat je je rangeerloc opsluit.
Maak een plan en ga in gedachten rangeren want daar ontbreekt het aan, en bedenk LESS IS MORE.
Bovenstaande geldt #758!