Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

winkels in zwitserland

Gestart door eddyflame maandag 02 oktober 2023, 10:56:36

winkels in zwitserland

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

winkels in zwitserland
Goedemorgen,

volgende week ga ik een weekje met de family naar zwitserland
wij zitten tussen luzern en bern weten jullie nog leuke reinenzaken die de moeite waard zijn
Het zou leuk zijn als er zijn met tweedehands materiaal maar nieuw mag ook (lekker kwijlen bij de zwitserse modellen

Gr Ed
Re: winkels in zwitserland

Als het maar Zwitsers is.

Ed,
Ik weet er 1 in Pratteln en 1 in Olten zal vanmiddag na het werk de adressen hier neer zetten.

Tweedehands spul hebben ze genoeg zeker die winkel in Olten en de prijs valt best mee daar in Zwitserland.

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

In Zug zit er ook een goede, heet "Kolibri". Heeft ook een website waar je het adres kan vinden.
Kolibri Spielwaren AG. Industriestrasse 16 6300 Zug ...

In Bern zit Bahnorama. Bernstrasse 101

Zowel nieuw als tweedehands.

https://www.bahnorama.ch/

Goede service, ook op afstand.

Citaat van: KNed op dinsdag 03 oktober 2023, 12:25:31Zie mijn onderschrift  :)
Ja die site ken ik dacht er alleen niet aan dat die ook voor buiten nl was (weer wat geleerd)

GR Ed
Voor de Amerikaanse liefhebber die kan van het weekend (6 en 7 Oktober 2023) nog naar Neuendorf voor de 3. American Rail Convention. Banen, demo's, verkoopstands en Amerikaanse auto's. Je kan nog wat verdwaalde Nederlanders tegenkomen  :D

Als het maar Zwitsers is.

Ed,

Hierbij de adressen van de twee treinenwinkel waar ik geweest was.

Hema Modelleisenbahnen Aarauerstrasse 44 4600 Olten deze winkel heeft veel 2dehands spul.

Hamwaa Schlosstrasse 8 4133 Pratteln heeft een hoekje met 2dehands spul meer nieuw materiaal.

Groet Michel

Leuk al die adressen nu kijken of ik in de buurt kan komen en of ik de dames ook zover krijg

GR Ed

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ach Ed, je moet maar zo denken: de chauffeur bepaalt de reis  :D

En kijk ook vooral of er winkels zijn die chocolade verkopen. Dan kan je bij de dames zeker niet meer stuk.

BLIJ dat ik analoog RIJ

HAMWAA (in Pratteln) bekt ongeveer hetzelfde als HAMOOI, dus daar trappen de dames vast wel in ;) .

Citaat van: erik01 op maandag 02 oktober 2023, 13:39:32In Bern zit Bahnorama. Bernstrasse 101

Zowel nieuw als tweedehands.

https://www.bahnorama.ch/

Goede service, ook op afstand.

Dit is echt een geweldige winkel! Nog heeeeel veel gewoon uitgestalt in de vitrines, en ook veel andere merken, ook voor 3-rail. Paar maanden geleden daar nog wat mooie wagons meegenomen van ACME en Sudexpress.
Ook 2e hands een behoorlijk aanbod. Hier kan je echt wel even rondkijken. En ook al is het niet de hobby van de dames, hier kan je ze zeker mee naar toe nemen. Ze zullen goed begrijpen dat je daar wel even wil kijken. Als het personeel eenmaal aan de praat raakt, dan zijn ze niet meer te stoppen. Zitten echte liefhebbers bij.
Ja Bahnorama is leuk, heb ik ook wel gekocht.

Er zat een chocoladefabriek direct in de buurt (Gysi) maar die is er helaas niet meer.

Wel goede chocoladewinkel in het hoofdstation van Bern, dat is met de tram ca 20 minuten van Bahnorama.

Groeten,
Jelmer

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Has-bls heeft in 2013 een draadje gestart over webshops (en shops) in Zwitserland, ik bedoel Klik deze. Natuurlijk zijn de links deels achterhaald.
Maar de opzet blijft gelijk: geef per PB door aan Has-bls (Henk) wat er is veranderd, en hij verandert de info in het draadje.
Als de shops nog bestaan, leveren we ze ook meteen in bij KNed, voor z'n grote overzicht.
Zo is b.v. wemoba.ch (in Pieterle) gesloten wegens pensionering.
en is hobbymodellismo in Chiasso ook dicht gegaan.
Maar b.v. studio Born bij Rapperswil bestaat nog (https://www.modellbaustudio.ch/).

Has-bls noemt o.a. kml-log.ch, maar de link die hij geeft (naar een overzicht per kanton) werkt niet meer.
Deze link bij kml-log werkt wel, is deels verouderd, maar levert ook totaal nieuwe links.

Helemaal onderaan de lijst (kml-log) staat een offline winkel die sinds 1999 bestaat. De winkelier noemt zichzelf bepaald geen kenner van automatisering; zijn shop ( 22b (z'n huisnummer) ) in Breitenbach (in kanton Solothurn) is dan ook vooral een fysieke winkel, geen webshop. Hij doet in nieuw en in occasions. Breitenbach (So) ligt relatief dichtbij Basel. De winkel ontbreekt ook nog bij het overzicht van KNed (nederlof.net).

Ik heb je opmerkingen verwerkt. Bedankt voor de input.

Mvg, Koen

Helaas is het me niet gelukt een winkel in Zwitserland te bezoeken, maar het is wel in frankrijk gelukt in Colmar
een winkel(tje) miden in het oude centrum

ik zal Koen binnenkort het adres even doorgeven dan kn hij hem ook verwerken want ik dacht dat deze er nog niet instond

Gr Ed

PS  de aankopen komen morgen in mijn draadje Ha Mooi

Gr Ed

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.