Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

k83 pulse en elco

Gestart door BenP woensdag 24 augustus 2022, 18:18:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
k83 pulse en elco
Lid sinds: 2021

van oud to new

offline
k83 pulse en elco
Ik heb een hardnekkige M turnout die niet werkt met k83 and CS3+.  Ik heb een andere turnout geprobeerd en aansluiten op andere k83 unit, maar niet meer dan zacht klik geluid; de signalen op zelfde k83 werken prima.  Andere (40+) solenoid units werken prima met k83s op mijn baan.
Ik heb gelezen dat een capacitor de start pulse kan versterken.  Elco aansluiting is een pool op de gele wire naar turnout and andere pool naar grond (bruin). Heb ik geprobeerd met 470uF 25V elco (werkt met track power en LEDs), maar die blaast op na 2 seconden (komt stoom uit); switching elco + en - maakt geen verschil. 
Werkt dit en wat doe ik verkeerd?
Ben
Re: k83 pulse en elco
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: k83 pulse en elco
Je kent de 3rail wiki Schakelen van wissels .... Wat ik uit die tekst opmaak: Opletten - Wissels moet je met gelijkstroom schakelen.

Dat doe je toch wel?
Re: k83 pulse en elco
Lid sinds: 2021

van oud to new

offline
Re: k83 pulse en elco
Citaat van: Jan22 op woensdag 24 augustus 2022, 19:06:59
Je kent de 3rail wiki Schakelen van wissels .... Wat ik uit die tekst opmaak: Opletten - Wissels moet je met gelijkstroom schakelen.

Dat doe je toch wel?

Mooie link met bruikbare informatie.
I gebruik de power out (geel) van de k83 dat aangeleverd wordt door rood+bruin van de CS3+ (digital AC).
Re: k83 pulse en elco
Lid sinds: 2010

offline
Re: k83 pulse en elco
 @citaat Dan blaas je de Elco op. Je moet echt gelijkstroom (DC) gebruiken. Geen blokspanning zoals digitale spanning is.
Re: k83 pulse en elco
Lid sinds: 2021

van oud to new

offline
Re: k83 pulse en elco
Citaat van: ronaldk op woensdag 24 augustus 2022, 19:51:16
@citaat Dan blaas je de Elco op. Je moet echt gelijkstroom (DC) gebruiken. Geen blokspanning zoals digitale spanning is.

Dank.  Weer wat geleerd (leren met explosies ;-).  Een rectifier voor de elco dus.  Ga ik proberen.
Re: k83 pulse en elco
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: k83 pulse en elco