Er is op dit forum veel te vinden over de Kittel (3425).
Begin bij het begin:
Kittel Märklin 3425 Exploded View.
Op die tekening staan 4 schroeven: 22, 30 51, en 53 (en 44, die zet de delta decoder vast).
Volgens de handleiding (boekje) van de 3425 (niet meer bij Märklin te downloaden):
-één schroef om het "bakje met de sleper" te verwijderen,
bijv. om de asb te vervangen of om de dipswitches anders in te stellen;
-twéé schroeven (51 en 53) om het loc-huis te lichten, bijv. om de verlichting of koolborstels te vervangen.
En Looney Tunes beschreef het zo:
Marklin 3425 Kittel rijdend krijgen... #10iets verderop in het zelfde draadje (reactie 20, Ben) staat een verwijzing naar
de onbeveiligde site www.hp-pfeiffer.de, en daarop staan foto's van hoe een kittel stapsgewijs wordt omgebouwd van delta naar Lenz.
Relevant is dit:
Citeer1. Ausbau vom Schleifer und vorderer Achse: Schraube (Kupplung) lösen;
Kasten abnehmen, Achse, DELTA-Decoder und Schleifer endfernen. (Bilder 01+02 )
Met deze 2 foto's:
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/maerklin-kittel/kittel01_t.jpghttp://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/maerklin-kittel/kittel02_t.jpgIets minder duidelijk is deze foto (met het "bakje met sleper" op de voorgrond):
Bron: draadje uit 2007 van Riny
Van het slechte rijgedrag van de delta-Kittel decoder leer je op zich niet meer dan dat als je 'm toch open maakt, je er gelijk een andere decoder in zou moeten stoppen.
Een goede foto geeft
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 20 mei 2020, 10:49:26
Dit keer is de patient een kittel, waarbij de eigenaar aan mij had gevraagd of ik een print kon maken waarmee

Ook hier op de voorgrond het "bakje met sleper".
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 30 september 2020, 20:13:00
Asje tussen duim en wijsvinger beet houden en gewoon uit het bakje trekken/drukken.
Over het weer aan de praat krijgen van een compleet verharste lok:
Citaat van: Bahn-AG op zaterdag 02 maart 2019, 10:38:18
Botte bijlmethode (die ik vaak toepas).
Schaal met een halve centimeter wasbenzine erin, en dan (zonder motor) handmatig op en neer rijden.
De wasbenzine spoelt zo alle oude vet eruit en je hoeft niet alles te demonteren.
Daarna met perslucht (fietspomp als je niks anders hebt) droogblazen en lichtjes smeren.