Hier is de "fraudeur" weer; zo juist gebeld met de ING, dik 10 min. in de wacht en doorverbonden.
Vriendelijk te woord gestaan maar wel heel erg formeel. In eigen nette bewoordingen uitgelegd wat mijn grief is: de betaling van een laag bedrag naar een bedrijf binnen de EU. Citaat van de ING medewerker: "Kan zijn dat het bedrijf op een sanctielijst staat"
Kennelijk levert ons huismerk direct aan Poetin of Kim Yong Un(?) Ach geef ze eens ongelijk.
Ik heb, zonder de medewerker te schofferen; die aardige mevrouw kan het verder ook niet helpen toch, aangegeven dat ik het nogal bizar vind om een hele verklaring te moeten geven voor een betaling van 42 € naar een firma in de EU.
Paar bezwaren aangegeven: 1) Moet ik voor iedere betaling naar het buitenland nu een brief verwachten?
Volgens ING medewerker niet het geval, het betreft een steekproef.
Bezwaar 2: ING faciliteert bancaire transacties: maar moet ik dan de rede aangeven? Aantasting privacy. WAT ik bestel heeft een bank toch geen donder mee te maken immers, vind ik. Al zijn het erectiepillen.

(Nee heb ik niet nodig beste forumleden...)
Bezwaar 3: Märklin is als firma makkelijk te vinden op het www en voor een bank als ING zeker te traceren, ik ben toch niet de enige in NL die zijn abonnement of Insider-lidmaatschap betaalt als zijnde rekeninghouder van de ING.
Bezwaar 4: Ik krijg dus "huiswerk achteraf" op om een verklaring te geven en zelfs de rekening in te moeten scannen. Daar zit ik niet op te wachten.
De dame zou mijn bezwaren doorgeven naar de afdeling en ik hoor er nog van.

(Het kan dus zo zijn dat dit forumlid vanavond nog of anders later wordt opgepakt om te gaan zitten in een extra beveiligde gevangenis te Vught.)
De grootste crimineel van dit forum groet U allen hartelijk!