Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PBModels

Gestart door Wijbe zondag 19 december 2021, 02:22:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: PBModels
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels
Zijn er ook nog plannen voor ICRm rijtuigen? Eigenlijk vallen de ICR binnen- en buitenland mooi in mijn tijdperk, maar ik ben ergens ook wel erg gecharmeerd van de stuurstand. Maar ICRmh gaat mij net wat te ver.
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

offline
Re: PBModels
Zie dit overzicht: http://forum.modelspoorwijzer.net/modelspoor/icr-h0-productie-2022/msg77047/#msg77047

Is up to date voor wat betreft de verschillende fabrikanten hebben aangekondigd, gerangschikt op inzetperiode/variant
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Of kijk op www.nlinmodel.nl
Daar staan alle ICR(m/mh/+) modellen op die voor dit jaar aangekondigd zijn.

@Jakop: volgens mij mis jij er nog enkele. In ieder geval de Exacttrain 11011

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2020

offline
Re: PBModels
Gisteren inhouten irl gezien, prachtig voor de NS rijders. Hij wist ook nog te vertellen dat er binnenkort een 3e aankondiging komt.
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
hoi,

Citaat van: Sanderz28 op zondag 09 oktober 2022, 19:51:20
Hij wist ook nog te vertellen dat er binnenkort een 3e aankondiging komt.

Jep. Dat is een mooi project. Er zit nog veel mooi spul in de pijpleiding bij PBModels. Het worden nog mooie tijden voor de Nederlandse rijder. Als ze het een beetje goed doen nemen ze het stokje van Artitec goed over. Daar hoef je geen treintjes meer van te verwachten.
Re: PBModels
Lid sinds: 2009

offline
Re: PBModels
Wie weet zijn er nog plannen voor materiaal pré-1920  :D...
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 10 oktober 2022, 10:48:26
Wie weet zijn er nog plannen voor materiaal pré-1920  :D...

Nope. Dat kan je vergeten. Je kan rustig zeggen dat de 6300 van Artitec / ATB de laatste van een wat grotere (bekende) fabrikant is. Pre-1920 is niet zo populair. In DLD is huis uit vooral Tijdperk III / IV erg populair. In Nederland is dat niet veel anders.

Wil je wat ouder materieel: Voor Nederland voorziet Maykel Kastelijn al met zijn messing klein serie modellen MK Modelbouwstudio of bekende Philotrain modellen deze markt. Daarnaast zijn er nog wel wat klein serie fabrikanten actief met vooral messing modellen.
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

offline
Re: PBModels
Citaat van: KNed op zondag 09 oktober 2022, 00:20:08
@Jakop: volgens mij mis jij er nog enkele. In ieder geval de Exacttrain 11011

Inderdaad Koen...is die later aangekondigd dan of zo?
Ook exclusief Huider / Bentink? Staat er gewoon bij... :?

Ben nu niet in staat de tabellen aan te passen, maar zal worden toegevoegd  ;)
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Citaat van: Jakop op maandag 10 oktober 2022, 18:41:52
...
Inderdaad Koen...is die later aangekondigd dan of zo?
...

Dat weet ik niet, het kostte mij in ieder geval ook best veel moeite om het hele plaatje compleet te krijgen. Met name bij Exact-train en LS Models omdat hun websites totaal niet duidelijk en compleet zijn.

Koen
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Bij de buren is te lezen dat de DH2 waarschijnlijk in de loop van volgende week uitgeleverd gaat worden. Ik ben erg benieuwd naar het model.  :)

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels
Er was een container met wadlopers onderweg heb ik ergens gelezen.
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Die is allang gearriveerd Fred. De modellen worden nu getest en de decoders ingebouwd.

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
Citaat van: Herman05 op vrijdag 21 oktober 2022, 14:39:39
Bij de buren is te lezen dat de DH2 waarschijnlijk in de loop van volgende week uitgeleverd gaat worden. Ik ben erg benieuwd naar het model.  :)

Groeten,
Herman

Ik ben ook erg benieuwd. Betaling gedaan en hopelijk volgende week kan de DH2 bij mijn stamtafel geshowd worden.
Re: PBModels
Lid sinds: 2012

offline
Re: PBModels
 @citaat

Mag ik vragen welke modelnummer je genomen hebt?
Re: PBModels
Lid sinds: 2011

offline
Re: PBModels
De 3 rail sound 3228 uit mijn studiejaren in Groningen  :)
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
@Jakop: nav onze eerdere communicatie over de ICR rijtuigen: zie het Exact-trein draadje, er komen nog meer rijtuigen dan eerder aangekondigd
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=87676.msg1488663#msg1488663

Koem
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

offline
Re: PBModels
Dank je Koen, ik ga ze toevoegen aan het ICR-draadje op Modelspoorwijzer.

Echter zie ik de EX11105 niet op NL in model en die staat wel bij Exacttrain op de site  ;)
Re: PBModels
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Bedankt, EX11105 is toegevoegd, die staat weer fout in die folder zie ik. 11101 staat er twee keer in.
Terwijl veel andere zaken uit de folder niet op de Exacttrain website staan. Het is een beetje een rommeltje

Koen
Re: PBModels
Lid sinds: 2008

offline
Re: PBModels
Ja precies, maar vooralsnog hebben we het weer helder  :D
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Mijn wadlopertje is reeds binnen. Mooi model geworden en ook de diverse licht functies zijn erg mooi gelukt.
Hij maakt wel een wat pruttelend geluid tijdens het rijden maar met het geluid aan valt dat niet meer zo op.
Treinstel meldt zich zelf aan bij het CS dus geen gedoe met toevoegen ed.


Zijn er al meer ervaringen met dit model?
Re: PBModels
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: PBModels
Binnenkort hoop ik  :D
Re: PBModels
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: PBModels
 @citaat @citaat Dieseltreinstellen zijn altijd wat luidruchtiger, het model is kennelijk getrouw aan de werkelijkheid...  ;)
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels
Hoi Piet,
Hier nog geen ervaring met het model. Ik moet nog even op mijn beurt wachten voordat ik mag betalen en het treinstel wordt uitgeleverd. Neemt niet weg dat wat ik bij OnTraxs heb gezien er erg fraai uit zag.

Groeten,
Herman
Re: PBModels
Lid sinds: 2020

offline
Re: PBModels
@PietMarklin, Is mij ook opgevallen. Voornamelijk bij het langzaam wegrijden of afremmen.  Het overstemt zelfs het geluid van de sounddecoder.
Re: PBModels
Lid sinds: 2009

offline
Re: PBModels
Interessant... Ik ben benieuwd naar de oorzaak.
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
@Harold1 :

Neem even contact met ons op.
Dan gaan we dit inorde maken voor u.

groeten
Chris
PB Models.
Re: PBModels
Lid sinds: 2020

offline
Re: PBModels
Bedankt. Ik heb jullie gisteren een mail gestuurd.  En vanmorgen nog een melding gedaan via mijn account.  De reactie wacht ik af.
Re: PBModels
Lid sinds: 2021

offline
Re: PBModels
Ik ga het vanavond gelijk even uitzoeken.

groeten
Chris
PB Models.
Re: PBModels
Lid sinds: 2010

offline
Re: PBModels
Ik heb mijn 'pruttelende' wadloper weer teruggestuurd naar PBmodels en inmiddels weer terug.
Model is hersteld en rijdt nu als een zonnetje. Goede service van PBModels  :thumbup:  :thumbup:
Re: PBModels
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels
Wat wordt er bedoeld met pruttelend? Ik merk bij die van mij wel dat er redelijk wat "regelgeluid" uit de motor te horen is. Zo'n zoem geluid net als bij de Piko's met de oude Uhlenbrock en XP4.1 decoders.

In het echt iets minder erg maar het is toch wel vrij hard. Normaal of klopt er iets niet? Had al in de decoder gekeken naar de regelfrequentie maar dat leek goed.
Re: PBModels
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PBModels
Dat klinkt niet lekker Alex, even contact opnemen met PB models.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: PBModels
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels
Maar even een melding aangemaakt via de site, ben benieuwd. Het klink net zo als b.v. m'n Piko BR440 dus vandaar dat ik me afvroeg of het zo hoort.
Re: PBModels
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels
Heb al reactie van PBModels (ging snel  :) ). De reactie is dat het normaal geluid is. Had ik eigenlijk ook al verwacht, want zoals ik al aangaf klinkt het net zoals m'n Piko BR440 dus niks aan de hand. Het kan zijn dat de motor rechtstreeks op het metaal van het chassis ligt, dan wordt dit ook meer doorgegeven en hoorbaar. Ga denk ik nog wel even experimenteren met de regelfrequentie, daar valt soms nog wel wat winst te behalen.