Alle uitgaven vanaf pakweg 1965 dacht ik Dirk? Nog met het lichtblauwe kaft en zwart wit foto's.
Tsja dan begrijp ik dat je doorgaat met die te verzamelen.
Ik heb jaargangen 1981-1985 compleet en nog heel veel losse vanaf 1986 tot nu.
Vaker besproken hier: de opzet anno 2022, zeg maar vanaf ca 2014 boeit me niet zo meer.
Is het te veel van alles, of iedere keer zelfde terugkerende thema's, ik ben meestal binnen 20 min. klaar met kijken en lezen.
En weet dat ik niet de enige ben.
Ach ja Telex, dat is al weer lang geleden. Bij de 3 grote modelspoorfabrikanten mis ik wel puur Nederlandse content.
Ja zul je zeggen, je kunt op de site kijken met landenspecifieke info bij Märklin en Piko maar dat is anders.
Om over de Modelleisenbahnholding maar te zwijgen, die doen helemaal niets aan promotie, marketing.
Vroeger bracht Fleischmann nog de modelspoorkrant van NL uit, en hoewel sommigen daar de neus voor ophalen, had het toch wel wat. Ik zou het wel toejuichen als bv. Märklin met een "Telexachtig" iets kwam, gericht of NL en/of iets voor onze Belgische vrienden.
Een kleine tic van mij was vroeger wel dat ik nogal "foldergek" was, alles wat gepubliceerd werd wilde ik gelezen hebben. Zo had ik de catalogus van respectievelijk Märklin NL, Märklin DE, Fleischmann, Roco, Trix, Lima en Jouef. Daarnaast snorde ik oude Nederlandse en Duitse MIBA's op meestal op vlooienmarkten. Ja, ik weet het er zitten rare lui tussen die forumleden en vooral ondergetekende.