Alhoewel de vragen eigenlijk al beantwoord zijn, even je vragenlijstje doorlopen.
Citaat van: 3railkoen op vrijdag 05 februari 2021, 11:19:15
Klopt mijn stelling dat :
1) op de cs3-basis kan je direct de niewere marklin s88 modules aansluiten (60881)
Nee, met een RJ (dus voor de S88N) gaat alleen op de 60216
Citeer
2) op de cs3-plus (die een interne s88 iface heeft) kan je nieuwere en ook oudere s-88 modules direct aansluiten
Nee. De oude 6 polige kabel gaat alleen op de CS2 en de L88
Citeer
3) als ik een L 88 link toevoeg (60883) aan een cs3-basis dan is die op s88 vlak volledig compatible met wat je out of the box met de cs3-plus kan op s88 vlak ?
Nee, zie bovenstaande. De L88 heeft 2 RJ45 aansluitingen en een 6 polige aansluiting.
Citeer
4) met een cs3-plus kan je meerdere centrales etc hebben in 1 baan maar dat heb ik niet nodig
Dat kan met een CS3 226 ook, alleen van de CS3 226 mag er maar 1 in de baan zitten door het ontbreken van de galvanische scheiding.[/quote]
5) verder functioneel (logische mogelijkhden etc) is de cs3-plus volledig identiek aan de cs3-basis (scherm / knoppen / instellingen etc[/quote]Jnae. Doordat de 216 zowel master als slave mag zijn, heeft die een CAN Bus ingangspoort erop zitten, de 226 heeft 2 uitgangen erop zitten. Verder zijn ze uiterlijk identiek op de S88N na.
Citeer
6) met een mobile station 2 (gekoppeld via een draad aan de cs3-basis of cs3-plus heb ik een "losse" handregelaar tot mijn beschikking
Ja.
Citeer
7) is er een "killer feature" waarom ik een plus zou moeten willen nemen (die heeft levertijd nu) tov de basis (die is beschikbaar)
Galvanische scheiding en S88N zijn de enige redenen om voor de 216 te kiezen. Processor e.d. is identiek, software is identiek, werking is identiek. Ik heb des tijds de 226 gekozen, maar dat had toen ook met mijn budget te maken.
Citeer
ik vraag dit mede omdat ik denk aan aparte s-88 interface (hsi-88) omdat TrainController software s88 via de marklin cs3 niet formeel support (en omdat ik nog tussen plus of basis kan kiezen)
Tijd dat ze dat dus wel gaan doen.
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 05 februari 2021, 14:30:08
Citaat van: 3railkoen op vrijdag 05 februari 2021, 13:11:36
ik las ook een programmeer rail aansluiting op de plus - en niet op de basic (niet zelf gecheced) -- -als datzo is is dat mi wel heel handig -- !
Volgens mij heeft de standaard die mogelijkheid ook, maar dat weet Laurent wel (of iemand anders met een CS3).
Klopt, dat weet ik.

Beide hebben een programmeeraansluiting.
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 05 februari 2021, 21:02:02
Bij mijn vaste winkel/webshop is de 60216 maar 35 euro duurder dan de 60226 dus ik zie niet het voordeel van een 60226 niet in?
Of de een is bespottelijk goedkoop of de ander is te duur.