Interessante ruimte, dus over die 6 meter lengte heb je een schuine wand,
met een hellingshoek van 45 graden of 58 graden, waarschijnlijk.
Met pantograaf omhoog moet je circa 10 cm afstand houden tot dat dakbeschot.
En per 10 cm stijging komt die marge dus 10 cm meer naar voren.
Vormt die marge jouw rode lijn op + 80 cm boven de vloer (of gaat die marge daar nog van af)?
Is die 80 cm hoogte bij jouw het "kelder"-niveau of juist het "maaiveld" van de baan?
Ik besef inmiddels: hoe groter plan, hoe trager de realisatie.
Paar tips: hou het simpel, werk modulair, en zorg dat wat je bouwt door het trapgat past als het ooit weg moet.
Het lastigst is dat te realiseren met een spiraal (helix) waar je ook moet kunnen binnen stappen.
Modulair of segmentbouw: verticaal splitsbare segmenten zijn handig, de horizontale zijn meer voor de hand liggend, maar niet altijd genoeg.
Zorg dat je makkelijk bij de onderkant van een tracee kunt (scharnierend, hijsend, kantelend). Reken niet teveel op rondom bereikbaarheid (zeker niet met een schuin dak), zorg dat je stukken eruit kunt "nemen" om onderste boven op 2 schragen te bewerken (bedrading e.d.).
Als je een station op verschillende niveaus wilt, kijk eens naar
Amsterdam Sloterdijk (een kruisingsstation),
Duivendrecht (een viaduct station), Antwerpen. Er zijn er vele van.
Goed voor de inspiratie. En bouw het splitsbaar (modulair).