Even serieus:
ik ben met Tony begonnen om de tabellen door te nemen, te controleren en aan te passen.
Gaandeweg kwamen daar een aantal ideeën bij die doorgevoerd zijn.
Een van de ideeën leidde ertoe dat Tony de database is gaan herschrijven.
Citaat van: Hitmaan op donderdag 04 februari 2021, 20:21:20
Voor iedereen die wacht op de database of geïnteresseerd is in de volgende versie.
Ben nu bezig met een soort van herziening van de database. Hij blijft wel redelijk gelijk op een paar dingen na, maar onderliggend krijgt hij heel veel codes.
Het invullen van de database wordt dan iets makkelijker gemaakt. Ook voor de mensen die analoog rijdenof analoge spullen hebben zal je een verbetering zien.
De basis, de tabellen, moeten goed zijn om de goede rapporten te kunnen maken en afgelopen dagen heb ik een eerste blik op de rapporten geworpen en Tony daar weer een aantal ideeën aan de hand gedaan.
Verder was ik op zoek naar de optie om de database te splitsen en die heb ik gevonden.
Voor alle duidelijkheid, access bestaat uit twee programma's:
- de database zelf met alleen de tabellen met de gegevens
- het database management systeem die ervoor zorgt dat d.m.v. queries (vraag en antwoord) de database "overzichtelijk" wordt met formulieren en rapporten.
Het voordeel hiervan is dat je de tabellen in stand houdt en het managementsysteem kunt aanpassen zonder verlies van gegevens.
Als het Tony lukt om dit goed voor elkaar te krijgen kunnen we de database beschikbaar stellen en toch onderhoud en vernieuwing toepassen.
Dus nog even geduld, Tony doet het zware werk.