Ik ben momenteel mijn Access database aan het vullen en ik moet zeggen dat het veel werk is, maar het werkt wel goed. In bijlage tref je voor de locomotieven de diverse tab bladen aan wat je er allemaal in kunt vullen. Mis je iets? Geen probleem. Iets aanvullen is voor iemand die een beetje met Acces overweg kan geen enkel probleem. Punt is, dat het heel veel keuzevelden zijn. Je kunt hier dus niks anders invullen dan wat ik in de tabellen heb gedefinieerd. Dit zit door relaties met elkaar verbonden en daardoor hoef je ook maar heel weinig in te typen. Memovelden voor grootspoor bijvoorbeeld is vaak copy/paste vanuit andere internet bronnen of fabrikant.
Wat ik niet ga doen is hier de database uploaden, omdat ik geen zin heb om iedere wens van mensen die niet met Access overweg kunnen te gaan aanvullen/corrigeren, etc. Ik houd me liever bezig met de bouw van mijn baan. Maar misschien zijn er mensen die dit juist wel graag willen doen. Welnu, die kunnen een kopie van mijn database krijgen, zodat ze er ook eens naar kunnen kijken.
Ik denk dat juist deze database qua opzet een stuk simpeler is dan wat ik hier tot op heden voorbij heb zien komen.
Rapporten bijv. maak ik niet, want ik maak specifieke queries, die ik dan naar Excel exporteer, etc. Ik hoor het wel als er iemand opstaat die e.e.a. graag wil bekijken.