Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )

Gestart door Wim H0 vrijdag 10 januari 2020, 17:21:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus) filmpje. )
Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( aanpassing spoortracé (keerlus). )
Citaat van: h0_miessie op woensdag 06 januari 2021, 15:52:45

Wim,

De kruk staat al klaar waar je heerlijk onderuit kan genieten van het langsrijdende treinverkeer. :P

Groet Michel


Hallo Michel,

Al menig uurtjes doorgebracht op het krukkie.  :thumbup: ook een mooie kijkhoogte wat mooi neerkijkt naar het denderend geweld wat er zoal voorbij komt. :thumbup: :)

Citaat van: Einte op woensdag 06 januari 2021, 17:22:45

Hallo Wim,

Daar liggen wel een paar meter rails.

Mooie treinen, en nu de scenery maken  :)

Gr Einte


Hallo Einte,

Ligt zeker een paar meters rails, het volgende aanwinst zal toch uit een meetwagon moeten gaan worden want ben ook benieuwd hoelang het tracé nu is. :thumbup:

Citaat van: narwal op woensdag 06 januari 2021, 20:02:55

Hallo Wim,

Vooral het bos (bij 1 min 13 sec) ziet er al goed uit! :D Nog een paar zaadjes en je bent klaar.


Hallo Marcel,

Heeft al enkele stormen overleefd.  :) :) :)  This helaas nu buiten wat de scenery tot leven gaat brengen wat even werk met zich meebrengt. :-( Toch maar een buitenbaan denk?  :) :)

Citaat van: AlbertJan op donderdag 07 januari 2021, 08:21:28

Ha die Wim.

Prachtig om ons mee te laten genieten van de bereikte mijlpaal! :thumbup:
Heerlijk om de treinen zo te zien rijden en de mooie locs met wagons te kunnen bewonderen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Hallo AlbertJan,

Dat doe ik ook zekers genieten waarbij er steeds meer treinen een route gaan rijden. :thumbup:

Citaat van: wimpietje op donderdag 07 januari 2021, 09:33:37

Dank om ons te laten meegenieten naamgenoot, prachtig!


Hallo Wim,

Graag gedaan.  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Wico op donderdag 07 januari 2021, 09:40:40

Hoi Wim,

Ga je nu ook uitgebreid met de scenery aan de slag?

Groeten,
Wico


Hallo Wico,

Helaas laat dit zich onverwachts andere prioriteiten even op zich wachten misschien wel een kleine testje tussendoor.

Citaat van: wl op vrijdag 08 januari 2021, 12:41:19

Hallo Wim

Het is een leuk filmpje geworden met mooie lange treinen.

GR Wim


Hallo Wim,

Dank je wel. :thumbup:

Citaat van: Haradigi op vrijdag 08 januari 2021, 12:48:57

Hi Wim,

Ben benieuwd wat je plannen zijn voor de "aankleding" van je baan.

groet
Harald


Hallo Harald,

Ideeén komen vanzelf bij het rijden van de treinen, zet het ook gelijk op papier.  :thumbup:

Citaat van: lucdiels op zaterdag 09 januari 2021, 10:45:37

Wim, ik heb genoten van je lange treinen.

Luc


Hallo Luc,

Dank je wel geniet er ook van maar een korte trein is ook wel een must tussendoor. :thumbup:

Citaat van: iTom op zaterdag 09 januari 2021, 11:31:08

Het is druk op het spoor van 4 Länder.


Hallo Tom,

Das is het zeker, wordt alleen maar drukker. dus moeten er extra sporen bij komen. Maar ondanks dat rijdt het bijzonder zelfs met 15 treinen tegelijk prachtig gezicht. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: pinkf op zaterdag 09 januari 2021, 11:38:45

Ook ik ben benieuwd naar de scenery die er gaat komen.

mvg Hans


Hallo Hans,

Zelf kijk ik er ook naar uit, ligt ook mijn passie maar zoals ik al eerder aangaf zijn er even andere dingen die voorrang nodig hebben. :thumbup:

Citaat van: Kevin BigBoy op zaterdag 09 januari 2021, 16:45:26

Gefeliciteerd met deze mijlpaal.


Hallo Kevin,

Dank je wel. :thumbup:

Dank allen voor de leuke reacties, hoopte met nieuwe update's te kunnen komen maar de verdere opbouw ligt even stil maar komt goed.



Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Hallo Forumleden,

Helaas wat ik al eerder aangaf liggen de bouwwerkzaamheden voor even stil. verbouwing aan de woning neemt even alle tijd in beslag maar mocht er tussendoor zeker tijd overblijven blijf ik zeker met de hobby bezig geeft tenslotte ook ontspanning. :thumbup: Komt bij dat de wielen niet vast moeten gaan zitten.  :thumbup: :)

Wel zijn er de afgelopen weken enkele nieuwe aanwinsten binnen komen rollen.



Marklin 37408 E-lok 140 Schitterende lok met de omhooggaande pantografen dus zal er bovenleiding meegenomen moeten worden in de scenery planning. :thumbup:



2x Marklin 47145 Rungen wagen-set aan de haak van de E-lok 140 gehangen om het stam compleet te maken, is ook een bijzonder mooie set. Alleen mis ik nog de details zoals kettingen waarmee de lading gezekerd is. :-(



2x Roco 76943 container carrier wagon zijn ook mooi maar zijn wel erg gevoelig voor ontsporen, dus zeker raadzaam om deze aan het eind van een sleep te hangen. zijn ook vrij licht.



2x Roco 79936 Eloc's had er eerst 1 van besteld en toen ik zag dat ze uitverkocht bij Roco besloten om  er een tweede bij te kopen daar ik hiervan graag in tractie wil inzetten.

Zal wanneer de hobbyen het toelaat weer een filmpje maken.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Ha die Wim.
Verbouwen kost altijd veel tijd, geld en energie en de hobby moet dan maar even wijken! O:-D
Wel weer een paar prachtige aanwinsten met weer hele leuke speel elementen en ja, bovenleiding is altijd een fraaie aanvulling op het spoor.

Veel plezier met de treinen en succes met de verbouwing.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Mooie aanwinsten zijn er bij je binnen gereden Wim. :)
Heel veel rijplezier toegewenst en hopelijk is de verbouwing aan het huis snel klaar zodat we weer update's van je prachtige baan kunnen verwachten.

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Hoi WIm,

Waarschijnlijk zitten er in die Roco wagons DC wielen, en die zijn net iets anders.
Ik had ook wagons van Roco die bij elke wissel en korte bocht ontspoorde.
Daar heb ik AC wielen in gezet, en ze rijden nu als een trein.

Groet, Edwin.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Dag Wim.

Indrukwekkende foto's!  :thumbup:
Het op een kruk zitten en het voorbijkomende treinverkeer aanschouwen is wel een heel fijne manier om tot rust te komen tijdens verbouwingswerkzaamheden :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Citaat van: Wim H0 op zaterdag 10 april 2021, 20:43:55

2x Roco 76943 container carrier wagon zijn ook mooi maar zijn wel erg gevoelig voor ontsporen, dus zeker raadzaam om deze aan het eind van een sleep te hangen.


Roco dealers kennen een gratis 2rail / 3rail wielwissel service, check je winkelier. Het zijn trouwens 76320 wagons maar dat terzijde.

Gr, Ben.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Hoi Wim,

Mooie aanwinsten weer beetje jammer dat de bouw voorlopig stil ligt. Zal snel eens komen kijken. Zet de koffiepot maar vast aan :P

groetjes Martin.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Scroll zojuist door dit draadje ...  mooie oplossing met die lades onder de baan!  :thumbup:  :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Volgens mij gaat het om de 76230, de 76320 is een "Gedeckter Güterwagen" de nummers zijn goed alleen in een andere volgorde  :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Wat helpt is kortkoppelingen plaatsen. De beugelkoppelingen i.c.m. schaargeleiding kan "overbufferen" op de koppeling veroorzaken door het gewicht, zeker bij afdalen. Een kortkoppeling koppelt wat star waardoor dat niet meer mogelijk is. En neem dan Roco universeelkoppelingen, die passen ook op je Märklin koppeling maar zijn laag genoeg om onder de buffers door te passen.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( nieuw rollende aanwinsten binnen gereden. )
Citaat van: AlbertJan op zondag 11 april 2021, 08:16:00

Ha die Wim.

Veel plezier met de treinen en succes met de verbouwing.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Alles gaat hier door en helaas de tijd ook maar komt goed tussendoor even tijd voor de treintjes geeft weer even de ontspanning. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 11 april 2021, 09:24:15

Heel veel rijplezier toegewenst en hopelijk is de verbouwing aan het huis snel klaar zodat we weer update's van je prachtige baan kunnen verwachten.

Groet Michel

Hallo Michel,

Doet het altijd goed met af en toe een nieuwe aanwinst, weer leuk ook.

Citaat van: Edwin1962 op zondag 11 april 2021, 11:07:24

Hoi Wim,

Daar heb ik AC wielen in gezet, en ze rijden nu als een trein.

Groet, Edwin.

Hallo Edwin,

Alle Roco wagons worden aangepast en zijn voorzien van AC wielen.

:thumbup:
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 11 april 2021, 13:26:24

Dag Wim.

Indrukwekkende foto's!  :thumbup:
Het op een kruk zitten en het voorbijkomende treinverkeer aanschouwen is wel een heel fijne manier om tot rust te komen tijdens verbouwingswerkzaamheden :wink:

Groeten,

Erik.

Hallo Erik,

Een genot zelfs leuk met een flesje water erbij, het geeft een boost dat alles werk/rijdt. :thumbup:

Citaat van: ACTS.zuid op zondag 11 april 2021, 13:47:27

Roco dealers kennen een gratis 2rail / 3rail wielwissel service, check je winkelier. Het zijn trouwens 76320 wagons maar dat terzijde.

Gr, Ben.

Hallo Ben,

Klopt wielen worden ook omgewisseld, dank voor het scherp zijn. :thumbup: (Ben jij altijd wel)  :thumbup: :thumbup:
Ik moet zeggen dat de nieuwe wagons een beetje meer onstabieler zijn geworden. Geeft een gevoel dat er luchtbalgen onder zitten. Druk maar is om een zijkant van een nieuwe wagon, dat van een versie van bijna voor de oorlog model.

Citaat van: oosterom op zondag 11 april 2021, 21:58:35

Hoi Wim,

Zal snel eens komen kijken. Zet de koffiepot maar vast aan :P

groetjes Martin.

Hallo Zwarte Piet,

Uhm de koffiepot staat inmiddels weer paraat, hoef alleen het knopje effe in te drukken. Was weer effe ouderwets.
Volgende keer jou maar eerst is aan de hobby zetten. :thumbup:

Groet Sinterklaas.

Citaat van: ArjanBosman op zondag 11 april 2021, 22:45:45

Mooie oplossing met die lades onder de baan!  :thumbup:  :thumbup:


Hallo Arjan,

This ook zeker geen overbodige luxe, heel handig.  :thumbup:

Citaat van: iTom op zondag 11 april 2021, 23:57:34

Volgens mij gaat het om de 76230, de 76320 is een "Gedeckter Güterwagen" de nummers zijn goed alleen in een andere volgorde  :)


Hallo Tom,

Dan hebben we de zelfde brilglazen Tom, met al die nummers raak je ook soms de kluts kwijt, dan drink ik veeeuuuulllll minder durft het bijna niet te melden het merk. Cabaret cabaret.

Citaat van: Laurent op maandag 12 april 2021, 11:16:01

Wat helpt is kortkoppelingen plaatsen. De beugelkoppelingen i.c.m. schaargeleiding kan "overbufferen" op de koppeling veroorzaken door het gewicht, zeker bij afdalen. Een kortkoppeling koppelt wat star waardoor dat niet meer mogelijk is. En neem dan Roco universeelkoppelingen, die passen ook op je Märklin koppeling maar zijn laag genoeg om onder de buffers door te passen.


Hallo Laurent,

bedankt voor de tip gaat hier zeker ook mee door daar ik al een sleep heb voorzien van de Roco universeel koppelingen. Zijn ook mooier ook en gemakkelijker te ontkoppelen. :thumbup:

Bedankt voor de  reactie van jullie en excuus dat de update's even minder hard gaan maar de opbouw ligt zeker niet stil. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Hallo,

Zeker wordt er tijd aan de hobby besteed, zijn er enkele sporen toegevoegd. Ook de rolbrug is in gebruik genomen, zal zeker nog van een geruisloos motortje voorzien gaan worden. Het nieuwe gedeelte moet nog van bezetmelders voorzien worden. Het wachten is ook nog op de nieuwe Marklin wisselaandrijvingen die al een hele tijd niet leverbaar zijn.
Heb begrepen dat ze toch niet zo betrouwbaar zijn als wat gedacht werd want ik heb enkele nieuwe wisselaandrijvingen die ik kan inleveren bij de Marklin dealer dat er een productiefout is. Benne benieuwd. :thumbup:

Even een nieuw filmpje gemaakt, deel ik bij deze en voor de oplettende kijkerd komen de nieuwe Roco aanwinsten vanzelf in beeld. Iets met Wetron van Herpa zit nog in de verpakking.



Oja de treinen rijden met de motorgeluiden aan, ik hou van ronkende motoren.

Veel kijk plezier.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Mooi filmpje Wim van heel fraai materiaal wat er lang komt rijden voor de camera.
De tijd was zo voorbij door dit kijkplezier.

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Dat ziet er inderdaad super uit zo! Je hebt een duidelijke voorkeur voor goederenvervoer denk ik :)
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
dat is een leuk en lang filmpje, inspirerend hoor.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Ha die Wim.
Erg leuk om te zien en mooi op film gezet! :thumbup:
Prachtig materieel en fraaie baan in opbouw.

Veel plezier en succes met de verdere werkzaamheden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( spooruitbreiding met enkele Roco nieuwtjes. )
Met veel plezier naar je baan en het mooie materieel gekeken :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Citaat van: h0_miessie op zondag 13 juni 2021, 18:32:39De tijd was zo voorbij door dit kijkplezier.

Groet Michel

Hallo Michel,

Ja ja en het werd tijd voor een nieuw filmpje die komt eraan.

Citaat van: 1200Blauw op zondag 13 juni 2021, 18:53:06Je hebt een duidelijke voorkeur voor goederenvervoer denk ik :)


Dat kun je wel stellen.

Citaat van: wimpietje op maandag 14 juni 2021, 07:34:46Inspirerend hoor.


Hallo Wim,

Dat vindt ik zelf ook brengt mij op ideeen.

Citaat van: AlbertJan op maandag 14 juni 2021, 13:44:42Ha die Wim.

Prachtig materieel en fraaie baan in opbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Het materiaal breidt steeds meer uit, dus na lange testen van het schaduwstation komt nu de bovenbouw aan de beurt.

Citaat van: Wico op maandag 14 juni 2021, 16:14:44Met veel plezier naar je baan en het mooie materieel gekeken :thumbup:.

Groeten,
Wico 

Hallo Wico,

Ja ja inmiddels ook weer iets nieuws kunnen spotten?  :thumbup:

Een nieuw filmpje is gemaakt, nu nog even downloaden op joep toep cabaret caberet en straks op 3Rail.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Jaloers hier op je 2 Raillogix vectrons, als je er ooit 1 zat bent mag je mij altijd bellen >:-D
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Citaat van: Sanderz28 op zondag 19 februari 2023, 15:39:58Jaloers hier op je 2 Raillogix vectrons, als je er ooit 1 zat bent mag je mij altijd bellen >:-D


Das prima Sander maar voorlopig niet je wilt tenzijndetijd een ingereden vectron. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder (dienstregeling met 17 treinen probleemloos filmpje)
Hallo forumleden,

This een heel tijdje stil geweest in dit draadje maar niet met de modelbaan. Afgelopen jaar weer veel nieuw materiaal op de rails gezet, met iTrain aan het stoeien geweest. Waaronder het opnieuw ijken van de meeste loc's en het mooier laten afremmen. Maar ook het beter invullen van snelheden in de blokken. Had ook nog problemen met enkele wissels maar das ook opgelost.
vandaag een perfecte rijdag gehad en alles reed probleemloos en de wissels werken perfect ook met het rijden van 17 treinen tegelijk.
Had wel teveel treinen rijden waardoor het voorkwam dat enkele treinen stil stonden door bezette sporen. ;)  Dus een noodzaak op snel verder nu aan de bovenbouw te gaan werken.

filmpje van ruim 10 minuutjes veel kijk plezier gewenst.


Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Lekker veel (nieuw) materieel, altijd leuk om naar te kijken :thumbup:. Maar van mij mogen de treinen wat vlotter door het beeld, of vreten al die treinen tezamen teveel stroom :o).

Groeten,
Wico 
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Citaat van: Wico op zondag 19 februari 2023, 17:38:06Maar van mij mogen de treinen wat vlotter door het beeld, of vreten al die treinen tezamen teveel stroom :o).

Groeten,
Wico 

Hallo Wico,

Meer kolen op het vuur dus.  :D  Ja ja vroeger ging het met een sleuteltje de boel opwinden maar die tijd is voorbij. :thumbup:
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Hallo Forumleden,


Zojuist enkele nieuwe kortere filmpjes gemaakt en geplaatst.



Ben tevreden voor nu dan.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Het zijn er weer best veel.
Wat blijft er over voor de scenery.
En waarom dalen via de buitenste ring en niet de binnenring.
Maar het is wel een spektakel zo te zien.  :thumbup: 
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
druk, druk op jouw baan zeg  8o
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Wim,

Gezellig druk op de baan. :P
Prachtig materiaal komt er langs de camera rijden. :)  :thumbup:
Maar net als Wico vindt ik ook de treinen wel wat sneller mogen rijden.

Groet Michel
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Die treinen kunnen niet sneller rijden omdat ze altijd voor een rood sein komen te staan. Het is toch echt iets te druk op de baan. Leuk om even te laten zien maar als dagelijks bedrijf niet aan te raden.
Re: Modelleisenbahn vier Länder ( dienstregeling met 17 treinen probleemloos )
Ha die Wim.
Wat een prachtige demonstratie en presentatie van bijzonder fraai rijdend materieel laat je hier zien! :thumbup:
En wat "te langzaam" rijden, echt niet want zo kan ik goed alle locs en wagons bewonderen.
Je kunt nu ook goed zien hoe ontzettend mooi en goed alles berijdbaar is, je hebt dit bijzonder goed voor elkaar.
Natuurlijk zul je wanneer de baan verder af is wel een soort van dienst regeling in gaan voeren maar op dit moment is daar nog helemaal geen noodzaak voor.
Wim, ik heb genoten van al het moois wat je laat zien en héél veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.