Nieuws:

Meer dan 550 wagons verkocht! Bestel ook een 20 jaar Stichting 3rail wagon in onze Shop en maak dit onze succesvolste actie ooit!! Zie de aankondiging en praat mee.

Bad Dirksheim

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

Re: Bad Dirksheim

Fijn om te lezen dat je herstel zich voortzet. Fijn dat je weer wat aan de hobby hebt kunnen doen. Voorgaande beterschap gewenst.  :thumbup:

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Cameratoezicht Bad Dirksheim

Voor het camera toezicht heb ik gebruik gemaakt van twee IP camera's. Het gaat om een Indoor Cam 2K Pan & Tilt die ik zowel via hun app op de smartphone als op de PC met een open source programma kan bedienen. De camera voor het grote schaduwstation hangt op z'n kop in het frame van niveau 0 (Station Bad Dirksheim) De camera heeft, doordat hij 360 grd kan draaien, goed zicht op de sporen vooraan de tafel en op de sporen aan de achterzijde.

De tweede camera staat twee niveaus hoger bij het kleinere schaduwstation. Ik heb hem door te weinig plaatsing mogelijkheden aan de binnenzijde van het noodtoegangsdeur bevestigd. Hier is de kijkhoek van de camera al bijna genoeg om ook het in-/uitrijspoor te zien van af de 'Duitse' kant. De camera kan, door maar een kleine stukje te draaien, ook dit spoor in de gaten houden.

Deze camera's zijn redelijk eenvoudig voor een leek als ik op dit gebied te installeren. Alleen de instellingen op de router (vast adres instellen voor de camera's) had wat tijd nodig maar ook dat is toch wel vlot gelukt. Wellicht kwam dit ook doordat het te inspannend voor me werd. Ik wilde het direct goed en af hebben en dan wil het wel eens minder gaan.
Maar zoals je hieronder ziet, beide camera's kunnen hun bewakingsgebied goed monitoren.

In het eerder geplaatste filmpje ontbrak het zicht vanuit de camera's zelf :oops: .

Kantelen kunnen de camera's ook maar dat is hier eigenlijk niet nodig. De zoomfunctie is wellicht handig maar daar komen we wel achter of ik dat ga gebruiken als de treinen weer gaan rijden.
Ik ben best wel tevreden over deze camera tot nu: een goed duidelijk beeld voor een toch niet dure IP camera en was zelfs door mij werkend te installeren :).

Tot de volgende keer.

Swiss rail .. what else?

Dirk,

Mooie oplossing zo, bedankt voor de uitgebreide toelichting!

Groeten,
Wico

Hallo allemaal,

Hier dan de complete versie :P van het filmpje over het camera toezicht op de twee schaduwstations van Bad Dirksheim.
(Het pc-programma dat ik voor de Eufy camera's gebruik is Agent DVR)

Als het maar Zwitsers is.

Dirk, Bedankt voor de uitgebreide verslag van de 2 IP camera's. :thumbup:
Het ziet er allemaal strak uit in je gemaakte video en dd camera's geven een mooi helder beeld.
Ik ga er eens over nadenken om het ook te installeren.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Ferm & tx voor de tip

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Dirk,

Dank voorje filmpjes.
Ik zit er ook aan te denken om in de toekomst camerabewaking in mijn schaduwstations te plaatsen.

Henk

Hallo allemaal,

Afgelopen weken langzaamaan wat bouwwerkzaamheden aan Bad Dirksheim hervat waaronder de voortzetting van het kleine bergmeertje inclusief kloof met loopbrug, het geheel is nog niet volledig klaar. De bomen en struiken die rondom komen te staan moeten nog gefabriceerd worden 8o , alleen het lage groen is aangeplant. Ook de toegangsweg en de parkeerplaats zijn al wel zichtbaar maar daar is ook nog het nodige aan te doen.
En nu wordt het wat saai ;) , ook de kiosk en omgeving is nog niet 'aangekleed' en daarom ook nog geen Preiser bezoekers. Maar toch vind ik dat de voortgang van dit stukje scenery, tot zover het nu is, met jullie kan delen met de volgende twaalf foto's. Om dit ook niet al te saai te maken net als deze tekst hiervoor heb ik van die reeks foto's een kort filmpje gemaakt.
Dus toch nog wat kijkplezier gewenst :D.

Hieronder de beschrijving van de twaalf getoonde foto's:
01 - Basis met XPS spanten die op het mangat moet gaan komen.
02/03 - Hierop met XPS de bergcontouren, toegangsweg met parkeerplaats en het meertje met kloof.
04 - De spanten afgedekt met twee lagen gipsverband, nu wordt het landschap al een stuk zichtbaarder.
05 - Alles in de basiskleuren geverfd.
06/07 - Mal voor de loopbrug, ijsstokjes gebruikt voor de balken en roerhoutjes voor de planken.
08/09 - Onbehandelde loopbrug tijdelijk op z'n plek gelegd en voorzien van een Auhagen leuning.
10 - Loopbrug gekleurd en het meertje voorzien van kleur en attributen.
11 - De rotsige omgeving van het meertje met groen opgevrolijkt.
12 - Het water stroomt hier al schuimend uit de kloof door het meertje en weer verder rechts de grot in onder de loopbrug.

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Dirk,

Net met veel plezier je prachtige film bekeken, de muziek en de beelden komen goed tot zijn recht  :thumbup: :thumbup:
Ondanks dat het nog niet klaar is vind ik het nu al erg sfeervol.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Dirk.

Mooi beeldverhaal van het creëren van een kloof met waterpartij en kunstwerk :thumbup:
Prachtige beelden verwerkt tot een korte film die lekker wegkijkt  :cool:

Groeten,

Erik.

Als het maar Zwitsers is.

Dirk, ik kan de woorden van Erik alleen maar onderstrepen of te wel ik ben het helemaal met zijn verwoording eens. :thumbup:

Een genot om te bekijken je film.

Groet Michel

@citaat
Peter, Erik en Michel,

nu het tempo wat de bouwwerkzaamheden betreft wat lager ligt vanwege het zicht links kan ik me wat meer verdiepen in het monteren van filmpjes. Scherm op andere resolutie en dan zie ik het duidelijk :D.
Dat gaat met het knutselen helaas niet vandaar dat ik het nu nog niet echt in detail kan. Het bouwen van het station ligt daarom ook voor nu stil. Maar hier met het bergmeertje lukte het knutselen gelukkig wel aardig.
Fijn dat de korte film goed in de smaak valt :) .

Fantasietjes op de baan

In 1 woord: PRACHTIG gedaan, en die kleuren... :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

@citaat

Wim, ik doe mijn best om er iets leuks van te maken :) .

Swiss rail .. what else?

@citaat

Dirk, en tot nu toe lukt dat heel goed :thumbup:.

Groeten,
Wico

@citaat

Wico er is hier iemand op het forum (uit Zeeland :D ) die mooie scenery voorbij laat komen wat bij weer voor inspiratie zorgt.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.