Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:back to the 90's
Heey Johan,

Prachtige foto's weer en 2 maal 2400 met een rij klmos'en zo te zien echt geweldig!
Ben ook benieuwd wat voor rokende trein in Ede op de foto is gezet. :)
Is het niet stiekem de VT11.5 die toen hier in de 90's heeft gereden? :P

Groetjes,

Antal
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Dank voor de reacties 8)

Nu we toch bij de Aegon zijn............................


Zwolle IJsselbrug oostzijde


Zwolle IJsselbrug westzijde. Hier heeft de Aegonstel een baanschuiver.


Martinair met........ het eerste Aegonsstel voorheen KLM Heeft niet langs samen gereden. Locatie insnijding bij Assel.

Even naar NS150


Voor en na de rit met de TGV kwam het stel voor inspectie naar 't Harde. Defentie beschik daar als enige over een lang spoor met inspectieput. De hagelnieuwe 6401 verzorgde de tractie klaar voor vertrek naar Utrecht.

Citaat van: kippenlijntje op donderdag 14 januari 2010, 20:15:37
Ben ook benieuwd wat voor rokende trein in Ede op de foto is gezet. :)

Groetjes,

Antal

Antal, let je even op  :lol:


De SBB stoomlok was alleen te bewonderen op de stoomparade en kwam niet buiten, echter tijdens de stoomparade kreeg de lok platvoeten en moest naar de kuiwielenbank Zwolle. Om de lok meteen te driehoeken ging de heenreis naar Zwolle over Arnhem. Hier komt de lok binnen te Ede en ging geplant aan de kant voor inspectie.


Controle te Ede


En de reis ging verder hier bij Wolfheze.

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:back to the 90's
Heey Johan,

Wat heerlijk om dit te zien zeg echt prachtige foto's zijn het!
En de SBB stomer in Ede-W wow wat een feest der herkenning aan de omgeving en waar ik dagelijks nog langs kom of daar te vinden ben. :)
Weet je trouwens ook om wat voor een stoomloc het gaat en deze in model te krijgen is? :)
Enorm bedankt weer voor de leuke reportage en van mij mag je hier heerlijk mee doorgaan.

Groetjes,

Antal
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Hi Antal,

Roco heeft deze SBB lok in program. Ik ben niet zo'n stoomman dus het type schud ik niet zomaar uit mijn mouw. Zijn zeker stoomkenners die je zo het type kunnen vertellen. Was idd wel mooi, ben er dan ook speciaal achteraan gegaan.
We hadden in die tijd nog geen internet maar de tamtam deed altijd prima zijn werk  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:back to the 90's
Danke voor het antwoord! :)
Het is opzich een fraaie stomer en was enorm benieuwd ernaar vandaar. :)
en verklaar nader met tam tam? :P

Groetjes,

Antal
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op donderdag 14 januari 2010, 23:07:40
en verklaar nader met tam tam? :P

Groetjes,

Antal

Foto's maken ging tussen het werk door, je had niet altijd vrij. De tamtam was de telefoon mobiel hadden we ook nog niet Ik had/heb te Zwolle enkele vrienden die bij het spoor werk(t)en. Als die wat wisten werd ik altijd steenvast gebeld, zowel thuis als op het werk. In dat jaar stond ik een beetje onder en boven de wet, ik kon/mocht vaak tussendoor even weg, als ik de uren maar maakten dan was het geen probleem. Kwam dus voor dat ik om 06:00 uur op het werk begon, tegen 09:00 uur richting Ede ging en dan was ik er om 12:00 uur weer terug om de rest van de uren te maken. Soms werd er gebeld dat ik niet weg kon, geven en nemen zal ik maar zeggen. Terugkijkend heb ik NS150 prima beleeft en veel plezier gehad.

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 14 januari 2010, 23:01:17Roco heeft deze SBB lok in program. Ik ben niet zo'n stoomman dus het type schud ik niet zomaar uit mijn mouw.

Citaat van: Acido op zondag 13 december 2009, 18:57:43
Zwitserland was vertegenwoordigd met de SBB Gotthard-loc C5/6 2978, asindeling 1E (de voorste drijfas gaat schuil achter de grote cylinder), bouwjaar 1917. Deze oudgediende was met een eigen trein naar Nederland gekomen en was speciaal voor NS150 uit de mottenballen gehaald. Utrecht CS, postperron, 29-7-1989.

Wel bij de les blijven hè ;-)
Re:back to the 90's
Joost B.
gast

Re:back to the 90's
Prachtige foto's Johan.

Nou ben ik ook geen stoom ingewijde maar weet ik wel dat het hier om de C 5/6 2978 gaat.
De lok is  eigendom van SBB Historic en staat tegenwoordig in Biel waar ze onderhouden word.

Roco heeft dit model enkele jaren geleden op de markt gebracht als speciaal model voor Zwitserland.
Echter is de lok technisch zoeen catastophe dat het niet aan te raden is om haar te kopen.

Er is inmiddels een nieuw model uit, over de technische toestand daarvan kan ik nog niks zeggen.

Gr Joost
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's

1607 in betere tijden te Amersfoort met praatpaal

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Stoomritten NS150


De 3737 was een kasplantje maar verscheen toch op de hoofdbaan met geplande stoomritten. Hier doorkomst door de insnijding bij Assel.


De Oostenrijker door de insnijding bij Assel


De OostDuitse 03-10 opweg naar het noorden bij doorkomst 't Harde


En dezelfde trein tegen de avond weer terug, ook weer door 't Harde


Een andere dag de rit naar het noorden gereden door de Tjech hier doorkomst Klaterweg bij Nunspeet. Deze had een aardige vertraging van bijna een uur, dat weet ik nog wel


Vanzelfsprekend uche kuche zelf een ritje meegemaakt, dat was naar Maastricht.


Fotostop op de Maaslijn tijdens de stoomrit neer Maastricht.

Mvg, Johan


Re:back to the 90's
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 16 januari 2010, 10:59:29

1607 in betere tijden te Amersfoort met praatpaal

Johan,

een foto naar mijn hart. Met een stukje 1300 op de achtergrond. Geweldig! Ik kan er uren naar kijken en daarmee herinneringen oproepen.

Bedankt en groet!
Re:back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:back to the 90's
Mooie foto's Johan. :D
Zo'n stam met plan E's staat echt erg goed achter een stomer.
Een beetje korrelige foto's, maar dat zijn natuurlijk nog ouderwetse opnames met een rolletje.
Of komt dat door het inscannen?
Re:back to the 90's
Gerard
gast

Re:back to the 90's
CiteerVanzelfsprekend uche kuche zelf een ritje meegemaakt, dat was naar Maastricht.
Rokershoestje :mrgreen:?

Johan, dat zijn weer topfoto's. Klasse, en bedankt voor het plaatsen!
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
@ Gerard, das een rochel  :lol:

@Ad zal wel beide zijn.


Nog één stoom om het af te leren, reus en klein duimpje naast elkaar  :lol:

En dan nu nog een sessie normaal, voor de vuist weg, beetje van de hak op de tak........


Fabrieksnieuwe 6430 voor de hoofdwerkplaats Tilburg


Zelfde locatie maar dan vanaf de vloer. Zo strak in de lok zien we deze lokken niet meer  8)


Buurtgoederentrein van Zwolle naar Amersfoort met 6445. Deze trein reed altijd rond 18:00 en er gingen altijd dieselloks mee in opzending het land weer in die in Zwolle onderhoud hadden gehad. Deze trein ging regulier te Nunspeet aan de kant op het middenspoor zoals de foto laat zien.
Laatste 2 diesels in opzending zijn 2200-en


2x 2200 vertrekt van spoor-6 te 't Harde na aan de kant gestaan te hebben.


4x 2200 voor een containertrein vanuit Onnen komt Zwolle binnen rijden.


1206 met een ACTS trein aan de haak richting Amersfoort. Klaterweg bij Nunspeet.


1216 haalt een UKV trein op te Emmerich.

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Gerard
gast

Re:back to the 90's
Grote klasse, "both thumbs up".
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:back to the 90's
Mooie foto´s weer zeg. Jammer dat ik geen scanner heb. Ik heb ook een map vol foto´s van die tijd. (ging geregeld foto´s maken van treinen bij station venlo.)

Roy
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Hm, smullll!
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: 3rail op zondag 17 januari 2010, 09:25:55
Zou het leuk vinden als er ook nog oude foto´s van de NS stoomloks op komen, zoals de 3900 en consorten.

Da's niet helemaal de bedoeling van dit topic... Het is een jaren '80 en '90 topic en in 1989 was er nou eenmaal NS150, wat het nodige aan stoom met zich meebracht.

Dat mag natuurlijk niemand ervan weerhouden om een apart topic te openen voor oude NS stoomfoto's natuurlijk. De vraag is alleen of iemand die in zijn verzameling heeft ;-)
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:back to the 90's
Ik kwam vandaag bij wat surfen op 't web een grote serie tegen. Variërend van de 80ies tot de 90ies. Wil jullie deze niet onthouden:

klik
Re:back to the 90's
gotischeboog
gast

Re:back to the 90's
Helemaal mijn periode (IV en begin V)! Wat een mooie tijd met de echte "oude" NS. Mooie type's en mooie kleurstelling. Heel wat beter dan wat zich nu allemaal voorspoedt op het vaderlandse railnet. Het is allemaal niet meer bij te houden die verschillende leasemaatschappijen met hun veelheid aan tractiemogelijkheden. Complimenten voor de verzorgde foto's. Zeer de moeite waard om te blijven volgen, dus AANBEVOLEN, Ad.
Re:back to the 90's
Henk-Jan
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: Laurent op donderdag 21 januari 2010, 18:22:16
Ik kwam vandaag bij wat surfen op 't web een grote serie tegen. Variërend van de 80ies tot de 90ies. Wil jullie deze niet onthouden:

klik

Laurent,

Geweldig man ik kan wel huilen van geluk wat een mooie plaatjes/foto's
Het is maar goed dat er altijd mensen zijn die een fotocamara bij zich hebben keer op keer.
Alleen jammer dat de 2281 er niet tussen zat.

Wel bedankt man voor het plaatsen.
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Actueel en toch 15 jaar geleden  8)

Komt binnenkort het Plan-T stel 520 als vier vrijheid op de baan, in 1995 hadden we een Mat 54 als 1-voor-allen. 1 staat voor artiekel 1 van de grondwet.
Het stel reed in April en begin mei door heel vrij Nederland.


Op bevrijdingsdag 5 mei 1995 is het stel 1-voor-allen op tour door Nederland. Hier is het stel te zien net vertrokken uit Zwolle richting Deventer ter hoogte van de Schelle.


Het stel 1-voor-allen op het middenspoor te Nunspeet.


Net als de huidige Plan-T 520 werd des tijds ook een stel gekozen waarvan de buitendiesnstelling ras naderde.
Hier het stel 1-voor-allen als sloopstel te RGS te Zwolle in line-up met andere sloopstellen was een spielerei  8)

Tot zover de actualiteit  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:back to the 90's
Heey Johan,

Dit was weer erg smullen prachtige foto's!
Bedankt voor het plaatsen ik heb er erg van genoten. :)

Groetjes,

Antal
Re:back to the 90's
Henk-Jan
gast

Re:back to the 90's
Tjee Johan ze zijn weer prachtig!
Bedankt voor het plaatsen :wink:
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Mjammie :) jeugdsentiment! :D






763 in Onnen, september 1995


En de 765 in Zwolle



Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Mooie platen Tim  8)

Nu we toch met sloopmat bezich zijn...............


Speciaal ritje met de snorremansen hier komend langs RGS Zwolle waar sloopmat 54 staat afgesteld.




En later staan ze er zelf op RGS als sloopmat  :shock:


nog een toegift  :P


Van af de dijk is door honderden gefotografeerd.


De eerste serie slooptransporten van Zwolle naar HKS Amsterdam Westhaven ging met lok en koppelwagen met Plan-E remrijtuigen en ging als een hondje die bij elke boom moets pissen aan de kant waar dat maar kon. Zo ging het op de Veluwelijn aan de kant te 't Harde, Nunspeet, Putten. Het transport was dus te achtervolhen.
Hier op het middenspoor te Nunspeet.

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2008

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 09 maart 2010, 20:26:33
Actueel en toch 15 jaar geleden  8)

Komt binnenkort het Plan-T stel 520 als vier vrijheid op de baan, in 1995 hadden we een Mat 54 als 1-voor-allen. 1 staat voor artiekel 1 van de grondwet.
Het stel reed in April en begin mei door heel vrij Nederland.


Het stel 1-voor-allen op het middenspoor te Nunspeet.

Mvg, Johan

Leuk om toch maar weer bewezen te zien worden dat de geshciedenis zixch echt herhaalt. Staat de tweede deur nou open??

Groeten Dennis
Re:back to the 90's
sbbmarklin
gast

Re:back to the 90's
Toch waren het 1 van de mooiste treinstellen van de NS. Zeker in dat groen. Ik vond het oudere NS materiaal voor de huisstijl kleuren toch altijd al mooi.

Arnout.
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Hondekoppen hadden nog geen deurvergrendeling, dus ja dat kon toen. 15 jaar later áb-so-luut ondenkbaar...  :shock:
Re:back to the 90's
AnalogDriver
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 11 maart 2010, 19:23:17





De eerste serie slooptransporten van Zwolle naar HKS Amsterdam Westhaven ging met lok en koppelwagen met Plan-E remrijtuigen en ging als een hondje die bij elke boom moets pissen aan de kant waar dat maar kon. Zo ging het op de Veluwelijn aan de kant te 't Harde, Nunspeet, Putten.

Mvg, Johan


Johan,

Wat mij opvalt is dat ze dat sloopmatrieel nog wel even van top tot teen perfect schoonmaakten. Waslaagje er over... Was blijkbaar tijd en geld voor.


En wie weet waarom dit matrieel nou niet op eigen kracht reed?
Dit moet toch wel omslachtig transport zijn geweest.



Citaat van: timtrein op zaterdag 13 maart 2010, 22:26:41
Hondekoppen hadden nog geen deurvergrendeling, dus ja dat kon toen. 15 jaar later áb-so-luut ondenkbaar...  :shock:

Ja, dat heriinner ik mij nog wel.
De spanning bij het station van 'hoe vroeg doet iemand de deuren open'
En dan met al open deuren langs het perron rijdend. ... en natuurlijk al beginnen met uitstappen voordat de trein stilsstaat.

In elk geval kónden de deuren open als de trein stil stond omdat ze meestal bij lage snelheid rijdend langs het perron al open gedaan werden. Dat waren nog eens tijden....
Nu moet je na het stoppen van een trein nét nog even iritant wachten. Dat moet beter kunnen: net voordat de trein stil staat de vergrendeling er al af en precies met open deuren tot stilstand komen.


Hajo
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 27 maart 2010, 05:08:41Wat mij opvalt is dat ze dat sloopmatrieel nog wel even van top tot teen perfect schoonmaakten. Waslaagje er over... Was blijkbaar tijd en geld voor.

Volgens mij was / is dit glimmende en blinkende treinstel niet voor sloop bestemd. Is dit niet "het" museum-hondekop-treinstel?
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Nee Hans, tis allemaal door de snijbrander verzwolgen  :(

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Gerard
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 27 maart 2010, 05:08:41
Nu moet je na het stoppen van een trein nét nog even iritant wachten. Dat moet beter kunnen: net voordat de trein stil staat de vergrendeling er al af en precies met open deuren tot stilstand komen.
Nou nou, je hebt wel erg veel haast met uitstappen. Wat is er mis mee met de deuren pas te ontgrendelen als de trein stilstaat?
En als er ongelukken gebeuren, wie heeft het dan gedaan? Juist ja...
Re:back to the 90's
AnalogDriver
gast

Re:back to the 90's

Oh Gerard, ik snap nooit waarom de trein stopt, ik op de klop 'Deuren open' druk, althans wat dat plaatje vermoedelijk voorsteld want tekst ontbreekt tegenwoordig  :x, en dat er niets gebeurd. 1,2, 3 4 nog een paar keer proberen, klak, aha, deuren open!
Waarom zo traag? 

Ach, dat overdreven veiligheidsdenken van tegenwoordig...
Hoeveel uit de trein vallen tijdens aankomst op station-ongelukken zijn er precies gebeurd tijdens de jaren dat Mat 54 werd gebruikt? Hoe verwijtbaar is dat?


Re:back to the 90's
Gerard
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 27 maart 2010, 14:44:52
Hoeveel uit de trein vallen tijdens aankomst op station-ongelukken zijn er precies gebeurd tijdens de jaren dat Mat 54 werd gebruikt? Hoe verwijtbaar is dat?
Toen konden de passagiers zelf de deuren openen, nu pas als de mcn de deuren heeft ontgrendeld. Dat is het (verwijtbare) verschil.
Re:back to the 90's
AnalogDriver
gast

Re:back to the 90's
 :D

Zoals het toppic al zegt: Back to the 90ies!
Re:back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:back to the 90's
Mooi en degelijk materieel, die hondekoppen.
Je kon goed merken dat die bakken loodzwaar waren, want erg snel trok ie niet op.
En dan hoorde je de motoren er flink aan scheuren.

Ik herinner me nog het Mat46, waarin ik meereed tijdens mijn eerste jaren van de middelbare school.
Altijd even de deuren opengooien tijdens het rijden.
En in de winter van '79 kwam er een Mat46, uit Den Helder aanrijden, die s'nachts door de harde wind en ijzel omgetoverd was tot een sprookjestrein.
De hele zijkant zat vol met grote ijspegels.
Maar dat is geen 80 en 90 er jaren.
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 27 maart 2010, 05:08:41Wat mij opvalt is dat ze dat sloopmatrieel nog wel even van top tot teen perfect schoonmaakten. Waslaagje er over... Was blijkbaar tijd en geld voor.

En wie weet waarom dit matrieel nou niet op eigen kracht reed?
Dit moet toch wel omslachtig transport zijn geweest.
Sloopmaterieel is bijna altijd al uit de keuring, verder zijn er vaak onderdelen geplukt. Het merendeel van mat'54, althans, de tweede lichting, is door twee sleep-Hondekoppen naar de sloper gesleept. Dat is even wat makkelijker dan met koppelwagens.

Enne, dat het mat'54 op de foto's zo schoon is... in de eerste plaats omdat het zo uit de rijdende dienst kwam, in de tweede plaats omdat Zwolle Rangeer destijds (serieus) bewaakt werd. De eerste lichting Hondekoppen bevatte asbest, en daar was men toen redelijk paniekerig in.
Re:back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re:back to the 90's
Citaat van: timtrein op zaterdag 27 maart 2010, 22:51:51
........omdat Zwolle Rangeer destijds (serieus) bewaakt werd.


Borden stonden idd niet voor de lol. Bij een PM-er in Zl kon je toestemming vragen en dan kreeg je een schriftelijk bewijs van toegang waarmee je naar de bewaking kon. Dan werd je toegelaten op het terrein.

Mvg, Johan
Re:back to the 90's
Henk-Jan
gast

Re:back to the 90's
Dat is duidelijk zeg!
Re:back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 09 maart 2010, 20:26:33
Actueel en toch 15 jaar geleden  8)

Komt binnenkort het Plan-T stel 520 als vier vrijheid op de baan, in 1995 hadden we een Mat 54 als 1-voor-allen. 1 staat voor artiekel 1 van de grondwet.
Het stel reed in April en begin mei door heel vrij Nederland.


Het stel 1-voor-allen op het middenspoor te Nunspeet.
Inderdaad.

Wel anders. De ene neus is rood en de andere is blauw. Verder nog geen stickers erop en staat op de werkplaats in Tilburg, zaterdag nog zien staan.
Re:back to the 90's
103 220-0
gast

Re:back to the 90's
Treinstel wordt vandaag gepresenteerd en gaat daarna op tournee - deels in treinen van de gewone dienst, deels als extra trein. Inzet duurt tot begin mei, daarna gaat de 520 richting sloper.
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:back to the 90's
SLOPER???  :shock: :o :? :cry: :evil:
Re:back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: nkeer3 op woensdag 31 maart 2010, 15:12:46
SLOPER???  :shock: :o :? :cry: :evil:
Wou jij em hebben dan?
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Kappa op woensdag 31 maart 2010, 17:25:46
Citaat van: nkeer3 op woensdag 31 maart 2010, 15:12:46
SLOPER???  :shock: :o :? :cry: :evil:
Wou jij em hebben dan?
Hoi Ad,
Tja dat zal niet gaan, maar te bedenken dat al dit moois voorgoed verdwijnt is toch wel heel jammer.
Hoe vaak is er al wel niet iets gesloopt waar men later zo een spijt van heeft......
Is er trouwens dan nog wel een 4tje overgebleven??
Re:back to the 90's
Gerard
gast

Re:back to the 90's
Jazeker, de '766' van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier is een 4-tje.

Met dank aan de site van Nico Spilt.
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:back to the 90's
tuurlijk  :oops:
Re:back to the 90's
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Hoi,

Worden nu niet Mat '54 en Mat '64 door elkaar gehaald??

Honde- / Apekoppen (hihi)  :D :D :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Gr. Fred.
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re:back to the 90's
Van Mat'64 blijft een tweetje in het Spoorwegmuseum bewaard en een tweetje voor de St. Mat'64 (is het plan althans). Dat moet genoeg zijn lijkt me, je kan niet alles bewaren, stalling en geld zijn beperkt en het rot je onder je ogen vandaan...
Wil je dat voorkomen en meer bewaard zien? Steun de museumclubs en/of kom helpen! (hulp is altijd welkom, ongeacht wat je wel en niet kan)
Re:back to the 90's
Lid sinds: 2008

offline
Re:back to the 90's
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 27 maart 2010, 23:23:50
Citaat van: timtrein op zaterdag 27 maart 2010, 22:51:51
........omdat Zwolle Rangeer destijds (serieus) bewaakt werd.


Borden stonden idd niet voor de lol. Bij een PM-er in Zl kon je toestemming vragen en dan kreeg je een schriftelijk bewijs van toegang waarmee je naar de bewaking kon. Dan werd je toegelaten op het terrein.

Mvg, Johan

Ja die honden waren mijn idee.