Hallo allemaal,
Ik heb de diascans terug van de volgende lichting. Deze dia's komen uit het allereerste deel van de verzameling. Fotograferen moest ik nog leren en er zitten vooral veel te donkere foto's tussen, helaas. Desondanks heb ik er toch nog een leuke verzameling aardige plaatjes uit weten te halen

Hier volgt het eerste setje...
De eerste, hieronder, is dia 42 en dat is zo ongeveer de oudste dia in mijn verzameling die ik zelf heb gemaakt. In het begin nam ik nog wel eens dia's over van collega-fotografen, vandaar dat het niet dia nr.1 is. Ondanks dat er bij de gekochte plaatjes enkele hele mooie zitten, zitten deze niet bij de scans - ik ga niet met andermans veren pronken

De 1224 met een Intercity richting Duitsland, op spoor 4. Op perronspoor 3 staat de stoptrein naar Utrecht, die door deze IC gepasseerd wordt. Hoewel dat tegenwoordig nog steeds mogelijk is, wordt er al sinds Weesp gereed is gekomen niet meer volgens dienstregeling gebruik van gemaakt. Naarden-Bussum, juni 1985.
Dagje Amsterdam Centraal om mijn nieuwe tweedehands camera uit te proberen. Een onverwoestbare, 1.1 kilogram zware, Russische Zenit EM, bijgenaamd De Tank. Mijn eerste spiegelreflex
(ja, ik heb 'm nog)
Op de foto loc 1608, nog zonder wapen en met het nummer in het midden. Amsterdam CS, 27-6-1985.
Stoptreinen werden in Bussum elk half uur in beide richtingen voorbijgereden door Intercities van/naar Amersfoort. Minder gebruikelijk was dat goederentreinen die truuk uithaalden. Dit is de Haarlemse VAM-trein, op weg naar Amersfoort om daar gecombineerd te worden met de Crailoose VAM, die in dit topic al meermalen in beeld is geweest. De Eloc trok het zaakje dan verder naar Wijster, in dit geval de 1649. Naarden-Bussum, 1-7-1985.
Dit moet zo ongeveer de kortst mogelijke electrische trein zijn: een losse 1100 stuitert en slingert zich een weg naar Amsterdam. Naarden-Bussum, 1-7-1985.
Tienertoer 1985! En wat ga je dan doen? Juist: op 1500-jacht 
Dit is de eerste 1500 die ik ooit gezien heb. En net op tijd ook, want het was het laatste jaar voor ze... 1505, reeds getooid met de naamplaat "Ariadne", Rotterdam CS, 20-7-1985.
Bezoek aan de Hulpwerkplaats Roosendaal, waar toen de eerste golf buitendienstgestelde 2400-en nog stond. Hier de 2503, 2527, 2433 (Roco-loc), 2512 en nog enkele soortgenoten. Roosendaal, 20-7-1985.
Geen idee of ze nog bestaan, maar deze verzameling reservekoppen maakte het mogelijk diverse treinstellen snel van botsschade te herstellen. Roosendaal, 20-7-1985.
Uiteraard mag een bezoek aan Tilburg niet ontbreken. Toen stond dat rottige hek er nog niet en als er verder geen goederentrein stond opgesteld (altijd spannend) had je mooi vrij zicht op het terrein. Op de foto de geel/grijze 1316, de net gerenoveerde 1314, de altijd blauw gebleven 1121 en de 1606 nog zonder wapen met het nummer in het midden. Tilburg, 20-7-1985.
De 1134, met zilverkleurige raamlijsten, op nooddraaistellen. Tilburg, 20-7-1985.
Diverse diesellocs op het terrein van de Hoofdwerkplaats Tilburg, 20-7-1985.
Als je dan even omliep, kon je door het hek heen net een glimp opvangen van het 'rommelhoekje' zoals elke werkplaats dat hoort te hebben. Naast een onbekende bruine 2200 staat de 2467, die in mei dat jaar te Uithuizermeeden onzacht in aanraking was gekomen met DH2 3231. Tilburg, 20-7-1985.To be continued...
Martijn