Ik ben er weer, afgelopen vrijdag begonnen met het "bestukken" van de printjes, vandaag afgemaakt.
Op de foto zie je ze alle twee, één is aangesloten op melder 5B (punt 9 t/m 16), waardoor ik de werking kan testen m.b.v. het terugmelder test scherm van Raptor, beide printen werken naar behoren.
Daarna de printen "ingebouwd", ik gebruik deze term omdat ze tussen melder 1B en 2A moeten komen, ze vormen dus de nieuwe melder 2 en alle volgende melders schuiven één positie op.
Die test is in principe eenvoudig, als het laatste meldpunt werkt dan is alles goed aangesloten, dus het melpunt 6,16 getest en ja hoor, het werkt.
Totaal heb ik nu dus 96 meldpunten tot mijn beschikking.
Hierna volgde een administratief karweitje, immers alle meldpunten beginnend met 2,X zijn een positie opgeschoven (2,X is 3,X geworden enz) en dat moet Raptor weten, een precisie karweitje.
Maar na een half uurtje typen zijn alle stopmelders, remmelders, aankomstmelders, roodmelders en stuurmelders omgezet en zijn ook nog een paar "stoorfiltertijden" gewijzigd.
Het spannendste moment brak daarna aan, Raptor aangezet op automatisch rijden en gaan alle 11 treinen inderdaad goed rijden, netjes remmen en niet met elkaar botsen, een type foutje is tenslotte zo gemaakt, ik kon mezelf feliciteren, geen enkele fout kunnen ontdekken.

Voor de verloren uurjtes ook begonnen met de kerk voor Darligen, een beetje een simpel model, maar qua afmetingen het beste compromis.
Nu het schaduwstationnetje afmaken en nu ik weer melders vrij heb, het verkeer door het grote station en Darligen wat "mooier" maken.

Groet, Anne W